Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Mine prøver...
-
12-06-07, 11:01 #1
Bruker
- Medlem siden
- May 2007
- Sted
- Østfold
- Meldinger
- 12
Mine prøver...
Slik har blodprøveresultatene mine vært i år;
30/01-07:
Fritt T4 - 17,7
TSH - 0,83
14/03-07:
Fritt T4 - 17,2
TSH - 0,67
13/04-07:
Fritt T4 - 16,1
TSH - 0,54
levaxin dose på 150 mikrogram..
Noen flere resultater som er interessante?
Da Fritt T4 lå på 19,0 i fjor, da hadde jeg det godt da!!
Nå har jeg det ikke særlig bra...
Som jeg har sagt før så går jeg nå på 175mikrogram, 25 mer enn legen tillater meg å ta...
Tok nye prøver i går så det blir spennende å se hvordan de ser ut!
Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Lage en "plan" for hva jeg skal gjøre....
Nerusvi
-
12-06-07, 13:41 #2
Noen direkte plan har jeg ikke, men kanskje du burde prøve å komme deg mot 19 som verdi igjen. Hvilken dose hadde du da? Mange av oss trenger å ligge i øvre del av referanseområdet og kanskje 16 er for lavt for deg, er det i allefall for meg.
-
12-06-07, 15:36 #3
Hei

Du bør sjekke fritt T3. Jeg synes T4 er lavt hos deg må jeg si. Ellers kan jo antistoffene være oppklarende til en viss grad.
Har du sjekket jern og B12? Det er ofte prøver som er viktige for folk med lavt stoffskifte.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-06-07, 10:29 #4
Plan kan heller ikke jeg gi deg for dette er så individuelt, men jeg kan si deg hva jeg ville gjort hvis dette var mine tall.
Min TSH blir null på en tredjedel av den dosen jeg bruker idag. For min del kan jeg ikke ta hensyn til dette parameter. Da hadde jeg vært et vrak.
TSH har nærmest vært en hellig ku i helsevesenet og det har vært umulig å få aksept for de som trenger lavere TSH for å funke.
Vi får bare håpe at legene snart kan ta inn over seg at det finnes store variasjoner blant oss.
Jeg var ganske redd da jeg begynte å øke dosen utover det legen anbefalte, og så snart jeg fikk et symptom som pekte i retning av for høy dose reduserte jeg dosen.
Det medførte en berg og dal-bane dosering - og det er ikke lurt !
I dag ser jeg lett at man får et endret symptombilde når man øker dosen. Symptomer kan bli verre og nye kan komme som vil forsvinne ved neste doseøkning.
Jeg har hatt mange symptomer i de 20åra jeg har medisinert meg for dette, men har aldri hatt så få som nå.
Jeg tror det kan være slik at : Har du symptomer så er dosen for lav !
Rett og slett.
I den laaange perioden som går med til økningene opplever man allverdens symptomer, også at de øker. Men når toppen nærmer seg blir de færre og svakere.
Høydosesymptomer sammenliknes ofte med hypersymtomer. Legene sier, og man kan lese det på pakningsvedlegg, at man får hypersymptomer av for høy dosering.
Dette sier de fordi de uten videre antar at kunstig fremstillt og andre fremmedthyroxiner gjør det samme i kroppen som vårt eget ville gjort. Altså tror de at vi får samme symptomer som hyperthyreosepasienter får.
Det er iallfall ikke min erfaring.
Som du skjønner - så ville økt og økt og økt - LAAAANGSOMT !
Gi kroppen god tid til å akseptere de nye doseforholdne etterhvert som økningen tar effekt - og holdt ut med symptomene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-06-07, 11:36 #5
Bruker
- Medlem siden
- May 2007
- Sted
- Østfold
- Meldinger
- 12
Blodprøver fra 11/6
Dette er helt sprøtt!!!!!
TSH: 0,08
Fritt T4: 22,3
Alikevel så er jeg så trøtt om dagen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.......
Jeg føler meg ikke hyper på noen som helst måte! Jeg er ikke full av tiltak og har heller ikke hjertebank... Mener selv at jeg ikke er overdosert.. Fruen i heimen sier at jeg er på "daletur" nedover igjen, og at dosen min må oppjusteres igjen...
What to do!?!?!?!
Begynner å bli irritert over dette her :twisted:Nerusvi
-
18-06-07, 11:57 #6
Det er jo helt ideelle tall så da skal du vel ha det bra ?
Hm.......
Det er ikke så lenge siden at jeg trodde at man kunne finne sin dose ved å støtte seg til blodprøver.
Det gjør jeg ikke mer !
På meg virket det bare forvirrende å ha de talla der. Førte til at jeg regulerte opp og ned uten å komme noen vei med symptomene.
Min TSH ble null på en tredjedel av den dosen jeg har idag og hadde jeg blitt stående der hadde jeg ikke levd, bare eksistert.
Det er faktisk ikke lenge siden at jeg så lys i tunellen, så dette skjedde altså bare like før jeg nådde idealdosen.
Ikke lett de derre dosestyret !
Mitt munnhell er blitt noe sånnt som : "Har du symptomer er dosen for lav".
Om jeg kan råde noen på egen erfaring, så blir det at en bør øke meget sakte hele tia - og så litt ned når det blir for mye.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-06-07, 15:56 #7
hej n'finn
Hej
jeg har det på helt samme måde!!
Min tsh er umålelig og min t4 ligger ikke helt i toppen, men jeg er TRÆT og udmattet, og føler faktisk at jeg får for lidt medicin! Men tør man tage mere når TSH er så lav, handler det bare om, at T3 og T4 er indenfor normalen?
Jeg tager 100 mikrogram Eltroxin dagligt (Levaxin i dansk udgave).
Jeg føler heller ikke jeg er overdoseret, nærmest tværtimod!
Ja jeg er også rigtigt irriteret og skuffet over endnu et tilbageskridt!!!
Mange hilsner
Gitte
-
18-06-07, 16:15 #8
Jeg tror dine observasjoner er helt riktige Gitteh, men jeg må si at jeg har kun mine egne erfaringer å støtt emeg til.
Jeg tror man er alt for redd for å komme i en overdosesituasjon, og når man leser pakningsvedlegg så sammenlignes en overdosesituasjon med hyperthyreose.
Jeg er villig til å våge den påstand at de to slett ikke kan sammenlignes !
Levaxinprodusenten er jo nærmest forpliktet til å skrive dette - ellers er det jo ikke dekning for deres påstand om at produktet virker som kroppens eget !
Tro bare ikke på det !
Hyperthyreose er mye værre en en overdosering.
Men - det skal jo sies at de som har hjerteproblemer ikke skal leke med dette !
Jeg har selv opplevd hjertebank, men jeg hoppet bare over den neste dose og så var de problemer ute av verden.
Nå tar jeg en dobbelt så høy dose som den som skapte hjertebanken, så det var ikke fordi jeg tok en for høy dose at jeg fikk hjertebank, men fordi jeg økte dosen for hurtig.
Kroppens systemer må gis anledning til å tilpasse seg den nye stoffskiftesituasjonen,
og det tar tid...........
Mannge vil nok oppleve nedgangstider en stund etter at man har økt doseringen - så er det påtide å øke igjen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-06-07, 16:25 #9
Re: hej n'finn
Jeg bliver efterhånden mere og mere opmærksom på en vis regelmæssighed i mine observationer, såvel når jeg læser med her og læser kildestof på Nettet.
Opprinnelig skrevet av gitteh
Derfor vil jeg nu spørge: Er TSH ikke "vigtigt" kun når det er for højt?
Jeg kunne ikke rigtig finde info om en decideret negativ betydning af lavt TSH eller TSH på nul. Er der nogen, der ved det?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-06-07, 18:47 #10
Re: hej n'finn
Min fastlege sa til meg da min TSH ble utradert, dvs > 0,01, at det var fare for osteoperose. Men jeg finner ingenting om det når jeg søker på nett. Jeg ble testet for osteoperose nettopp pga lav TSH, og de fant osteopeni, men jeg aner ikke om det er pga den lave TSH`en?? Den har vært så lav i over 2 år og legen har sluttet å bry seg.
Opprinnelig skrevet av Anisa
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
Kan noen se på mine siste prøver?
Av Siriusen i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 23-06-08, 08:59 -
En som kan lese mine prøver ?
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 11-01-08, 18:13 -
Mine prøver
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 125Siste melding: 29-05-07, 21:54 -
åssen er mine prøver?
Av sørlandet i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:06
Svar med sitat
Bokmerker