Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hva frembringer dårlige dager/ perioder?

Noen som vet om det er noe spesielt som frembringer dårlige dager?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Det er vel egentlig det alle diskusjonene her inne handler om: hva gjør at dagen blir god eller dårlig.

Den som svarer riktig på det spørsmålet skal jeg nominere til en eller annen Nobel pris

Fra tøys til alvor: hver gang jeg tror jeg har funnet noe som jeg tror påvirker negativt så skjer det noe som gjør at teorien slår sprekker. Er vel kommet til at for meg så handler det i hovedsak om stoffskiftehormoner og det som skjer i og rundt kjertelen. Hvorvidt jeg har spist fisk med mye jod eller ikke spiller mindre rolle.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Alkohol frembringer dårlige dager. Ihvertfall for min del.

I går/natt drakk jeg fire glass vin fordelt på 6 timer. I dag verker jeg i heile kroppen, både inni og utenpå, er stiv i ansiktet og halsen og klarer ikke å fokusere oppmerksomheten min noe særlig etc.

Men kvelden i går var ihvertfall veldig hyggelig.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hos meg er det totalt ulogisk om jeg har en god eller dårlig dag
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Søvnen og været er veldig avgjørende for meg, men problemet ligger jo egentlig et annet sted, for...

...hvorfor er så overfølsom for ulike typer vær og

...hvorfor sover jeg så dårlig?

Dette er jo bare egget....
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard HVA FREMBRINGER DÃ…RLIGE DAGER/ PERIODER?

Noen som vet? Har følt meg ganske bra i det siste helt til i dag. Hadde faktisk tenkt å begynne å jogge, men når jeg tenker på det nå så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. :o

Er det noen som har lagt merke til noe som kan frembringe slike dager/ perioder.?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard

jeg har lagt merke til at formen min blir bedre når det er sol og fint vær ute.. med meg avhenger det også etter hva jeg spiser..er ikke alt kroppen min liker..nå har jeg begynt på glutenfri kost, og jeg har allerede blitt bedre (føler hvertfall det..)
    allikevell finnes det dager der jeg absolutt ikke aner hvorfor jeg er dårlig..slik som i dag..har hatt "bra" dager både onsdag, torsdag og fredag men dagen idag har vært pyton..aner ikke hvorfor..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

lavtrykk er grusomt... liker regnvær, da letter det ligsom, men tiden like før det regner

kosthold har mye å si for meg. magert og lite karbohydrater, masse fiber... lys gjærbakst er det verste. :(

trim hjelper om jeg er i elendig form og allikeve klarer å karre meg ut på en spasertur, ta en lett omgang på trimsenteret eller en ridetur, er jeg som et nytt menneske etterpå
    men ikke press deg så mye når du føler deg dårlig... ikke prøv å sette nye rekorder liksom

drikk mye vann! da letter kroppen en god del, hodepinen blir mye lettere også, om ikke alltid borte

sove et par timer ekstra hjelper også noen ganger, men ikke alltid. hender jeg våkner opp og føler meg akkuratt som når jeg la meg.

også hjelper det litt på psyken med en god klem

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ting jeg tror påvirker formen:

x Kaffe og te føler kroppen blir i ulaget av dette, har kuttet det ut.

x Stress

x Lummert vær og trykkende fuktig luft, blir stiv i kroppen og tungpust.

x Viktig med nok søvn, og hvile når kroppen sier fra.

x Punktlig med Levaxin

x Kosthold, unngå stekt mat og mat med mye fett, uvel mange dager
    om jeg synder.

Dette er ting jeg har lagt merke til gjør noe med min dagsform, men om det har med stoffskifte å ubalanse i kroppen å gjøre vet jeg ikke, men kan ikke huske å være følsom for dette før. Stress tror jeg er en ting som ødelegger mye, bedre å roe ned når man kjenner at kroppen begynner å streike, enn når den har gått på en smell, en feil jeg har gjort en del ganger iallefall.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Hvorfor blir noen så dårlige av jodtilskudd (kelp, m.fl)?
    Av Siri Ann i forumet Mineraler (øvrige)
    Svar: 25
    Siste melding: 20-01-13, 15:44
  2. Hvordan kommer dere gjennom dårlige perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 14-05-08, 00:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn