Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Tråd: Føling?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard Føling?

Er det noen her inne som vet hvordan det er å ha føling? kanskje noen med diabetes..? hvordan kroppen kjennes ut osv? av og til begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg..noe med blodsukkeret å gjøre...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg kan nok ikke forklare deg det siden jeg ikke har diabetes, men jeg har en lett form for føling innimellom.
    det kommer gjerne om jeg har glemt å spise over lengre tid.
    da blir jeg slapp, mister litt kontroll på kroppen. mister ting, blir svimmel, ør, snakker litt i ørska osv...
    da MÃ… jeg få i meg mat, hurtigvirkende karbohydrater for å få opp blodsukkeret raskt + proteiner eller grovt korn/nøtter for å få et langsiktig høyere blodsukker. et typisk sånnt måltid er en litagomelk med jordbær og en tebriks med en karbonade inni. om jeg bare satser på hurtige karbohydrater går jeg rett i kjellern igjen etter en halvtime, og om jeg dropper sukkerbombemelka tar det flere timer før jeg er oppe igjen :(

jeg kjenner diabetikere og de beskriver begynnelsen føling omtrent slik som jeg har det...

jeg unngår dette veldig enkelt ved å spise hver 3. time, minst hver 4.
    jeg putter sågodt som alltit proteiner inn i måltidet. det holder blodsukkeret der det skal være. på MEG i alle fall... helt til jeg glemmer meg igjen

håper du finner ut av det og at noen som faktisk har diabetes kan svare deg.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn