Hei! Jeg har vært syk i ca.20 år. Fikk ME diagnosen av Dr. Gunnar Aasen i 95. Når jeg ser på prøvene som ble tatt hos han da.. Så viser de at jeg også den gang hadde Anti TPO over 1000. Men det ble ikke tatt noen andre stoffskifte prøver..Nå har jeg vært til ny utredning på ME senteret på Aker sykehus. Der ble det konstatert at jeg har en kraftig Hashimoto Thyeoriditt! Ganske frustrert og oppgitt over at det ikke ble oppdaget den gang jeg var hos Aasen.
Jeg har i de årene jeg har vært syk vært 100 prosent sikker på at jeg hadde ME. Da jeg følte at alle symptomene jeg hadde stemte overens med den diagnosen. Har vært flink med aktivitetsavpassning og de senere årene kommet meg bitte litt. Så når jeg nå har fått vite at jeg også har Hashimoto så lurer jeg på om jeg må tenke helt nytt?
Lurer også på om det er noen måte og finne ut av om jeg har ME og Hashimoto eller bare Hashimoto? Tenker altså på symtomer ol... Jeg har til tider vært veldig dårlig og ikke vært i arbeid på over 20 år. Hvor dårlig kan man bli av å ha Hashimoto? Venter på time hos spesialist innen stoffskiftesykdommer. Men får nok ingen time før i mai. Noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen før denn tid? Er det noen her som vet at de har både ME og Hashimoto..? Og hvordan fant dere i så fall ut det..? På forhånd takk! Ser at dette ble litt klønete skrevet.. Men skriver på mobilen og da er det ikke så lett å se helheten.. Men håper dere skjønner meg..
Hilsen en som er ganske rådvill og frustrert.