Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
29-02-08, 16:57 #1
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
Noen andre som venter på å kunne få barn......
Så var det slik at......
Det er ikke bare bare å vente på å bli frisk fra lavt stoffskifte, hvertfall ikke når lysten til å få barn er på topp. Når venninner og svigerinner kommer med sine struttende mager. Da er lengselen etter å ha en slik mage selv helt uutholdelig...Når man begynner å prøve og det går noen mnd og plutselig får beskjed av legen at du kan ikke få barn før du er velmedisinert for ditt stoffskifte..De ord knekker en hver optimist.
Og tiden og månedene som du da går til kontroll for å skjekke verdier,og hver gang får beskjed om at du har et stykke igjen før du er ned i 1-2 på TSH verdi. Ja det er ikke så lett.
Men her skjønner jeg at jeg ikke er alene hvertfall. Det er kanskje flere som akkurat nå er i samme båt som meg
Hvordan var/er ventetiden for dere?
Kan medisinene ha noe innvirkning på om det er lettere å få barn eller ikke? (Jeg tar thyroxin.)Solstrålen
-
29-02-08, 21:56 #2
Hei
Lengter også etter å kunne bli gravid.
Hadde i utgangspunktet forsøkt å bli gravid i 8 mnd da jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte. Undersøkte det da mange i familien på mammas side har prblemer emd stofskifte. Hadde i utgangspunktet ingen ille symptomer med unntak av litt frossen og tørr hud. Kjente meg ikke mye igjen i baskrivelsene man leser her inne. Men jeg hadde antistoffer i fleng og TSH på 12 og lav T4. Ble satt på 25 Levaxin (minste pille) om dagen i slutten av desember 2007. Reagerte fint etter første kontroll, TSH på vei ned til 5,4. Siste kontroll viste at TSH hadde føket opp igjen til 10. Har nå økt dosen til 36 om dagen. Synes dette går fryktelig sakte... og er mildt sagt utålmodig, da er det ikke gøy å måtte ta tiden til hjelp.
Heidi :(
-
01-03-08, 17:37 #3
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
Det var koselig å høre at det ikke bare er meg som lengter etter små.
Det rare er at jeg heller ikke hadde noen store former for tegn til lavt stoffskifte. Ingn i familien har det. heller.Det eneste var at jeg var så trøtt. Kunne sove døgnet rundt hvis jeg fikk lov. Hadde høy TSH 21, T4 normal og ingen antistoffer. Ble satt på 25 levaxin. Neste ktr ingen forandringer. Økte til 50, og etter 2 uker merket jeg kjempe forskjell,faktisk så forskjell at jeg var overbevist om at nå var jeg "frisk". Men nei da. TSH var 6,2. Øke igjen til 75. Så om en uke skal jeg til ktr igjen. Og spenningen og forventningene er store til om jeg endelig er innenfor den magisk grense for å kunne bli gravid.....
Ventetiden er laaang...Det er rart at de sm ønsker seg barn alltid skal ha det så omplisert for å få det...Mens de som verken ønsker eller planlegger blir gravide før de før snudd seg....Solstrålen
-
02-03-08, 19:39 #4
Lykke til med nye prøver, krysser fingrene for at du har nådd "den magiske" grensen
Hvor lenge siden er det du fikk påvist lavt stoffskifte? Har hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid når man har lavt stoffskifte, eller gjelder det bare om man ikke er nede på TSH på 1-2?
Heidi
-
03-03-08, 20:12 #5
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
man mister EL
Tak for det,blir en spennende tur til legen neste uke

Min lege sa jeg ikke kunne bli gravid før jeg var under 4,5. Fordi ved høy TSH verdi mister man eggløsning. Man har rett og slett ikke mulighet for å gravid uten EL. Så 0,4 - 4,5 er normalområdet. Men alle plasser jeg har lest sies det at skal du bli gravid er det idelle en verdi på mellom 1-2. Men har lest at noen hadde TSH på 3-4 og ble gravid og fødte friske barn så.... Ikke lett å vite.. Fikk påvist lavt stoffskifte i des -07. Hva slags verdier er du nede i nå?Hatt lavt stoffskifte lenge eller??Solstrålen
-
03-03-08, 21:13 #6
Ja. Begynner å bli utolmodig. Fekk førstemann juli 2006 så det er jo god trøst, men er veldig klar for eit barn til. Må vente til eg ikkje lengre har TRAS. Har Graves sjukdom, vore medisinert i 14 mnd med neo-mercazol og levaxin. Skal teste igjen i april. Spent på om antistoffe er vekke då. Kryssar fingrar og tær.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
03-03-08, 21:41 #7
Hei
Jeg fikk også påvist lavt stoffskifte i desember 07. Etter første kontroll var TSH mer enn halvert til 4,6 (levaxin 25) etter andre kontroll hadde den økt igjen til 9.1. Jeg tar nå 36 om dagen.
Kjente at jeg var fryktelig tørr i øynene før forrige kontroll, er bedre nå. Men jeg må vel muligens øke ennå litt for å komme til den magiske grensen. Hadde B12 i nedre område så tar også ekstra B12 pille tilskudd.
Skal sjekke progesteron nivået ved neste TSH etc måling.
Heidi
-
04-03-08, 18:29 #8
Hei!
Eg ventar på å få slutte på pilla
Har venta pga jobb og diverse også, men har hatt ein litt for høg TSH. Den har aldri, sidan eg fekk lågt stoffskifte 2005, vore under 2.
Hadde uansett tenkt å slutte på p-pillene over påske, og no i februar viste plutselig prøven ein TSH på 0,11! Veit ikkje heilt kva som har skjedd der eg, for eg har berre auka med 50 µg i veka sidan sist prøve i november.
Jaja. Då blir me i alle fall prøvarar over påske!
Studine - ferdig skolert
-
05-03-08, 17:33 #9
Hei dere alle sammen.
Jeg brukte 2 år på å bli gravid. Jeg ble gravid etter og ha vært sykemeldt i 1 mnd og tsh verdiene mine var så nærme 1 som mulig. Går til spesialist på Aker som har fulgt meg opp.
Lykke til dere alle sammen. Prøv å få verdiene ned på så nærme 1 som mulig så skal dere se at det plutselig en dag lyser et kryss på testen..
GrynetHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
09-03-08, 19:42 #10
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Sted
- Vest Agder
- Meldinger
- 20
En blir jo litt lei seg når man må vente og vente..Og hører andre med lavt stoffskifte må prøve i mange år før de får en liten en..Det er ikke så moro.. Var til ktr på sykehuset og da sa overlegen at så lenge tsh er høy kan dere bare glemme å få barn(!) Ã… ja,sier du det..Ingen har sagt det til meg.(Takk for infoen liksom) Men så sa han det at, men en gang du er frisk. så kommer EL tilbake og du vil bli gravid før du får snudd deg.(Den beskjeden likte jeg
Men er det så forskjellig fra person til person.?Hvorfor og hvordan kan han sitte å si det?
Solstrålen
Svar med sitat
Bokmerker