Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard "Stress ikke er noen sykdom"

Fra Lavt stoffskifte og "muskelstyrke"
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Stress er min største utfordring generelt for tida. Tåler ingenting før jeg blir stressa, og jeg er vant til å kunne ha mye og å få det unna. Men det var før.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    All den tid du er inadekvat behandlet for din stoffskiftesykdom, hvilket du jo helt tydelig er, så tåler du alle former for stress dårlig. Både fysisk og mentalt stress. Det øker stresshormonnivåene og så blir du enda dårligere.

Beste du kan gjøre for deg selv er å gi slipp på dårlig samvittighet. Hvis det er noe du ikke klarer så har det faktisk en årsak i noe du selv ikke er skyld i.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Det er det som er så "deilig", for alt jeg har sagt stemmer så godt. Jeg er jo blitt stemplet som psykisk syk, og når jeg har sagt at det er stresset som er problemet mitt og ikke depresjon. Har jeg fått beskjed om at "stress" ikke er noen sykdom. (Har jeg aldri påstått heller). Men når jeg fikk beskjed om at jeg bare hadde sosiale problemer da jeg sa at stresset var verst, blir det håpløst.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: "Stress ikke er noen sykdom"

Tenkte jeg kunne skrive litt om hvordan det er stress i mitt liv, siden denne er startet bl.a. ut fra mine kommentarer.

Jeg har tre barn med spesielle behov, som trenger ekstra oppfølging. Jeg har slitt mye i systemet for å å få riktig hjelp og tilrettelegging for spesielt en av dem. Det er det som på mange måter gjorde at jeg gikk på en kjempe smell for drøyt 2 år siden.

Siden den gang har jeg hatt perioder hvor jeg ligger "helt nede", og når jeg kommer meg litt har jeg tatt tak i ting igjen, men det resulterer alltid til at jeg går ned igjen.

I dag har jeg heldigvis ikke lenger noen store kamper å kjempe, men jeg tåler ingenting. Bare det å skulle lese igjennom noe for noen å gi en tilbakemelding er ikke bra. Det er noe jeg må/burde gjort og det fikser jeg ikke. Håpløst. :(

Normalt har jeg likt møter i forhold til barna for da kommer man videre, men i dag er det bare ubehagelig. Har en kropp som er i totalt stress i slike situasjoner og jeg blir alltid dårlig med mye hodepine etterpå. Det gjelder også alle andre type møter.

Selv er jeg en engasjert person og har et par verv idag som jeg synes er kjempe intressante, men jeg får jo ikke bidratt alt jeg ønsker, for jeg har ikke kapasitet. Og selv det som er positivt for meg som person, blir negativt for meg fordi det utsetter meg for stress.

Jeg kan kort og godt ikke vinne der jeg er idag. Men heldigvis vet jeg at det nå skal bli bedre tider, for nå er årsaken kjent. Så da kan det jo bare bli bedre.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: "Stress ikke er noen sykdom"

Ja, ikke sant? Du blir bedre, på den ene eller den andre måten, det er jeg sikker på.

Det er mange, inkludert meg selv, som har vært like langt nede som deg, kanskje i mange år, og som mister håpet om at ting noen gang skal bli bedre. Det er ingenting som er bedre enn å ha et realistisk fremtidshåp.

Bare husk at ting tar tid.

Lignende tråder

1. Noen som helst grunn for at det IKKE tas FT3 målinger?
    Av barazinga i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 07-01-13, 16:35
  2. Svar: 5
    Siste melding: 17-05-12, 01:32
  3. Ser noen noe ikke doktoren min ser?
    Av Dolphin i forumet Blodprøver
    Svar: 9
    Siste melding: 25-07-09, 17:43
  4. Vet ikke om jeg kan ha lavt stoffskifte?
    Av mammamari i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 15-10-08, 10:25
  5. Ikke ta stoffskifteblodprøver under sykdom?
    Av bambi i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 23-01-08, 08:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn