Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Tråd: Liothyronin

madonna Gjest

Standard Liothyronin

Jeg lurer litt på om jeg skal høre om jeg kan få prøve liothyrin ved siden av levaxin. Jeg begynner å nærme meg der jeg skal være, men sliter ennå med en slags fjernhet i hodet. Skal ta nye prøver til mandag for å se hvordan jeg ligger ann. Jeg har nå greid å gå ned 7 kg siden begynnelsen av juni, så muligheten er jo at det ligger nærmere det høye nå.

Uansett jeg vil gjerne ha litt innspill ang denne tilleggsmedisin- både positivt og negativt. Hva er det som avgjør om man får denne eller ikke?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Gratulerer, Madonna med de 7 kiloene.

Ang medisinene kan jeg ikke hjelpe deg. Har brukt Liothyronin en stund nå, men merker ikke særlig forskjell. (Min erfaring i ulike situasjoner er at man ser ting best når man ser tilbake, men det kan i alle fall ikke være noen dramatisk forskjell.)

Kan fortelle deg at jeg har spurt legen før - visste da ikke hva det het, men at jeg hadde lest på nettet om noe. Han sa da at prøvene mine var fine og jeg skulle ikke ha det. Jeg har tross medisinering vært veldig dårlig i mange år. I juni ba jeg derfor om Liothyronin igjen. Han ville vi skulle avvente prøvesvar, men jeg ba om å få med meg resepten fordi jeg så sjeldent orker ting, så som å gå til legen en gang til. Han gikk med på det litt motvillig.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

madonna Gjest

Standard

Behandlingen bør være instituert i sykehus, i sykehuspoliklinikk eller av spesialist i indremedisin, nevrokirurgi eller pediatri. 14a): Behandlingen bør være instituert av spesialister i indremedisin, pediatri eller nevrokirurgi.

leste dette i felleskatalogen! Mange av dere som har fått oppfølging noen av disse stedene?

http://www.apotek1.no/modules/module_12 ... tabmid=249 BRA APOTEKSIDE!

http://www.apotek1.no/modules/module_12 ... tabmid=249 BRA APOTEKSIDE

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nei, jeg fikk jo bare midlet etter mas hos primærlegen min. Men jeg tror han er spesialist i allmenmedisin, hvis det har noen betydning.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg fikk liothyronin av legen min uten konferering med spesialist. Jeg hadde veldig god effekt av kombinasjonsbehandlingen levaxin/liothyronin, selv om jeg selv nå er på levaxin/armour.

Og forresten - Grattis med de 7 KG !!!!

madonna Gjest

Standard

Er det lov å spørre hvorfor du byttet til levaxin/amour?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Prøvene mine begynte å endre seg i negativ retning igjen, så da fant legen ut at jeg skulle prøve meg på armour. Jeg er veldig spent på hvordan prøvene ser ut neste gang...

Lignende tråder

1. Liothyronin ?
    Av Nora2 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 21-06-11, 12:16
  2. Liothyronin
    Av Tyra i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 10
    Siste melding: 12-06-08, 12:00
  3. FT3 og Liothyronin!!
    Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 24-09-06, 23:27
  4. Liothyronin
    Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-05-05, 23:03
  5. Liothyronin
    Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 06-05-05, 10:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn