Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard 1/4 dels tablett mindre merkes det?

jeg er fortvilet over å ha funnet ut at jeg ligger noe høyt. T4 på 32 og T3 på 13. Syns det er vanskelig å regulere dette dumme stoffskiftet jeg. Har prøvd mindre dose, men det var for lite.

Tror dere det hjelper om jeg tar 1/4 dels tablett mindre?
    Synd at jeg ikke får kjempemasse energi når jeg ligger for høyt eller raser ned i vekt. Men nei, syns magen så større ut enn på lenge jeg.

Får la være å ta medisin i et par dager og så redusere dosen Jeg er redd for hva legen kommer til å si også. Tenk om han ikke vil skrive ut Armour til meg mer.

Dette ble mye klaging, men er det andre som har det sånn? Så uregelmessig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

1/4 tablett...? Ehhh....1/4 av hva? Er det 1/4 grain du snakker om? Hvilken styrke bruker du? Mulig jeg har oversett og burde vite dette.
    Ikke er jeg god på å gi råd heller.

Hvor mye tar du nå da cat? Mikser du i Levaxin? Hvis ikke - hvordan får du en så høy ft4? Raste i bunn på meg etter at jeg gikk over til Armour...

Vil også ned i vekt, men tør ikke dosere meg ned. Har gjort det en gang og det er nok. Ubehagelig sitring og skjelving, svimmel...brrr....

Håper du finner ut av det!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg bruker 4 grain. Har prøvd å bruke mindre , men det fungerer ikke på meg. Jeg trenger nok litt stor dose fordi jeg bruker epilepsimedisin i tillegg.

Med 1/4 mener jeg å dele en tablett i fire og ta en tablett og så ta vekk 1/4 av den andre slik at det er 3/4 igjen slik at jeg tar 1 og 3/4 tablett altså NESTEN to.

Jeg bruker ikke Levaxin i tillegg. La på meg av Levaxin jeg. Har heller ikke falt i verdi etter at jeg begynte med Armour.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

cat, det er vansklig å uttale seg om deg, for du har så avvikende tall for ft4 og ft3.
    Det er ganske sjeldent.
    Du må bare gå etter symptomene da.

Noen med slike avvikende tall har thyreoideahormonresistens, man tar genprøver for å bestemme det. Beskrivelse finner man på hormonlabbens sider på www.aus.no .
    Andre har antistoffer mot t44 og t3 og de vil vises på prøvene sammen med ft4 og ft3, fordi selve prøven blir gjort med antistoffer. eneste riktige prøver blir da ved direkt dialyse, noe som vanligvis bare forskere benytter seg av, og ved vanskelige tilfeller slik som din.

Før eller siden kan du jo prøve å finne ut om du har en av disse to tilstandene. Ikke tro at vanlige endokrinolger vet om det.

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du cat

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til Aker og stilt dem en del spørsmål. Kanskje du kan få en henvisning. De tar inn spesielle tilfeller av lavt stoffskiftet og du går jo tydelelig inn under den kategorien med prøvesvarene dine.

Håper du blir bedre snart.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-07, 22:56
  2. EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 06-04-07, 15:59
  3. Forskjell etter 1 dag uten tablett??
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 20-09-06, 21:52
  4. Merkes det om man glemmer tabletten en dag?
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-06, 07:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn