Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Graves og blodprøver
-
23-04-05, 01:08 #1Gjest
Graves og blodprøver
Hei !
Fikk diagnose Graves i nov. 2004 og fikk radiojod rett etterpå
. Begynte på Levaxine i februar 2005 og går nå på vekselvis 150 og 175 mg pr dag. Har siste 2 uker følt meg bedre- mer våken , sover mindre, sanser mer- dagene er ok. Har vært 100% sykemeldt frem til nå Har faste tider til medisin og passer på å få nok søvn og hvile. Prøvde å arbeide 25 % i turnus dvs dag/ natt arbeid i en periode og var sliten etterpå, men det er jeg normalt ved den type jobb jeg har. Var innom legekontoret og tok en blodprøve i denne arbeidsøkten og legen var da ikke fornøyd med prøven. Ft4 ligger i øvre område ved 19, men THS ligger igjen på 0,04. Kan stress ha påvirket prøven, og kan vekselvis dag, nattarbeid forstyrre rytmen i kroppen og påvirke hormonbalansen??? Har opplevd før at jo bedre jeg føler meg , jo verre svinger prøvene. Hva kan evt gjøres for å få opp TSH?????
Har lest om andre som mister mye hår, dette har jeg aldri hatt problemer med og har en skikkelig tjukk såte på hodet, til frisørens" okk og stønn"
Dette til for ca 2 uker siden- nå mister jeg STORE mengder for dagen og der er hår over allt-hvorfor nå og ikke når jeg virkelig var helt ute med prøvene mine???
Søs
-
23-04-05, 16:00 #2
Er ikke det fine prøver for oss som går på medisiner? Jeg bør i allefall ha en TSH som nesten er utslått. Friske mennesker bør vel ikke ha så lavt, tror jeg. Overlater de som er flinkere enn meg til å svare.
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
Svar med sitat
Bokmerker