Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Lavt blodtrykk

Ei dame jeg kjenner har fått så veldig lavt blodtrykk, og det var visst ingen medisin for dette.

Noen som vet om noen naturpreparater og/eller mat-tips som kan hjelpe for slikt?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Lakris! Tror jeg! Skal prøve å hoste opp en link....

Jeg har lavt blodtrykk selv. Derfor jeg TROR jeg vet dette!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

lakris ja, og salt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, takk...

Foreslo salt ut av det ville hypo-hodet (har vel hørt at det ikke er bra med salt hvis man har høyt blodtrykk), men hun sa at dette ikke var samme mekanismen.

Men da skal jeg foreslå lakris.

Stakkar, så søt dame, og er så dårlig med forskjellige ting.

Uff og akk. Men tusen takk skal dere ha
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det mest effektive er nok å bruke lakrisROT - som fås i kapsler på helsekosten. Det er mange typer "lakris" som ikke inneholder ekte lakris i det hele tatt, bare anis eller andre krydder.

baremei Gjest

Standard

Lakrisrot stimulerer binyrene, bare så det er sagt. Kan være bra enkelte ganger, men store mengder lakris kan være litt skummelt. Man får kjøpt lakrisrotkapsler på helsekosten.
    Jeg har forsøkt å få tak i ekte lakris både på apotek og helsekost, men det selges visst ikke lenger. Skal prøve Svaneapoteket - er det noen som har er det dem.

Jeg var selv plaget av lavt blodtrykk lenge, det laveste var 80/40, vanligvis har det ligget og vippet under 100/50.

Kjerringrådet fra legen var: drikk mer vann, spis mer salt og ta en kopp kaffe eller to ekstra (jeg drikker ganske lite kaffe, 2-3 kopper om dagen).

Så kjøpte jeg salttabletter, siden jeg ikke orker mer salt i maten, konfererte med legen som sa det var greit å ta 1-2 pr. dag. Det fører automatisk til tørste, så man drikker mer.

Det er den eneste metoden som har fungert for meg - da stopper salthungeren og jeg slutter å kjøre karusell og slipper følelsen av at jeg kommer til å deise i gulvet hver gang jeg reiser meg eller bøyer meg.

Nå som stoffskiftet er riktig behandlet har også blodtrykket blitt mye bedre, og jeg ligger på ca 110/60. Og det er greit nok.

Dessuten sier legen at vårs med lavt blodtrykk lever myye lenger enn de fleste.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

lakrisrot kan dyrkes i hagen om sommeren om man ikke får tak i....

baremei Gjest

Standard

Jeg har frø...

Sitter og leser diger urtebok, kjøpt på alternativmessa for en billig penge. Tror jeg må begynne å forberede våren alt nå jeg, så jeg kan så alle frøene mine...
    Dessuten kan jo mange av plantene jeg allerede har brukes til mye rart. Kubjelle, den fæle med gule blomster som vokser som ugress, all kjerringrokken og tistlene, lavendelen, johannesurten, peonen...

Og frø i store mengder - lakris, gingko biloba, kamille... Spør heller hva jeg _ikke_ har!

Jeg må ha vært klok kone i et tidligere liv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Skal videreformidle det til rette vedkommende ;)

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Blodtrykk
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 24
    Siste melding: 19-09-07, 11:10
  3. Høyt blodtrykk???
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 8