Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Tykk hud på helene
-
13-02-07, 00:39 #1
Tykk hud på helene
Jeg har lest at huden vår blir annerledes av denne sykdommen , men hvordan?
Jeg har poser under øynene, og på helene er huden i det siste blitt veldig tykk. Får ikke filt den bort selv. Burde vel vært hos hudpleier, men det har jeg ikke råd til akkurat nå.
-
13-02-07, 22:57 #2
Det med tykk hud på helene kjenner jeg til ja ! Noen ganger så er den så tykk, så jeg bare kan dra av lange flak....
Fotpleier er ikke noe jeg har tatt meg råd til heller, synes det går mye penger til balderklinikken og legen ellers, så jeg får heller ønske meg en time til burdsdagen min
Merker ellers at jeg lett kan få veldig skjellete, tørr hud, spesielt på bena. Bruker a-krem som har vært en vidunderkur for meg og min dårlige hud, bruker den forøvrig over hele kroppen og har ganske fin hud nå om dagen.
-
14-02-07, 00:37 #3
jøsses er det pga dette også???
det der med flakene kjenner jeg igjen
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
14-02-07, 00:56 #4
Det med den tørre sprekkende huden på bena irriterer vettet av meg. Om jeg glemmer å smøre 1 dag, så ser jeg ikke ut.. :evil:
Tørr på resten av kroppen også, men ikke så mye som på bena. Krem med mandelolje er det beste jeg har forsøkt.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
14-02-07, 09:36 #5
Jeg fant akkurat noe som virket kjempebra, "Shea bodyscrub" fra Bodyshop. Man bruker det til å gni inn kroppen i dusjen med litt vann og så blir huden helt fløyelsmyk etterpå. Det gjorde særlig underverker på de tørre leggene!
-
16-02-07, 09:48 #6
Bruker
- Medlem siden
- Dec 2006
- Sted
- Oslo
- Meldinger
- 11
Sliter med det samme, rene "elefanthuden" som er tykk og sprukken.
Tror nok at fotpleie er eneste utveien, da jeg har prøvd diverse kremer
og skraping etter dusjing uten bra resultat.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-02-07, 17:07 #7
Sett føttene i bløt en halvtime også fil og skrap, så vil du se at det fungerer veldig mye bedre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
16-02-07, 21:06 #8
Det har jeg prøvd, pleide å virke før det, men nå virker det ikke lenger.
-
23-02-07, 12:59 #9
Har samme problemet her også. Har aldri gått til fotpleier fordi jeg rett og slett blir helt flau over de stygge føttene! Er 26, men har føttene til en 90-åring!
-
23-02-07, 20:35 #10
Ikke vær flau over føttene dine du ! En fotpleier kommer ikke til å reagere på dem, de har sett det som er å se av "stygge" føtter.
Lignende tråder
-
jeg var ikke bare en tykk latsabb....
Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 19-04-10, 21:55
Svar med sitat
Bokmerker