Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

    Standard Slutt på sukkerhungeren

    Etter at jeg startet med Levaxin har jeg fått et avslappet forhold til det "Søte". Før jeg begynte på medisin spiste jeg det jeg kom over av søtt, mens nå er det helt slutt.KAn det ha noe med medisineringen å gjøre? Eller er det bare helt tilfeldig?Litt morsomt å høre om det er andre med samme opplevelse som meg
    Ha en sukkerfri kveld

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Ja, man kan få lavt blodsukker av lavt stoffskifte. Ikke alle får det.

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    nora, er hypoglykemi = lavt blodsukker?

    Jeg har ei venninne med høyt stoffskifte som har hypoglykemi. (Men hun sliter med veldig mye, så kanskje det er noe mer med hennes stoffskifte..)

    Se på dette dere:
    Ved thyreoideahormonmangel finner man store fysiologiske forandringer i hjernen; bl.a. fordoblet cerebrovaskulær motstand og redusert blodstrøm, oksygen- og glukoseforbruk.
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454

    Altså redusert glukoseforbruk. Altså redusert sukkerforbruk? Og hjernen bruker da sukker, den eneste energi-kilden den bruker? (Nei, nora, sa ikke du noe annet for nylig?)

    Jeg har også sukkertrang, men karbohydrat-trangen (andre karbohydrater), er større. Er det slik at karbohydrater får blodsukkeret til å stige hurtig? Og jeg er jo så mye utmattet, noen ganger kan det hjelpe bittelitt å spise. Og jeg er mye sulten. Det er vel absolutt en sammenheng her? Føler ofte at jeg hungrer etter noe jeg ikke får (og det er IKKE kjøtt, for jeg har hatt det mye lengre enn den tiden jeg ikke har spist kjøtt )
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  4. #4
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Nordens Paris
    Meldinger
    14

    Standard

    Hypoglykemi er blodsukkerfall, jeg har hatt det hele mitt liv. Det kommer plutselig og da må en spise noe som gir rask energi. Anbefalt at man har med seg eks sjokolade eller lignende når man går tur eller når en ikke har mulighet til lett tilgang for det. Akkurat som diabetespasienter, men det er ikke diabetes.

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Ja, Knøttet, den beskrivelsen passer veldig godt på hvordan venninnen min har det. Takk ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Lignende tråder

  1. Slutt på Armour tyroid ?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 20-03-08, 22:26

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn