Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
26-07-11, 14:38 #1
Det går an å bli fattig av å være syk i Norge.
Krever oppgjør med myte
- Det er tide at vi tar et oppgjør med myten om at det ikke går an å bli fattig av å være syk i Norge.
"Det sier professor i sosialmedisin Steinar Westin.
- Selv ikke en sykelønnsordning som inkluderende arbeidsliv forhindrer at flere og flere faller utenfor, sier Westin, som også har lang fartstid som allmennpraktiserende lege.
- Norske arbeidstakere blir utsatt for omstillinger og innskrenkninger. I slike situasjoner vil det alltid være noen som mestret jobben tidligere som vil bli skviset ut på grunn av helseplager.
- Spesielt får de som er som rammet av diffuse og udefinerbare sykdommer lett problemer. Konsekvensen blir at flere og flere føres inn i gråsonen mellom det å være frisk og syk. Det etablerte norske sosiale sikkerhetsnettet er ikke godt nok til å fange opp disse, konstaterer Westin." Les mer i Bergens Tidende
Relatert i tråden til Fredlund: Ble fattig av lavt stoffskifte
Fattig på grunn av et urimelig systemTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Hydrocortison i norge
Av Nitelite i forumet HydrocortisonSvar: 13Siste melding: 08-03-11, 16:11 -
Behandling i Norge
Av tiwas i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 01-02-11, 16:28 -
Norge i top på verdensranglisten
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 14-10-09, 17:07 -
Velferds Norge?
Av pling i forumet Hos legenSvar: 5Siste melding: 22-08-06, 20:41 -
Ble fattig av lavt stoffskifte
Av fredlund i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 02-09-05, 09:52
Svar med sitat
Bokmerker