Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Øyne
-
02-05-09, 12:07 #1
Øyne
Hei. Jeg er ny her og kjempeglad jeg har funnet dette forum. Fikk for 4 år siden høyt stoffskifte, etter 2 kjemiske behandlinger er jeg nå for lav. Har masse plager som jeg har funnet masse om her på forumet, det jeg ikke har funnet er: jeg våkner hver morgen med hovne øyne, noen dager bare litt under øyene andre dager rundt hele og nesten ikke til å åpne opp, renner mye mest om morgen og kveld, de kan og føles veldig tørre, svir.. Har blitt sjekket opp hos både lege, opptikker og øyenlege/spesialist og ingenting galt er funnet. Jeg tror da at også dette kan være stoffskifte men legen tror ikke det (som med alt annet) Noen som har erfaring mede dette?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
02-05-09, 16:01 #2
Sv: Øyne
Kjenner godt til dette. Røde og sviende øyne, så ut som en blodhund.
Hva vet de norske legene egentlig ????? det er forb. lite nå det gjelder stoffskifte og binyrer.
Jeg setter dette i forbindelse med lavt stoffskifte og avgiftning / lever / nyre.
Naturmedisiner vet det - legene/ skolemedisinere forstår ingenting av dette. Ikke gi deg - fortell han dette henger sammen. Lykke til !
-
04-05-09, 15:00 #3
Sv: Øyne
Takk for svar. Lurer på om du eller andre har tips hva jeg kan gjøre for å slippe dette problemet hvar morgen? (om det går då...)
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
04-05-09, 15:27 #4
Sv: Øyne
Det kan godt hende at du ikke får lukket øynene helt når du sover, pga hevelse i øyehulen. Øynene blir skjøvet litt fram, og da klarer ikke øyelokkene å dekke dem helt. Ikke uvanlig med slik hevelse ved hyperthyreose, og den forsvinner antakelig ikke helt selv om du nå er hypothyreot. Prøv å smøre øynene med f.eks VitApos salve før du skal sove. Hvis du leser på sengen, må du vente med å smøre deg til du har lest ferdig
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
30-07-09, 11:26 #5
Sv: Øyne
Jeg har også problemer med tørre øyne når jeg våkner om morgenen. Det svir, og jeg prøver å blunke/lukke øynene til det skal komme noe væske. I tillegg har jeg begynt med øyedråper når jeg merker at øynene er tørre, og det hjelper jo litt (bortsett fra at øyedråpene også kan svi litt). Jeg har nevnt dette for legen, og hun sa at hun hadde hørt om noen få som hadde samme problemet ved lavt stoffskifte, men fikk ikke noe bedre forklaring enn det, enda jeg går til denne "stoffskiftespesialisten" på Volvat.
Har du lest om Sjögren? http://www.revmatiker.no/Plager/Diag...rom/Tørre+øyne
Queenie nevner naturmedisinere, men de hadde jeg svært kritiske til. Jeg har selv jobbet på en av de mest "seriøse" klinikkene, samt fått behandling, og jeg kan bare fraråde deg mot å ta kontakt med disse. Greit nok, det skader vel heller ikke, men det er penger ut av vinduet og du kommer kanskje bare til å sitte igjen med frustrasjon over at du ikke har kommet et skritt videre.
-
30-07-09, 14:31 #6
Sv: Øyne
Jeg har Sjøgrens Syndrom selv. Selv om du ikke har det, kan det lønne seg å dryppe øynene ofte med kunstig tårevæske uten konserveringsmiddel (Viktig!) drypp også når øynene ikke kjennes tørre ut. Selv bruker jeg noe som heter hylo comod, men det finnes mange andre gode preparater å få kjøpt. Ikke kjøp den som heter PVA !!!
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne, leamus, nærsynt
Av Veronica1991 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 2Siste melding: 28-03-09, 17:59 -
TRAS. Kan man få utstående øyne når man er hypo?
Av camomilla i forumet Graves oftalmopatiSvar: 1Siste melding: 22-05-08, 15:00 -
Veldig hovne øyne
Av liten i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 2Siste melding: 18-12-06, 13:24
Svar med sitat

Bokmerker