Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Hydrocortison i norge
-
26-02-11, 20:01 #1
Hydrocortison i norge
Hvilke tabletter er tilgjengelig via lege i norge for behandling av lavt cortisol?
Takker så mye for svar
-
26-02-11, 20:48 #2
Sv: Hydrocortison i norge
Hej Nitelite
Jeg tror du (i Norge) kun kan regne med hydrocortison på registreringsfritak / recept fra lægen. Jeg tror, at i tråden Å få utskrevet hydrokortison... finder du de oplysninger du efterlyser. Det kan godt svare sig at søge på forummet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-02-11, 09:44 #3
Det skal finnes en hydrocortison du kan få på blå resept. problemet er at den er på 20 mg. Det erdet som regnes som fysiologisk dagsdose. og den skal du altså dele i 4-6 biter, ikke lett! Jeg bruker Roussel hydrocortizone 10 mg, fordi den er billigere enn Cortef 5 mg, begge er på registreringsfritak
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-02-11, 11:50 #4
Ah, så det finnes faktisk en type som er tilgjengelig i norge, synd at den er for kraftig. Vet du hva den heter? Fant den ikke på: http://www.legemiddelsiden.no/
Hvor mye betaler du for Roussel hydrocortizone 10 mg?
Takker så mye for hjelpen
-
27-02-11, 13:36 #5
Det finnes en tablett som er tilgjengelig uten registreringsfritak i Norge. Jeg fikk den på blåresept fra min lege. Den heter Kortison og er tabletter på 25mg, produseres av Nycomed (akkurat som levaxin). Jeg kan dele denne tabletten i 8. For tiden bruker jeg 1 og en åttendeldes tablett per dag.
-
07-03-11, 13:33 #6
Hei igjen.
Jeg har nå klart å overtale legen min til å skrive ut Nycomed Kortison 25mg til meg, for å prøve å se om dette hjelper.
Jeg venter fortsatt på svar fra spyttprøve, men kortisol i døgnurin var 23, så dette virker lavt.
Noen tips om hvordan jeg skal ta disse, når og hvor mye?
Sa til legen min at jeg kunne prøve med 1/4 tablett hver dag for å se om dette hadde noen virkning...
-
07-03-11, 13:41 #7
trapp opp langsomt. Se STTMs nettside eller her på forumet.Start med f eks 1/8 + 1/8. For meg ble to ganger pr dag litt for langt mellomrom. Vanlig fysiologisk dose er 20-25 mg, noen trenger mer. Mange mangler også flere andre hormoner, når noe først er galt.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-03-11, 14:19 #8
-
07-03-11, 17:26 #9
Jeg bruker 1 og en åttendedels slik tablett som du har fått per dag. Jeg fordeler den i fallende størrelse kl 0645-1045-1445-1845-2200. Mye pes og mange deler, men god effekt. Prøvde meg frem med dose og hyppighet og falt på denne måten å gjøre det på. Legen min skrev ut slik at jeg skulle bruke en halv tablett hver dag. Det er 90 minutters halveringstid på dette medikamentet, følgelig hadde jeg dårlig effekt av legens dose. Han er inneforstått med at jeg tar mer enn han har forskrevet, men ønsker ikke å diskutere det. han sier bare at "dette styrer du selv"...og det gjør jeg jo.
-
07-03-11, 17:47 #10
Lignende tråder
-
Hydrocortison på 35mg - nogle erfaringer?
Av sofia i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 21-11-10, 16:01 -
Stressdosering hydrocortison
Av Blondie i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 22-10-10, 19:51 -
Starte med binyrestøtte (hydrocortison) inden opstart på Thyroid?
Av FruStration i forumet HydrocortisonSvar: 2Siste melding: 21-10-10, 18:45 -
Dosering av hydrocortison
Av akas i forumet HydrocortisonSvar: 22Siste melding: 24-09-10, 22:03 -
Er hydrocortison og binyrebarkekstrakter det samme?
Av AneMarie i forumet HydrocortisonSvar: 3Siste melding: 01-08-10, 18:41
Svar med sitat

Bokmerker