Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Papaya?
-
23-07-06, 11:42 #1
Papaya?
Heisann
Noen som vet om det er riktig at papaya er bra for oss med lavt stoffskifte? Eller gjelder det for de som har høyt stoffskifte?
-
27-10-06, 23:07 #2
Har vel hørt at det ofte kan være bra for dem med ME ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
26-03-07, 12:19 #3
papaya
jeg har litt erfaring med papaya..har brukt det noen uker nå, tror det var i januar jeg startet,merker bedring på noen ting som f.eks tretthet.
før var jeg helt i svime og kjempetrett på morgenen, det var ett ork å aktivisere datteren min, jeg lå å dormet på sofaen på formiddagen.
Nå våkner jeg av meg selv ved 7 tiden, før 3 åringen min våkner.
jeg får da en stressfri start på dagen, noe som er avgjørende nesten for at jeg ikke skal være irritert hele tiden.
jeg er trett ved 22 tiden, og sovner som en stein.
jeg har greid å begynne trening, mild trening riktignok.
Det har ikke blitt noe bedring på hukommelse og konsentrasjon, men jeg har mange hele dager jeg ikke må legge meg en eneste gang før kvelden, altså..større yteevne.
Jeg har høyt stoffskifte. jeg vet ikke hvordan det virker på lavt.
Det er jo ikke sikkert det virker slik på andre med høyt heller, for alt er jo individuelt når det gjelder alle ting.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
26-03-07, 22:23 #4
Har lest i et ukeblad om en jente med ME som hadde effekt av Papaya også, så det kan jo være at det også funker for oss med lavt stoffskifte.
-
26-03-07, 22:29 #5
Sandra - hvem, hva, hvor kjøper du din papaya?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-03-07, 20:38 #6
Jeg veit ikke om jeg har Me,men jeg har nå spist 2 bokser med papaya kapsler og er så bra som jeg ikke har vært på veldig lenge.
Kjøpte dem her htt://gretekristine.piczo.com
-
27-03-07, 20:40 #7
Og den linken funka selvfølgelig ikke
Dere finner henne på Me sitt forum og der kan dere lese masse om papaya og symtomer på Me
-
27-03-07, 21:34 #8
Jeg kjøpte mine bokser på papayashop.
Etter 2 eller 3 dager fikk jeg skikkelig hodepine en hel dag og var småkvalm.(kvalmen kan jo egentlig komme av den hodepinen)
ellers har jeg ikke hatt noen negative bivirkninger.
Man skal drikke mye når man går på papaya, det har jeg gjort i disse ukene, det har gjort meg mindre sulten. jeg småspiser ikke lenger.
Jeg tar bio-biloba også, og det har hjulpet på frossenheten min.
Jeg mener papaya har virket fint på meg, selv om jeg fortsatt er syk.
Bare det at jeg orker å trene er faktisk en seier, da kommer jeg ut av den negative sirklen med passivitet, man får fokus på litt andre ting+at det gjør noe med vekten..he he.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
27-03-07, 21:39 #9
Glemte å skrive at jeg var 5 dager uten papaya, da kom den tunge følelsen i kroppen tilbake, og jeg lå igjen.
Etter mer papaya er jeg bedre igjen.
Jeg måtte prøve om det var papaya elle bio-biloba som hjalp meg. Det er papaya som gjør at jeg orker mer.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
28-03-07, 13:57 #10
Det er jo noen som mener at ME og stoffskifteproblem er sånn ca det samme?
Lignende tråder
-
Papaya
Av sandra i forumet UrtemedisinSvar: 0Siste melding: 18-02-07, 09:24
Svar med sitat
Bokmerker