Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
07-05-12, 11:37 #1
Ikke still spørsmål, du får google det.
Det er sikkert fler som assosierer overskriften, ikke stll spørsmål med boken til Hegge.
Men dette er noe som jeg synes er så treffende på akkurat den lille opplevelsen jeg fikk da jeg ble fortalt at jeg hadde lavt stoffskifte.
Jeg som mange andre mennesker ønsker gjerne og bli betrygget på og få svar på hva denne sykdommen er og hvorfor vi har fått den.
Ikke minst, hva bør jeg gjøre og hvordan kan jeg håndtere den.
Jeg selv som arbeider innen helse har blitt lært at veiledning og informasjon er det viktigeste når en pasient får en sykdom.
Dette skal også være forebyggende, og virke trygghetsskapende.
Jeg ble litt forklart hvor skjoldbrukskjertelen lå, og dens funksjon. Dette er veldig bra.
Men det vi ikke snakket om var jo det viktigeste. Hvordan, hvorfor, og ja.. Du får google det.
Det var da jeg havnet her på forumet. Jeg meldte meg også inn i NTF (som dessverre ikke ga meg noe vettug informasjon).
Kjøpte også inn bøker på norsk som heller ikke ga noe konkret svar på alle disse spørsmålene.
Ikke før jeg kom hit så fikk jeg virkelig svar på mange av de ubesvarte spørsmålene.
All ros for NTF's kurs med lege Lars Omdahl som fortalte mye bra om stoffskiftesykdom.
Men hvorfor står ikke alt dette skrevet ned i en bok slik at vi som ikke har energi til å oppsøke
slike steder kan ha nytte av nettopp så avgjørende kunnskap om livskvalitet.
Mitt svar på det er nettopp mennesker kyniske holdninger. Penger penger penger.
Det er jo så utrolig dyrt å gå til slike klinikker.
Lignende tråder
-
Per Egil Hegge "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!"
Av PEH i forumet Per Egil HeggeSvar: 18Siste melding: 21-06-14, 19:26 -
Spørsmål om CRP-tal
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 07-11-11, 09:00 -
Spørsmål om jod m.m.
Av Peon i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 30-10-10, 17:15 -
Ny med et spørsmål
Av sassi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 12-02-08, 13:19
Svar med sitat