Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Tråd: 7 uker har gått, se nå.
-
28-02-08, 12:32 #1
7 uker har gått, se nå.
s-tsh fra 4 til 1,5
s-fritt T4 11,7-13,2
anti-pro 35
Går fortsatt på 25 mg. Burde jeg ha øket når dette går seg til? Det virker jo som stoffskifte mitt er bra nå?
Jeg har ikke peiling.
Men hva har skjedd med leververdiene mine?
a-asat fra 21 til 51
s-ck-fra 80 til 1580
Han lurte på hva jeg har drevet med siste mnd. Har trening kanskje?
Skal ta ny blodprøve om en mnd.
Fint om noen kan gi meg en liten tilbakemelding på hvordan dette ser ut nå
Da blir jeg veldig glad.
-
28-02-08, 16:07 #2
Ck er vel døde muskelceller tror jeg. Du får høy verdi etter hard styrketrening, men også etter hjerteinfarkt, hjerneblødning og ved hypothyreose.
Så du kan bare velge ......
Så er det vel hypothyreosen som slår ut ?
Om du skal øke dosen syns jeg at du skal bestemme. Hvis du føler deg bra, så er det ingen grunn til å øke.
Blodprøven gir jo ingen indikasjon på at det er nødvendig, og endringer skjer laaaaangsomt så 7 uker er ikke lenge i denne sammenhengen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-02-08, 16:49 #3
Jeg har trent hardt og mye så det er nok årsaken.
Jeg føler meg ikke vel, men har ikke erfaring på hvordan jeg blir eller skal være. Lenge siden jeg har følt meg ovenpå.
Men er ting slik de burde være nå?
-
28-02-08, 19:11 #4Hildemor Gjest
Stoffskifteverdiene ser jo bra ut
Men jeg vet jo ikke hvordan de var før. Uansett er ikke gode verdier det samme som at man føler seg bra. Det tar gjerne tid før kroppen følger etter det som står på papiret (min erfaring)
Men S-CK og S-ASAT er jo for høye. Har du startet opp med noen medikamenter i tiden som har gått siden forrige prøvetaking?
Uansett vil nok nye blodprøver om noen måneder si mer om dette er forbigående høye verdier.
-
28-02-08, 21:33 #5
Hei og takk for svar. Jeg har skrevet verdiene fra forrige prøvetaking. Er 7 uker siden jeg fikk påvist lavt stoffskifte.
Jeg har jo begynt på Levaxin. Kan man få høye av de?
Jeg har trent hardt også. Kan være det? Ellers tar jeg B-vitamier, folat, omega 3. Nå også kalsium og magnesium.
Ja føler meg ikke bra enda.. begynner å grine for ingenting. Ikke gøy. Føler meg halvdød faktisk. Trøtt og sliten. Tungt å jobbe om dagen. Men det går. Satser på at jeg blir bedre snart.
-
28-02-08, 22:20 #6
Kan være en fordel å trene rolig en periode lissi32.
Lavt stoffskfte fører til redusert anabole prosesser og du blir støl lenge.
Du har også typiske psykologiske tegn på at stoffskiftet er lavt.
Og det er nok lavt lenge etter at du starter - så må jeg vel også si at om du kommer opp på en full dose noen gang, så er ikke dette like bra som ditt eget hormon. Noen merker bare litt, andre mye.
Jeg måtte iallfall legge om treniga radikalt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-02-08, 08:59 #7
Jeg trodde faktisk jeg tålte det men skjønner at det ikke er tilfelle. Jeg har kula han. Har gått/løpt 8 km hver dag samt to treningsøkte med styrketrening hver uke. Nå tar jeg det litt roligere. Ville bare få en kickstart, prøver gå ned 6 kg før ferien i mai, nå har jeg gått ned 2 kg, så det går om man bare vil det nok.
Jeg har perioder hvor jeg er full av energi for så å være halvdød en uke. Veldig hormonell og ustabil men ser at dette begynner å bli jevnere nå som jeg har fått levaxin. Før flyttet jeg ut hver uke, nå har jeg holdt meg hjemme en stund
Tror nok leververdiene mine er normale igjen neste mnd
Ha en god helg.
-
01-04-08, 20:18 #8
Nå har jeg gått 3 mnd på Levaxin. 25 mg.
TSH har gått fra 4 til 1,1.
Er dette bra? Hvor lang tid kan det ta før man føler seg på topp igjen siden stoffskifte nå er fint?
Leververdiene mine er endelig bra igjen. Andre kan også merke seg at jeg fikk høye leververdier fordi jeg overdrev treningen i forhold til hva kroppen var vant til og klarer pga stoffskifte. Tilvenning kan være en ide
Det ser vel ikke ut som det er nødvendig at jeg må øke dosen?
-
01-04-08, 21:54 #9
Hei igjen lissi32
TSH er ikke et stoffskiftehormon. Det er på en måte bare gasspedalen som styrer det.
TSH tolkes omtrent slik : man ser på stillingen gasaspedalen har iforhold til farta bilen har. Må man trykke mye på gassen og det enda ikke blir noe fart ut av det - konkluderer men med at motoren er defekt.
Behandingen er at man spenner en hest foran til å trekke bilen. Denne fores slik at farta blir som før - og TSHgasspedalen normaliserer stillingen sin, for ulikt en bil, så fortsetter den menneskelige gasspedalen å bevege seg med hastigheten.
Dette er et godt bilde på hva som foregår og sant å si - TSH kan man ikke stole på når man får behandling.
Men nå tar ikke du så stor dose og kan nok enda stole på TSH.
Men - det er jo motorens kondisjon som er entressant for deg - som for meg. Og effekten den avgir måles med fT4 og fT3. Hvor slitt den er måles med anti-TPO og TRAS (og de var jo bra).
Så spørsmålet ditt. Er det bra eller ikke ?
Det er iallfall slike tall som er normale. Men de viktigste data mangler.
Har Levaxindosen økt antallet stoffskiftehormoner ?
Eller også : har den lavere TSH resultert i en økning av stoffskiftehormonene ?
Det er de du lever av og de som er viktige. TSH peker egentlig på hva hjernen din syns om stoffskiftet - og den er lett å lure
Røykere - de lurer hjernen og øker stoffskiftet.
Det er usikkert om Levaxin gjør det, men man er obs på hormonhermere i miljøet så hvorfor ikke.
En betenkelighet finnes :
Kjertelproduksjonen opprettholdes av TSH og hvis denne forsvinner vil kjertelproduksjonen reduseres. Det vil skje hvis dosen økes for mye.
Den samlede hormonmengde vil holdes nesten konstant, men kjertelen vil stå for en mindre del.
Er du i en prøveperiode ?
Da er det jo viktig å følge med på hvordan kjertelproduksjonen utvikler seg, og hvilket påtrykk som er tilstede (TSH) så mål alle parametere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-04-08, 14:53 #10
Dette høres gresk ut for meg Finn:(
Jeg vet at T4 er økt fra 11 til 13
T3 tror jeg ikke jeg har fått tallene på.
For meg virker det som legen bare ser på TSh og sa at det var fint nå.
Jeg føler meg IKKE fin.
Jeg er helt gåen.
Hva om jeg øker dosen litt selv? 25 mg nå, hva med å ta en morgen og kveld? Hvordan er det best?
Hva er stoffskiftehormonet som du spør etter? T3 og T4?
Antipro er normal.
Svar med sitat
Bokmerker