Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
30-04-06, 22:07 #1
Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter. Manglende lyst...
Har hatt hypothyreose i 15 år. De siste årne ha jeg vært plaget med muskelsmerter. Stivhet om morgenen i hele kroppen. Går seg litt til ut over agen. Rheumatologen finner ikke noe på prøvene og heller ikke objektive funn på betennelser i ledd. Dette går i bølger med måneder med bedring, for så å bli dårligere igjen. Har noen av dere liknende plager, og kan dette ha sammenheng med lavt stoffskifte?
FINDUS
-
30-04-06, 23:11 #2
Sv: Har hatt hypothyreose i 15 år. Muskelsmerter...
Hei Findus

Ja, både skjelett og muskelsmarter hører til diagnosen. Står som symptomeri boka til aanderud/bjøro, Thyreoideasykdommer -muskelstølhet, smerter, kramper.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-04-06, 23:22 #3
Hei findus. Ser at du har slitt med hypothyreose i mange år. Så jeg vet ikke helt om jeg er sammenlignbar og jeg vet heller ikke om vi snakker om samme smertene. Men jeg fikk mye kroppsverk ved oppstart av Levaxin. Så ille at jeg ble utredet for reumatisme, men de fant ingenting. Nå har det gitt seg. Varte noen måneder bare.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
01-05-06, 16:05 #4
Hei findus
Jeg har enorme smerter i visse muskler, evt senefester/ledd. Dette blir verre og verre jo lengre jeg utsettes for kulde, spesielt kald vind. Så nå er jeg temmelig dårlig, ligger det meste av tiden.
Når det har vært varmt lenge så løsner dette mye. Ja, det er så jeg gang på gang har lurt på om jeg innbilder meg at jeg har hatt det så ille, men nå kan jeg skrive under på at det ikke er innbildning.
Har du lagt merke til om dine smerter har sammenheng med noen type vær?
Var til revmatolog for flere år siden. Han sa jeg hadde fått fibromyalgi fordi jeg hadde verket så mye pga stoffskiftet. Det var etter dette jeg begynte med Thyroxin. Men jeg tror jeg blir verre og verre for hvert år, så jeg er temmelig fortvilet. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å slippe unna dette smerteh....... Ja, hodepine følger jo også med, og den er jo det aller verste."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
07-05-06, 12:27 #5
I perioder har jeg smerter i skuldrene og hoftene, nedover i armene og i albuene. Smertene er vanskelige å beskrive, og de flytter rundt på seg, og kommer og går..
I tillegg får jeg vondt av trykk mot huden, av å klø meg litt på ryggen
f.eks.
Er inne i en periode med vondt akkurat nå, og lurer på om jeg har fibromyalgi i tillegg til hypo'en.
Glemte at jeg har vondt i hendene, fingrene og føttene også.
-
07-05-06, 17:38 #6
Jeg er også relativt mye plaget med muskel- og leddsmerter. For meg er det mest de store leddene (knær, skuldre, bekken) som er affisert, og jeg har det også sånn at smertene flytter litt rundt på seg.
-
07-05-06, 20:01 #7
Hei. Jeg er ikke plaget med kropps-vondt. Men det er faren min!!! Og han her Hypo han å og vært det i mange år, ca 12-13.
Og leddsmerter var en av tingene som mr Oftebro lurte på å i spørresjema sitt, så det hører nok sikkert til Hypo!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
26-02-09, 18:24 #8
Hypothyreose. Vanskelig tema..manglende lyst...
Har hatt hypothyreose i femten år. Er mann og har i perioder med symptomer på lavt stoffskifte opplevd manglende seksuell lyst. Det er meget kjedelig å ha det slik. Har nå startet med Armour på grunn av symptomene generellt. Er det noen som har erfaringer med lidelsen og lav lyst? Legen er ikke spesielt oppdatert på dette, og frustrasjonsterskelen min er lav nå...
FINDUS
-
26-02-09, 20:48 #9
Sv: Vanskelig tema..manglende lyst...
Hei Findus
Jeg er kvinne med lavt stoffskifte og sliter med det samme. Hos meg blir det tolket av legene i sekken merket psykisk. Tror ikke legene er oppdatert når det gjelder i hvor stor grad den vakre sommerfuglformede kjertelen påvirker hele kroppen og sinnet vårt. Mageproblemer: psykisk. Lavt libido (kjønnsdrift): psykisk. Vondter og ubehag: Psykisk. Trøtt og sliten: Psykisk.
Jeg har ingen gode råd, leter etter dem selv! Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-02-09, 20:55 #10
Sv: Vanskelig tema..manglende lyst...
Takker for svar. Det er ikke så enkelt å ta dette opp, fordi det kan skyldes så mye annet.
I perioder med lavt stoffskifte går gardina ned.Bomull inne i hodet= meget treg tankevirksomhet, smerter i muskler ved anstrengelse, ekkel smak i munnen. Tung i pusten uten astma. Og ikke lyst på sex. Greit at sex er et overskuddsfenomen, men allikevel. Hmmm. Hva kan man gjøre med dette da? Det hjelper ikke å pille seg opp på levaxin heller, bli hyperthyreot. Kjedelig er det.FINDUS
Lignende tråder
-
Libido..... manglende lyst
Av belit i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 33Siste melding: 31-03-10, 09:17 -
Muskelsmerter
Av Bille i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 12Siste melding: 19-07-09, 19:30 -
Hashimotos muskelsmerter
Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 19-07-09, 04:25 -
Hashimotos muskelsmerter
Av johanne72 i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 19-07-09, 04:25 -
Det verste med denne sykdommen. Min mors manglende forståelse.
Av cathrin i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 6Siste melding: 26-08-06, 00:10
Svar med sitat
Bokmerker