Viser søkeresultater 1 til 10 av 50
-
11-07-07, 13:54 #1
Levaxin Svettetokter
Jeg begynte på Levaxin (25 mikrogram) for 5 uker siden og nå opplever jeg stadig svettetokter. Det er skikkelig ubehagelig. Vel er det varmt for tida, men jeg svetter abnormt mye. Er det vanlig? Før har jeg jo alltid frosset. Og nå svetter jeg masse, men fryser gjerne likevel...
Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
11-07-07, 14:17 #2
Jeg hadde også en del svettetokter når jeg begynte med behandling, men det gikk over. Det aller værste var overgangen fra frossne føtter til stadig alltid å ha glovarme føtter, men det ble godt mottatt etter hvert som man ble vandt til det
-
11-07-07, 19:39 #3
Jeg har også nettopp startet med Levaxin.
Har ikke akkurat svette tokter, men svetter mye og lukter mindre godt.
Er litt flaut å gå rundt med sånn svettelukt stadig vekk.....
-
11-07-07, 19:41 #4
Disse prøvene - er helt grønn jeg
Jeg ser at det stort sett snakkes om tre prøver man bør ta for lavt stoffskifte, TSH, T3 og T4. Jeg har tatt prøver 3 ganger, og de to første gangene var jeg akkurat innenfor normalområdet. Men nå den siste gangen sa legen at den ene var akkurat innenfor, mens den andre var utenfor normalområdet. Derfor begynte jeg på Levaxin 25 mikrogram.
Men han snakket altså bare om to prøver. Hvordan kan det ha seg?!? I dag var jeg og tok oppfølgingsprøver, og da var det krysset av 3 kryss.
Hva skal disse verdiene være? Og er en over eller under når en har lavt stoffskifte? Tror jeg har forstått at TSH bør være lav, og er høy hos de med hypo, mens de andre er lave hos oss?!?
Som dere forstår er jeg helt grønn her. Jeg har aldri fått noen tall på disse prøvene, bare fått vite om de ligger innenfor eller utenfor. Skal jammen be om tall denne gangen.Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
-
11-07-07, 21:49 #5
Jeg har stående avtale om at søster sender meg labarket. Det kaster de jo etter at det er punchet inn i dataen.
Det er litt kryptisk og det er noen forkortelse en bør vite hva betyr, men det går greitt.
Feks. kan det stå : S-TSH 3,5 (0,3-4)
S=serum
målt verdi er 3,5 - og så kommer referanseområdet i parantes.
Referanseområdet er den verdien målingen varierer mellom i en antatt frisk befolkning. Skal en ha noen nytte av å vurdere målingen, må en ta hensyn til pasientens status. - Altså vurdere målingen opp mot hvilken sykdom, hvor sterk den er og medikamentell status.
Så følger det med en labtolking som baserer seg på at målingen er funnet i et antatt friskt menneske som ikke er på medisiner.
Legen skal ikke bare lese opp denne for pasienten !
Legen skal gi deg en tolking basert på deg.
En link til en lab : www.furst.no
gå på Analyseliste. Infobrev er også nyttige.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-07, 21:57 #6
Er nok ikke bare svetten som kan lukte vondt da !
Men det er heldivis bare i perioder til stoffskiftet har kommet seg opp.
Lykke til.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-07, 23:26 #7
Jeg har nå lest i flere linker, og det ser ut til at man ved lavt stoffskifte har nedsatt svetteproduksjon, men nylig snakket jeg med ei som svettet forferdelig mye under armene - spesielt om morgenen. Tøyet fikk store flekker som ikke lot seg vaske vekk, og hun synes hun ikke fikk vekk lukta i vask heller. Hun har for høy TSH, går på Levaxin og har mange hyposymptomer. Så det er jo litt rart? Kjertelen som spyr ut litt ekstra om morgenen? Ã…ja, hun har hatt det slik i mange år, ikke når hun begynte på Levaxin.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
12-07-07, 00:19 #8
Jeg hørte i går at det er mange som svetter i ansiktet og håret først og fremst. Sånn har jeg det og har hatt siden puberteten. Svetter så det tilslutt ser ut som om jeg har dusjet ;) Roet seg da jeg ble for sliten til stor fysisk aktivitet.. Men tendensen er der så raskt jeg blir varm.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-07-07, 00:26 #9
Depresjon og lavt stoffskifte
Jeg ser at det er mange tråder om depresjon her, og lurer på sammenhengen. Er depresjon en bivirkning av medisinene, et symptom på sykdommen, en konsekvens av sykdommen eller en vanlig tilleggslidelse?!?
Jeg har selv vært sykemeldt for depresjon i lange tider nå, og fått medisiner uten at det har hjulpet noe. For en tid tilbake fikk jeg mast meg til å ta stoffskifteprøver, og de viste altså at jeg burde begynne med medisiner.
Nå lurer jeg på om alt egentlig henger sammen med stoffskiftet og ikke er en depresjon i det hele tatt (i så fall er det jo ikke så rart om medisinene ikke virker), eller om det er begge deler.
Er det noen av dere kloke og erfarne menneskene som kan si noe her?Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
-
12-07-07, 00:33 #10
Jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose
Jeg er 32 år, gift og mor til to skjønne små, gutt på 5 år og jente på snart 2.
For fem uker siden fikk jeg svar på at den ene av prøvene mine var utenfor normalområdet, slik at jeg kunne begynne på Levaxin. Har tatt to prøver tidligere de siste to årene, men de var begge så vidt innenfor normalen. Legen var veldig i tvil, men siden jeg har følt meg så ekstremt slapp, så bestemte han seg for å la meg prøve.
Så jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose, men håper faktisk det, slik at jeg kan få hjelp til å få tilbake kreftene og energien, eller iallfall ha en grunn til at jeg er så trøtt, sliten, kald, deprimert...Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
Lignende tråder
-
Symptomer Hypothyreose
Av gjest i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 15Siste melding: 02-08-09, 02:36 -
Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 22-01-09, 16:10 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Ingen tvil lenger: diagnose hypotyreose.
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 02-07-06, 12:54
Svar med sitat
Bokmerker