Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Lyst på spesiell mat?

Dette har sikkert ikke noe med stoffskiftet å gjøre men det er mange kloke folk her så jeg bare spør. Mangler man noe dersom man har trang til spesiell mat? Jeg har opplevd det en gang før og det var før jeg ble syk. Da var det stekt egg. Var helt syk etter det. Nå er det chips. Må ta meg sammen hver dag ( unntatt lørdag ). Jeg er ikke gravid og har ikke lav blodprosent heller. Burde heller hatt trang til noe sunt, men slik er det ikke.

baremei Gjest

Standard

Kan det hende du ikke får i deg nok salt?

I mange år spiste jeg popkorn hver dag. Opptil 5 liter hver kveld. Mannen min avskyr lukten den dag i dag.

Etter at jeg fikk behandling for stoffskiftet har trangen nesten blitt borte. Jeg hadde også veldig lavt blodtrykk og stor tørste i disse årene, og sett sammen med en del andre ting har jeg konkludert med at binyrene mine har slitt endel.

Når jeg endelig fikk diagnose, behandling og Levaxin begynte ting å rette seg noe, men det var ikke før Armour at resten også begynte å falle på plass.

Jeg spiser fremdeles popkorn av og til, men nå er det mest fordi jeg har lyst på, ikke fordi jeg MÃ… ha.

Dessuten oppdaget jeg at salttabletter (en liten en, bare) hjalp. I perioder var jeg svimmel pga det lave blodtrykket, og fikk til slutt det rådet av legen at jeg skulle spise mer salt og drikke mer vann, og gjerne en ekstra kaffekopp eller et glass Cola også.

Jeg synes ikke jeg kan spise mer salt enn jeg gjør, det smaker ikke godt, så jeg spurte på apoteket og fikk salttabletter.

Og oppdaget så at trangen til popkorn ble redusert. Så når jeg mumler noe om popkorn om kvelden nå svarer mannen i huset "ta en salttablett, du...". Så slipper han lukten.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Kjenner meg igjen her.
    Jeg ha mat som smaker, helst krydret kjøtt eller godteri. I det siste har jeg mistet lysten på frokost og brødskiver (dessverre) og en del middagsmat også. Veldig opptatt av mat. Håper det går over

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

I likhet med deg Thyr så har også jeg mistet lysten på frokost i hvertfall tidlig om morgenen. Jeg spiser yougurt, men det er fordi det er det eneste jeg klarer å få i meg. Vet at jeg blir kjempesulten før lunch om jeg ikke spiser.

Takk for tipset om at jeg kanskje får i meg for lite salt. Tror blodtrykket mitt er normalt, men for en del årsiden var det så lavt at jeg holdt på å besvime om jeg måtte stå opp om natten for å gå på wc.

Lignende tråder

1. Har graves- lyst å bli gravid!
    Av malla i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 02-02-08, 12:08
  2. EN SPESIELL GAVE...
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 14-10-06, 19:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder