Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: Øyne

  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    2

    Standard Øyne

    Hei. Jeg er ny her og kjempeglad jeg har funnet dette forum. Fikk for 4 år siden høyt stoffskifte, etter 2 kjemiske behandlinger er jeg nå for lav. Har masse plager som jeg har funnet masse om her på forumet, det jeg ikke har funnet er: jeg våkner hver morgen med hovne øyne, noen dager bare litt under øyene andre dager rundt hele og nesten ikke til å åpne opp, renner mye mest om morgen og kveld, de kan og føles veldig tørre, svir.. Har blitt sjekket opp hos både lege, opptikker og øyenlege/spesialist og ingenting galt er funnet. Jeg tror da at også dette kan være stoffskifte men legen tror ikke det (som med alt annet) Noen som har erfaring mede dette?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

  2. #2
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

    Standard Sv: Øyne

    Kjenner godt til dette. Røde og sviende øyne, så ut som en blodhund.
    Hva vet de norske legene egentlig ????? det er forb. lite nå det gjelder stoffskifte og binyrer.
    Jeg setter dette i forbindelse med lavt stoffskifte og avgiftning / lever / nyre.
    Naturmedisiner vet det - legene/ skolemedisinere forstår ingenting av dette. Ikke gi deg - fortell han dette henger sammen. Lykke til !

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2009
    Meldinger
    2

    Standard Sv: Øyne

    Takk for svar. Lurer på om du eller andre har tips hva jeg kan gjøre for å slippe dette problemet hvar morgen? (om det går då...)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

  4. #4
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

    Standard Sv: Øyne

    Det kan godt hende at du ikke får lukket øynene helt når du sover, pga hevelse i øyehulen. Øynene blir skjøvet litt fram, og da klarer ikke øyelokkene å dekke dem helt. Ikke uvanlig med slik hevelse ved hyperthyreose, og den forsvinner antakelig ikke helt selv om du nå er hypothyreot. Prøv å smøre øynene med f.eks VitApos salve før du skal sove. Hvis du leser på sengen, må du vente med å smøre deg til du har lest ferdig

  5. #5
    Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    106

    Standard Sv: Øyne

    Jeg har også problemer med tørre øyne når jeg våkner om morgenen. Det svir, og jeg prøver å blunke/lukke øynene til det skal komme noe væske. I tillegg har jeg begynt med øyedråper når jeg merker at øynene er tørre, og det hjelper jo litt (bortsett fra at øyedråpene også kan svi litt). Jeg har nevnt dette for legen, og hun sa at hun hadde hørt om noen få som hadde samme problemet ved lavt stoffskifte, men fikk ikke noe bedre forklaring enn det, enda jeg går til denne "stoffskiftespesialisten" på Volvat.

    Har du lest om Sjögren? http://www.revmatiker.no/Plager/Diag...rom/Tørre+øyne

    Queenie nevner naturmedisinere, men de hadde jeg svært kritiske til. Jeg har selv jobbet på en av de mest "seriøse" klinikkene, samt fått behandling, og jeg kan bare fraråde deg mot å ta kontakt med disse. Greit nok, det skader vel heller ikke, men det er penger ut av vinduet og du kommer kanskje bare til å sitte igjen med frustrasjon over at du ikke har kommet et skritt videre.

  6. #6
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

    Standard Sv: Øyne

    Jeg har Sjøgrens Syndrom selv. Selv om du ikke har det, kan det lønne seg å dryppe øynene ofte med kunstig tårevæske uten konserveringsmiddel (Viktig!) drypp også når øynene ikke kjennes tørre ut. Selv bruker jeg noe som heter hylo comod, men det finnes mange andre gode preparater å få kjøpt. Ikke kjøp den som heter PVA !!!

Lignende tråder

  1. Utstående øyne
    Av Beate i forumet Graves sykdom
    Svar: 18
    Siste melding: 29-08-15, 00:42
  2. tørre øyne...
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 22
    Siste melding: 02-02-11, 21:41
  3. Øyne, leamus, nærsynt
    Av Veronica1991 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 2
    Siste melding: 28-03-09, 17:59
  4. TRAS. Kan man få utstående øyne når man er hypo?
    Av camomilla i forumet Graves oftalmopati
    Svar: 1
    Siste melding: 22-05-08, 15:00
  5. Veldig hovne øyne
    Av liten i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 2
    Siste melding: 18-12-06, 13:24

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn