Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Tråd: Frustrert!
-
03-06-10, 11:05 #1
Frustrert!
Hei,
litt leitt at min første post her (hei, hei alle sammen :-) ) er en frustrert en, men jeg trenger virkelig å blåse ut litt:
Første gang jeg fikk påvist unormale verdier på TSH/Anti-TPO (over 2500) var for 10 år siden. Den vennlige mannen på Oslo City Legesenter sa at han ikke helt visste hva han skulle gjøre med dette, men jeg kunne få telefonnummeret til Roche sin slanketelefon.
Etter å ha byttet lege, og kjeftet sjefen til den første legen huden full, fikk jeg endelig diagnose, og begynte på en moderat dose thyroxin/levaxin
Har gått på thyroxin siden, og har ikke så mye problemer - har PCOS i tillegg, så vekten er vel hovedproblemet - jeg sliter med å holde status quo, men får det nå til, ihvertfall :-)
Det som irriterer livet av meg, er hvordan enkelte leger oppfører seg. Jeg var på Volvat ifjor, jeg slet med typiske doseringsting som fatigue og tåke, og tenkte det var kankje like lurt å ta turen til en endokrinolog for en helsjekk.
Og der møtte jeg den mest gretne, nedlatende dusten jeg hadde møtt på lenge, og som påsto at det nok bare var i hodet mitt.
Jeg var til helsesjekk hos en kvinnelig lege dagen i forveien - hun konfererte med endokrinologen, og overkjørte ham glatt på doseringen, fordi hun mente jeg var underdosert.
Jobber med å justere hypo'en nå for tiden, og opplever hele tiden at jeg må bevise at det er grunn til å justere, og også bare å ta en sjekk utenfor skjoldbruskkjertelen, at det ikke bare er i hodet mitt, og at jeg ikke har et nytt anfall av nykker eller nevroser.
Det som slår meg gjennom historikken min, er hvorfor er det en så grassat forskjell på mannlige og kvinnelige leger? Mannlige leger opplever jeg at jeg virkelig må kjempe med for å bli hørt, og få til til og med minimale doseøkninger, der kvinnelige leger oppjusterer med en gang etter blodprøver.
Er det flere som har det slik?
Jeg har begynt å teppebombe med data og diagnose når jeg kommer til lege nå. Jeg opplever at det gjør ting lettere for meg, men det er jo ikke alltid jeg har tid til forarbeidet, da...
*frustrert hjertesukk*
CHypo '99. Bruker levaxin, litt liothyronin og Trio-Be.
Lignende tråder
-
Ny og frustrert:-)
Av Aina i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 07-10-10, 16:13 -
Frustrert Frue
Av nicken i forumet Frustrert og leiSvar: 15Siste melding: 07-10-10, 12:23 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Frustrert og leiSvar: 7Siste melding: 05-06-10, 22:26 -
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 10:42 -
Frustrert
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 13-04-07, 22:36