Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Slutt på sukkerhungeren
-
09-05-07, 20:26 #1
Slutt på sukkerhungeren
Etter at jeg startet med Levaxin har jeg fått et avslappet forhold til det "Søte". Før jeg begynte på medisin spiste jeg det jeg kom over av søtt, mens nå er det helt slutt.KAn det ha noe med medisineringen å gjøre? Eller er det bare helt tilfeldig?Litt morsomt å høre om det er andre med samme opplevelse som meg
Ha en sukkerfri kveld
-
09-05-07, 20:37 #2
Ja, man kan få lavt blodsukker av lavt stoffskifte. Ikke alle får det.
-
09-05-07, 23:29 #3
nora, er hypoglykemi = lavt blodsukker?
Jeg har ei venninne med høyt stoffskifte som har hypoglykemi. (Men hun sliter med veldig mye, så kanskje det er noe mer med hennes stoffskifte..)
Se på dette dere:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454Ved thyreoideahormonmangel finner man store fysiologiske forandringer i hjernen; bl.a. fordoblet cerebrovaskulær motstand og redusert blodstrøm, oksygen- og glukoseforbruk.
Altså redusert glukoseforbruk. Altså redusert sukkerforbruk? Og hjernen bruker da sukker, den eneste energi-kilden den bruker? (Nei, nora, sa ikke du noe annet for nylig?)
Jeg har også sukkertrang, men karbohydrat-trangen (andre karbohydrater), er større. Er det slik at karbohydrater får blodsukkeret til å stige hurtig? Og jeg er jo så mye utmattet, noen ganger kan det hjelpe bittelitt å spise. Og jeg er mye sulten. Det er vel absolutt en sammenheng her? Føler ofte at jeg hungrer etter noe jeg ikke får (og det er IKKE kjøtt, for jeg har hatt det mye lengre enn den tiden jeg ikke har spist kjøtt
)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
10-05-07, 01:23 #4
Hypoglykemi er blodsukkerfall, jeg har hatt det hele mitt liv. Det kommer plutselig og da må en spise noe som gir rask energi. Anbefalt at man har med seg eks sjokolade eller lignende når man går tur eller når en ikke har mulighet til lett tilgang for det. Akkurat som diabetespasienter, men det er ikke diabetes.
-
10-05-07, 01:45 #5
Ja, Knøttet, den beskrivelsen passer veldig godt på hvordan venninnen min har det. Takk ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Slutt på Armour tyroid ?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 20-03-08, 22:26
Svar med sitat
Bokmerker