Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: FT3 og Liothyronin!!
-
24-09-06, 20:59 #1
FT3 og Liothyronin!!
Har vært her inne før - men det er leeeenge siden
Er stadig innom å leser litt, et supert forum for å holde seg oppdatert! I kveld fikk jeg endelig meldt meg inn på nytt - for nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre!!
Har brukt Levaxin (150/125 mcg pr dag) i ca 3 år nå. Følte at jeg ikke ble helt bra så i nov. 05 startet jeg med Liothyronin - og fikk en pangstart!! Etter litt justering hadde jeg en bortimot perfekt periode i januar-mars 06. Gikk ned 10 kg og boblet over av energi og tilltakslyst - utrolig deilig. Men så stoppet det litt opp, merket at formen flatet seg ut, vektnedgangen stoppet opp og etter en stund begynte jeg faktisk å gå opp i vekt - frustrerende. Har også PCOS og startet denne uken med Metformin for å se om det kan hjelpe - skulle gjerne vært nede 10 kg til (kunne nok egentlig gått ned 20 men er fornøyd med 10).
Var hos legen forrige uke og tok nye prøver, de fleste var fine - lite endring fra sist gang - jeg lurer på er om jeg bør gjøre noe for å få FT3 ned? Hvor "farlig" er det at den er over ref.?
A-TPO: 337 (litt ned)
FT4: 18,7
TSH: 0,08
FT3: 7,3 (opp til 5,7)
Husker ikke ref. på de andre prøvene, skrev bare ned øver grense på FT3 siden det var den som var utenom
-
24-09-06, 21:10 #2
Jeg har forsøkt høye Liothyron. Det virket kjempebra på meg første uka, så var det slutt. Jeg prøvde å øke dosen for å prøve å få igjen den gode følelsen, men den kam ikke tilbake selv om jeg var oppe i doser på 5x20/dag - og fT3 var over 20. Det virket rett og slett ikke, så jeg bråslutta - og jeg kjente heller ikke noe til bråsluttinga.
Må vel si at dette er mine erfaringer - andre har helt andre erfaringer med dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-09-06, 23:14 #3
Jeg har nettopp forsøke Liothyronin i noen måneder. Merket ikke særlig forskjell. Men fikk etterhvert "hjertebank", dvs kraftige, men fremdeles langsomme slag. Har det alltid slik ei uke i måneden, men nå ble det daglig. Ble også kvalm, dermed sulten, dermed økte jeg flere kiloer.
Har kuttet Liothyronin nå bl.a. fordi jeg er litt bekymret for hjertet - har hørt at det er farlig for hjertet med for mye. Og prøvene viste litt over referanseområdet. Men kommer antakligvis til å forsøke med noe mindre dose til vinteren igjen da noen mener at det kan hjelpe på kroppsvarmen.
Foreløpig konklusjon er at det i alle fall ikke hjelper å bli "overdosert" - i mitt tilfelle å komme over referanseområdet.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-09-06, 23:27 #4
Det har ikke hjulpet meg heller å være overdosert hverken på vekten eller noe annet. Nå har jeg en T4 på 31 og har det kjempefint, men regner med noen dagers medikamentfaste for å komme på 22 som er grensen her i Stavanger før jeg oppsøker den nye legen.
Jeg vil ikke risikere kjeft eller å ikke få resept på Armour fordi jeg er overdosert. Synd disse legene er så opphengt i tall.
Lignende tråder
-
Liothyronin og sinne
Av Lilje i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 40Siste melding: 30-09-08, 18:55 -
maksdose Liothyronin
Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 15Siste melding: 05-09-07, 21:49 -
Råd om dosering av liothyronin
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 15-06-07, 23:08 -
Liothyronin - når på dagen?
Av Reven i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 6Siste melding: 18-04-07, 21:23 -
Spørsmål ang Liothyronin
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 6Siste melding: 16-06-06, 22:51
Svar med sitat
Bokmerker