Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Nedtur igjen......

Økte dosen med levaxin for ei tid tilbake, og merket at jeg ble mere våken enn før men ellers var det ikke noe særlig endring. Var selvfølgelig glad for det, og øynet et håp om at det etterhvert bedret seg på andre områder også, men der tok jeg altså feil. Kjennes ut som som jeg har fått juling, ingenting fungerer lenger. Vondt i hele kroppen, kvalm, hodepine, hovent tannkjøtt, ekko i ørene, potet i halsen, leamus i kroppen. og utrolig ustabil i humøret.
    Det viser seg også at TSH har økt til 3,6 og Ft4 er på 12, nå er de altså blitt på det samme som de var før jeg økte.
    Håper bare å komme meg opp av gropa igjen er så sliten....
    Når jeg er inne på det med tannkjøtt og tannproblemer , er det noe som kan settes i sammenheng med stoffskifte?
    Noen som vet om det er mulig å få dekt noe av tannbehandlingen?
    Noen som er blitt kvitt alle symptomer på stoffskifte, med bruk av bare levaxin?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei.

Jeg har hatt lavt stoffskifte i rundt 8 år, medisinert,og har i 7 av de vært symptomfri på levaxin.

Men for ett år siden var det akkurat som om det sluttet å virke på meg, og jeg startet med LIothyroin i tillegg i februar i år.

Det har hjulpet noe, men ikke helt. Har vært sykmeldt siden januar.

Nå har jeg startet med armour, så nå krysser jeg fingrene for at jeg blir bra igjen.

Lykke til!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Når det gjelder dekning av utgifter til tannlege så kan du høre med tannlegen om han/hun vet noe om dette. ( det burde de jo vite).

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

min fortalt meg at det ikke var noe vits å søke...
    det gikk aldri igjennom hos trygdekontoret fikk jeg beskjed om

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg tror det er et skille mellom tenner og tannkjøtt i Molbo-la.... æhm, Norge mener jeg

Tror at tannkjøtt hører inn under vanlig helse, altså går det på egenandel, mens tenner må man betale selv. Tror man kan få dekket hjelp til tannhjelp hvis sykdom er årsak til tannproblemer, f.eks. bulemi (magesyra ødelegger tennene), antidepressiva (man blir tørr i munnen og får dermed dårligere tenner).

Men det får meg til å tenke på: Jeg tørster fryktelig mye - er det pga stoffskiftet? Hvis det kan bevises, så har man jo en mulighet. Men jeg er ikke plaget med mange hull eller skjøre tenner eller noe slikt. Har dog en betennelse over noen røtter som kanskje kan forårsake mange problemer, men det er en annen sak.

Uansett, hadde litt tannkjøttbetennelse for noen år siden. Derfor vet jeg at det er et skille på dette. Fikk tilbake en god del av dette (lurer på om det kostet 1200 og jeg fikk tilbake 800, eller noe slikt).

Hvis du har tannkjøttbetennelse må du få gjort noe med det raskt, før tennene begynner å dette ut.

Lykke til

Forresten, prøvesvarene dine vet jeg ikke noe om, men jeg synes du beskriver en del symptomer på overdosering.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

dobbeltmoralen er imidlertid komplett:
    de med struma kan få dekket utgifter til tannhelseproblemer... min svigerinne fikk dette dekket.
    av en eller annen grunn er det forskjellsbehandlin på dem og oss :evil:

baremei Gjest

Standard

Kan du fortelle om det med struma og tenner? Jeg har tannproblemer så det holder, og hadde solid struma som ble radiojodbehandlet. Tannleger vet lite eller intet, jeg har spurt 3 stykker.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

kanskje du skulle sjekke trygdekontoret også?
    jeg vet bare at min svigerinne får dette dekket... ikke mer eller § eller noe sånnt... :(

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    nordland
    Meldinger
    12

Standard

Joda,du kan du få dekt tannl.behandlingen bare du gidder å bestille time hos lege og tannlege,bare til å prate og få en oversikt over problemet.Du kan få full fefusjon om legen ,eller du kan bevise at langvarig medisin bruk er årsaken til dårlige tenner.og nesten 100% reff.om du har tannkjøtt problemer.
    Går du til psykiatrisk beh. av noen slag (helst offentlig) så har du krav på full dekning,da er det behandler som skal søke deg inn.
    til slutt er det kun du som må skrive under,så gjør tannlegen resten av papir mølja,MEN så kommer problemet for di fleste,tannlegen gidder ikke og ta papir mølja og dermed avslår deg som en mulig gratis pasient.
    Har du ennu litt energi igjen så bestiller du time hos trygde kontoret for å få hjelp til å fylle ut papirene som tannlegen egentlig skulle fylt ut.Bare husk på å få med deg papirene fra t.legen
    For meg har dette funket bare godt og går nå til t.behandling ---GRATIS--- flere ganger pr år
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

baremei Gjest

Standard

Du mener det sikkert vel, men jeg blir litt provosert. "Bare du gidder"?

Du ANER ikke hvordan jeg har giddet!

Ingen kan svare på om Levaxin/Armour har ingen kjent bivirkning som går på munntørrhet eller tannkjøtt, meg bekjent. Tvert imot skal det hjelpe.

Ikke bruker jeg noen andre medisiner heller, og da er jeg like langt.

Jeg er ute etter dokumentasjon og støtte på at stoffskiftet alene har skylden for dårlige tenner. Tannkjøttet mitt har det aldeles utmerket, men tennene er svake og får fort hull og må rotfylles og knekker og i det hele tatt.

Det handler altså ikke om å gidde noe som helst - det er to forskjellige situasjoner vi snakker om. Fint at du får det dekket, men du har altså et helt annet sykdomsbilde enn meg.

Det første jeg kan tenke meg er altså nevnte dokumentasjon i form av en eller annen forskningsrapport eller fler.

Det andre er om revmatismen min kan ha skylden, men det er så forsvinnende liten mengde medisin jeg bruker for det (jeg har 100 tabletter i 3 år...) Så - kan noen hjelpe med å finne info på om Bechterews i seg selv gjør noe med tennene?

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Psykisk nedtur
    Av an i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 19-06-08, 22:10

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn