Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Benskjørhet
-
04-04-13, 19:29 #1
Benskjørhet
Hei

Jeg har begynnende benskjørhet i ryggsøylen. Dette vil jeg for all del prøve å bremse.
Først nå leser jeg at Levaxin over tid øker faren for benskjørhet. Så da regner jeg med at naturlig tyroksin(fra gris) ikke har en slik bivirkning? Enda en god grunn til prøve tyroksin fra gris.
Ellers prøver jeg å leve mest mulig sunt, og trener styrke.
Er det noen her på forumet som jeg kan få hjelp av når det gjelder dosering av naturlig tyrkosin, og hvordan jeg skal gå fram mht reduksjon av Levaxin?
-
04-04-13, 21:33 #2
Sv: Benskjørhet
Hei
Nå husker jeg ikke helt, men mener jeg tok 50µg mindre daglig i en uke(fra 135,5µg Lev.),så to-tre dager uten medisin, og begynte så direkte på 2 Grain.
Jeg hadde ikke en" overlappingsperiode", og det gikk veldig greit!!
Hvis du ikke tar det, kjøp deg kalktab.m/Dvit.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-04-13, 22:13 #3
Re: Benskjørhet
Hei

Jeg trappet ned levaxin over noen mnd og brukte samtidig armour thyroid. Det gikk greit.
Står nok i min dagbok, hvis det er interesangt.
Hvilke blodprøver viser at du begynner å få benskjørhet?Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
04-04-13, 23:10 #4
Sv: Re: Benskjørhet
-
04-04-13, 23:36 #5
Jeg kommer til og begynne med Armour så snart jeg får dem tilsendt fra apoteket.
Siden jeg reagerer ekstremt på de fleste medisiner og dose-endinger og i tillegg har litt for mange symptomer på at binyrene mine ikke er helt pigge, kommer jeg til og starte veldig forsiktig.
Jeg leste i infoen om Armour på framsiden her inne at vanlig startdose er 30 mikrogram, men ved andre problemer i tillegg anbefalte de og starte på 15 mikrogram.
Jeg kommer til og oppdatere jevnlig i dagboken min, men har bestemt meg for og gå rett fra 100 mikrogram Levaksin til 15 mikrogram Armour og trappe opp sakte og forsiktig i håp om en minst mulig plagsom overgang.
I naturthyroid er det også T3, og jeg vet jeg reagerer fort på det. Derfor vil jeg altså skynde meg langsomt. Om du vil, er du velkommen til og lese i min dagbok og se hvordan jeg gjør det og hvordan det går når jeg om ca ei uke får startet.
-
05-04-13, 11:00 #6
Bente R

Jeg har ikke fulgt med i timen på lenge, men ble sagt for et par år siden at den nye Armouren som da kom på markedet,etter lengre tids produksjonsstans,langt fra var så god som den gamle, at den nye ga mange av Levsymptoma.
Er den blitt grei....like god som feks ERFA.
Noen som vet?
Bare slik at du ikke får endA MER Å SLITE MED,tenkte jeg.
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
05-04-13, 13:47 #7
BenteR: en annen ting er at så vidt jeg vet er Erfa billigere enn Armour. 125 mg Erfa, det samme som 2 grain, koster rundt 1700 kroner og inneholder 500 tabletter. Jeg vet ikke hva Armour koster, men tror det koster mer?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-04-13, 14:03 #8
! Hej BenteR. Du tager fejl. Hvis du starter Thyroid op som du beskriver, kommer til at gå galt. Rigtig galt.
Jeg vil ikke spore Billies tråd endnu mere af, end den allerede er, så begrundelsen for min advarsel til dig, har jeg postet i din egen tråd her. Til andre vil jeg kun sige, at Thyroid er ikke et farlig lægemiddel, og da slet ikke farligere end Levaxin/Liothyronin. Det som er "farligt" ved alle lægemidler er underdose, så hellere læs mit svar til BenteR her end bliv bange for Thyroid-lægemidler. Det er der ingen grund til, snarere tværtimod.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
artikkel lommelegen om benskjørhet&levaxin
Av isa1 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 23-12-07, 10:02
Svar med sitat

Bokmerker