Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard dårligere prøveresultater men god form??

jeg gir meg over. kommer aldri til å fatte meg på dette stoffskiftet:=)

etter endel år med å være mest dårlig i form, n det å ta seg veldig opp når jeg tok mer medisiner for godt over et halvt år siden. sluttet samtidig med ppiller.

formen har igrunnen holdt seg nogenlunde bra bortsett fra den måneden når jeg begynte på pillene igjen.., så jeg sluttet og er heldigvis ikke så trøtt lengre:=)

men poenget mitt er: vanligvis er jeg ikke så veldig i form når t4 er på 13 og under, og når jeg ringte i dag for prøveresultatene var de 13.

og det synes jeg var rart siden jeg føler formen er veldig grei??

skal sies at jeg har endret litegranne på kosthold med litt mindre brød, litt mer grønnsaker og maaasse mer frukt.

og nå som jeg har begynt med trening igjen etter ett års opphold ble jeg så overrasket over at jeg ikke blir helt gåen i energien?

juuhuu!!!

flere her som har helt ulik form på samme prøveresultater?

eller kan det være p pillene jeg har brukt i ti år som har tullet med både form og medisinopptak?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg hadde sist en T4 på 33 jeg... og må bare si ay jeg føler meg MYE bedre på denne hypre måten enn der jeg vistnok SKAL være...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

å inni...det var høyt!!!!men hvis du føler deg bra så er det vel greit? eller:=)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Lissa, er du hyper, eller på grensen til hyper? Når man er hyper (hvis man er det med t4 på 33?) så kan man føle seg oppstemt, ivrig osv... Men det spørs hvor lenge det varer, har man for høyt stoffskifte over lengre tid blir man jo sliten, i alle fall ble jeg det, veldig..

Så OBS.

Når det gjelder p -piller så har jeg tatt det og men sluttet for mange år siden da jeg følte at de gikk ut over psyken. Det var før jeg visste jeg hadde problemer med stoffskiftet (hypertyreose), men jeg hadde nok det samtidig, i alle fall i peroder.

Jeg syns kostholdet har veldig mye å si på formen, fra dag til dag omtrent. Jeg merker veldig stor forskjell på de dagene jeg spiser skikkelig mat (100 prosent speltbrød, ordentlig middag..) og de gangene det er mye kaker, kaffi, hvitt brød osv.
    Frukt har jeg litt blanda erfaring med, føler noen ganger at det kan bli for mye sukkersjokk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg har vel egntlig hypothyreose med både tras og tpo....
    etter forrige svangerskap blestoffskiftet mitt fryktlig ustabilt, det øker stadig faktisk og jeg må stadig trappe ned på Levxindosen...

så om jeg er hyper eller bare overdosert??? det vet jeg ikke

vet at det ikke er bra for hjertet bl.a å gå sånn, trapper ned igjen nå, men trist igrunn... nå har jeg levd i ei boble i 10 år og så får jeg en sånn hyperperiode og er tilbake minst 80% av mitt gamle jeg trener, baker leser bøker, gjør håndarbeid, rydder, pusser opp, ja i det hele tatt er aktiv!
    så er det slik jeg ikke kan være fordi det ikke er helseskadelig... :( :(
    har klart å gå ned 10 kg i høst også... hadde aldri klart det uten denne "hypreringen" og jeg har enda 10 kg å gå på før jeg når min trivselsvekt, så.... håp om at det fortsetter, men på en forsvarlig måte såklart

Lignende tråder

1. Blir bare dårligere av medisin :(
    Av b-e-a i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 10-10-07, 13:57
  2. Nye prøveresultater og hva med T3?
    Av munch i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 29-07-07, 12:59
  3. Dårligere immunsystem ved hypothyreose?
    Av cathrin i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 32
    Siste melding: 03-08-06, 18:52
  4. dårligere form etter økt dose
    Av Thyr i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-06, 10:42

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg