Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Må bare få skrike litt...

Legen ringte nettopp og fortalte resultatene av gårsdagens blodprøver: FT4 var nå gått fra 19 til 16 på to uker. Jeg tar 10 mg Neo-M. Han ville at jeg skulle fortsette på denne dosen i hvert fall tre uker til. Nevnte R-ordet igjen!

Etter det jeg har lært etterhvert så ville det vel være riktig å redusere dosen til 7,5mg nå?

desember 05: FT4: 29 - 20 mg Neo-M
    desember 05: FT4: 21 - 15 mg
    januar 06: FT4: 20 - 20 mg
    januar 06: FT4: 16 - 20 mg
    februar 06: FT4: 11 - 15 mg
    mars 06: FT4: 12 - 10 mg (eget påfunn)
    april 06: FT4: 13 - 7,5 mg
    mai 06: FT4: 14 - 5 mg
    juni 06: FT4: 19 - 10 mg
    juni 06: FT4: 16 - 10 mg

Tras er 5,4.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Egentlig ja. Det er fordi du reagerte så fort.
    Men legen synes vel en ft4 på 16 er helt topp... og 11 også... boka sier vel at ft4 skal være normal, og 19 var jo også innenfor normalen....man kan jo argumentere slik kanskje.
    Du kan jo hevde at du vil ha ft4 på 17 og prøve om enogenhalv tablett gjør susen....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Nora,

Må bare spørre om du var enig med meg at det er riktig å redusere til 7,5 nå? Jeg sier ikke at jeg skal gjøre det, men hvis jeg gjør det så blir det en sak mellom meg og meg.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Toten
    Meldinger
    9

Standard

Hei Brits

Legen har ikke nevnt en såkalt kombinasjonsbehandlig for deg da? Jeg fikk høyt stoffskifte for 2,5 år siden og startet på Neo-M. Jeg tålte imidlertid ikke disse tablettene og ble satt på Propyltiouracil, som skal virke på samme måte. Da mitt ft4 hadde redusert seg til normalt nivå, satte legen meg på Levaxin i tillegg. Dette for at ft4 skal ligge nogenlunde stabilt , ettersom jeg skjønner. Denne behandlingen har jeg nå brukt siden.

Endoen jeg var hos på sykehuset ville overhodet ikke høre snakk om radiojod-behandling, så legene er forskjellige.

Tina
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Hei Tina og velkommen hit til forumet.

Selv om du er ny her så er du jo ikke ny med høyt stoffskifte, ser jeg eller kanskje du var her før forumet krasjet?

Har du Graves? Hvilken dose er du på? Er du stabil og i fin form nå?

Legen min har nevnt kombinasjonsbehandling som en mulig måte, men ikke i forbindelse med min behandling. Selv om jeg klager en del her på forumet, så må jeg innrømme at jeg er i mye bedre form nå enn for et halvt år siden. Likevel er det et stykke igjen til jeg er meg selv igjen. Tror nok at stoffskiftet har plaget meg lenge uten at jeg har vært klar over hva som var galt.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Toten
    Meldinger
    9

Standard

Hei Brits. Jeg leste en del her før forumet kræsjet, men jeg føler meg fortsatt som en analfabet når det gjelder stoffskiftet. Jeg har ikke maktet å sette meg inn i alt dette, jeg. Det har blitt til at doktoren har foret meg med medisiner, og så har jeg bare gapt opp. Fikk konstatert Graves og høyt stoffskifte for nesten tre år faktisk. Begynte med store doser av Propyltioracil, men endte opp med en blanding av 100 mg Propyltioracil og 50 mcg Levaxin 5 dager i uka. Dette har jeg nå brukt lenge. Har mast på doktoren om å få slutte med medisiner lenge, men han har sagt at jo lengre jeg bruker dem, jo bedre er det!??
    Den siste tida har jeg følt meg veldig trett og sliten, hodet mitt har liksom ikke vært helt klart, så jeg fikk omsider kommet meg til legen og fikk tatt ny blodprøve. Fikk svarene i går, og da viste det seg at stoffskiftet har blitt altfor lavt. TSH lå nå på 11,30 (0,20-4,50) og FT4 på 9,0 (8-21)
    Anti TPO lå på 808.
    Er forresten en TSH på 11,30 veldig lav?
    Jeg har vel tatt altfor store doser av Propyltiouracil egentlig.
    Er ellers en del plaget at hjertebank/urolig hjerte og søvnproblemer.

Tina
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tina
    Fikk svarene i går, og da viste det seg at stoffskiftet har blitt altfor lavt. TSH lå nå på 11,30 (0,20-4,50) og FT4 på 9,0 (8-21)
    Anti TPO lå på 808.
    Er forresten en TSH på 11,30 veldig lav?
    Jeg har vel tatt altfor store doser av Propyltiouracil egentlig.
    Er ellers en del plaget at hjertebank/urolig hjerte og søvnproblemer.

Tina
    TSH er vel heller alt for høyt, referanseveridene er jo 0,20-4,50

Jeg har ikke greie på høyt stoffskifte, men trodde TSH skulle ligge innenfor ref-område.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Toten
    Meldinger
    9

Standard

hei Jorunn

Joda, du har rett. det er bare jeg som uttrykker meg galt.
    Den er selvsagt for høy.

Sitter bare og tenker på at stoffskiftet er for lavt, og koblet vel dette inn her.

Tina

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

fort gjort i varmen og "brainfogen"

baremei Gjest

Standard