Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Nummen i ansiktet!
-
17-01-07, 08:31 #1
Nummen i ansiktet!
Hei!
I påvente av spesialist, går jeg nå ca på halv dose levaxin. Trøtt og slapp, greit nok. Det jeg syns er litt ekkelt er at jeg får mer og mer nevrologiske symptomer. De to siste nettene har jeg ikke fått sove, fordi når jeg ligger, får jeg nummenhetsfølelse i deler av ansiktet. Dette forflytter seg når jeg skifter stilling. Jeg har også veldig liten styrke i beina, føler st jeg såvidt klarer å holde meg oppreist! (noe overdrevent)
Hvor lang tid med underdosering skal til for å få jernmangel/anemi? Jeg synet ikke menstrusjonsblodet er like rød som det pleier..(sorry detaljene
)
Mvh MaiaJeg ble født med hypo, og har aldri egentlig aldri visst at mennesker sliter med denne sykdommen, fordi jeg aldri har vært plaget
(...bortsett fra at jeg alltid har vært litt lat
)
-
17-01-07, 09:39 #2
Nummenhet og en del andre nevrologiske symptomer kan ha med lavt stoffskifte å gjøre, men for lav B12 gir jo også nevrologiske symptomer. Har ikke mye peiling på noen av delene, men det står en del om B12 i tidligere innlegg som så absolutt er verdt å lese. Blandt annet om hva slags verdier vi med lavt stoffskifte bør ligge på. Det er utenfor normale verdier så du bør kanskje sjekke med legen hva du ligger på. Skal iallefall mase om å få B12 selv, siden jeg har en drøss nevrologiske plager.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
17-01-07, 11:23 #3
Hei Maia, husker ikke historien din.
Jeg er helt enig i at nevrologiske symptomer er ille.
Jeg kuttet ut gluten fordi beina mine forsvant.....
Leste senest idag litt om hashimotos encephalopati men det er sjelden.
-
21-01-07, 15:30 #4
ME kan gi nevrologiske utfall. Er plaget med det selv.....
http://www.me-forening.no/
Har lenge lurt på om flere av oss har denne tilleggsdiagnosen...
Lignende tråder
-
Brun tunge og nummen i leppe/tunge
Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 2Siste melding: 12-08-08, 13:40 -
stiv i ansiktet
Av pling i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-05-07, 20:36 -
noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-07, 08:01 -
røde klumper i ansiktet
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 5Siste melding: 10-01-07, 21:55
Svar med sitat
Bokmerker