Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
03-01-09, 12:32 #1
Div. spørsmål om lavt stoffskifte
Gikk med høyt stoffskifte i 3,5 år før jeg fikk radioaktiv jod i september 08. I november hadde stoffskiftet mitt gått ned til lavt og jeg ble satt på Levaxin for resten av livet.
Har ingen erfaringer med lavt stoffskifte i det hele tatt. Føler jeg i perioder er veldig trøtt og fryser mye. Selvom stoffskiftet mitt nå kanskje er stabilt, vil jeg kunne merke symptomer på lavt innimellom?
Vi planlegger barn og endokrinologen regnet med at vi kunne sette igang nå i slutten av januar (sålenge stoffskiftet nå har stabilisert seg). Er det vanskelig eller farlig å få barn når man har lavt stoffskifte?
-
03-01-09, 19:33 #2
Re: Div. spørsmål om lavt stoffskifte
Til hovedspørsmålet ditt er vel svaret ja og ja.
Man skal passe på at stoffskiftehormonene doseres slik at man har normale forhold.
Under graviditeten vil dosebehovet stige og vil i mange tilfelle fordobble seg.
Ellers håper jeg du får svar av noen som har efaring med slike saker - - -• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-01-09, 23:26 #3
Re: Div. spørsmål om lavt stoffskifte
Hei!
Kan ikke svare deg så mye i forhold til hovedspørsmålet, men kan hjelpe deg litt i forhold til graviditet. Man øker dosen av levaxin ganske mye i de tre første månedene, og blir nøye oppfulgt med jevne blodprøver under hele svangerskapet. Det kan være vanskelig og bli gravid med lavt stoffskifte. Har lest på ulike forum(bl.a.her inne) at TSH verdien bør være mellom 0.5 og 1 for å kunne bli gravid. Er i samme" båt" som deg i forhold til prøving, og prøver nå å få min verdi opp mot 0.5.
Håper vi begge får oppfylt ønsket om svangerskap i løpet av 2009!
Janike
Svar med sitat
Bokmerker