Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard Hvilke erfaringer har dere med Norsk Thyroideaforbund?

    Ja, det lurer jeg på. Hvilke erfaringer har dere med Norsk Thyroideaforbund (http://www.stoffskifte.org/) - både på godt og vondt?

    Svarer de på mail f.eks. når dere kontakter dem? (Har sendt dem mail en gang, fikk ikke svar, mistet interessen da, opplevde dem ikke som seriøse.)

    Hva kan de gjøre for medlemmene sine? Har de noen informasjonspakke man kan ta med til legen sin?

    Hvilke kunnskaper besitter de? Vet de en brøkdel av alt dere vet her på forumet? Forstod det slik som om at det var en liten sensasjon at de omtalte Armour i bladet sitt - hvorfor det? Kan man få noen prøveeksemplarer av Thyra-bladet tilsendt?

    Behandler de sine medlemmer seriøst? Har de konkrete tips å komme med? F.eks. dosering, mat, vitaminer, mineraler, spesialister man bør utredes hos osv.

    Ja, alt - vil jeg vite. Må jo ta stilling til om jeg bør melde meg inn der eller ikke. Og da vil jeg vite om de gjør noe for medlemmene sine eller ikke (men jeg håper jo selvsagt at de gjør det).
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Jeg ble veldig godt tatt imot i Stavanger. De var venlige og åpne. Kunne ikke råde om lege. Det hadde de ikke lov til. Sikkert pga at de ikke skal få juridiske problemer. De er jo offentlige..

    Her har de foredrag om kosthold og andre temaer som vi har behov for å vite noe om. De skal også ha likemannskafè nå i juni. Deta får vi alle sankket om erfaringer osv..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Hei! Det med kunnskaper om hvordan takle en kronisk sykdom, hvordan man lever med hypothyreose eller hyper eller kreft i kjertelen, alt sånt har de et opplegg på slik som de fleste andre slike forbund, som heter likemannsarbeide. Ã… være i samme båt.
    Det er noe som skjer lokalt, og er avhengig av dem som er med lokalt eller i regionen.
    Noen steder er det svømming eller turgåing eller yoga-kurs eller annet.
    Så noe av det du spør etter, er lokalt, og noe sentralt.
    Jeg kan ihvertfall tipse deg om at de har likemannsarbeide.

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Ja nå har jeg sendt dem mail med noen spørsmål som er relevante for meg. Gleder meg til å få svar ;)

    nora - spennende om de har likemannsarbeid i nærheten av meg. Det er jeg veldig interessert i.

    Yvette - var du ikke her før? Hvor ble du av? 8)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  5. #5
    stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Her er et eksempel på aktiviteter i Trondhjem:
    http://www.stoffskifte.org/regio/lokall ... orinfo.htm det er yogakurs der.

  7. #7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    66

    Standard Re: hmm

    Nå e det jo et stykke frå Tromsø til Trondheim.

    Tromsø:
    Tromsø og omegn lokallag
    Kontaktperson: Bjørg Sveinsen
    tlf. 77 67 68 41
    Det er jo et lag der i alle fall. Kanskje du Stina21 skulle tatt ein telefon og høyrt om det var aktivitet? Melde interesse, eventuelt?
    Studine - ferdig skolert

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

    Standard

    Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Yvette - var du ikke her før? Hvor ble du av? 8)
    Joda jeg var her, men jeg synes ikke jeg greier å hoste opp noe fornuftig for tiden, så jeg slettet like godt hele innlegget.

    Jeg skrev iallefall noe om at jeg har ikke fått noe hjelp ved å være medlem i dette forbundet, og at forumet her har vært/er gull verdt for meg. Når jeg sitter på møter i lokallaget, så føler jeg meg "utdannet" (forstå meg rett) på hypothyreose i forhold til de andre som er til stede, og som bare har sin informasjon fra Thyra-bladet! Og det til tross for at jeg sliter med å absorbere alt her inne.

    Jeg har virkelig ikke mye å tenke med lenger. Jeg skulle til flyplassen og hente sønnen min i forgårs. Denne ligger på en liten flat øy og har selvfølgelig et høyt tårn. Der går bare en vei dit, og jeg har vært der MANGE ganger før. Det er teoretisk ikke mulig å IKKE finne den, men denne gangen måtte jeg hjelp. Et lite sidesprang dette, men jeg gir snart opp - uvitende om hva det betyr. Derfor jeg skriver og sletter og føler meg helt håpløs.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

  9. #9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Kjære Yvette - der var du jo

    Og bare så du vet det: Jeg synes du hoster opp MYE fornuftig, og jeg er veldig, veldig glad for alle dine konstruktive tilbakemeldinger. Sånn som i dette tilfellet, er jeg jo mest interessert i et variert bilde av forening, så du gir meg en god og interessant vinkling.

    Stakkar deg ang flyplassen. Men jeg forstår deg så godt. Hodet er slett ikke med lenger. Jeg blir så flau og overgitt. Men trøsten min nå er alle dere andre som sliter med liknende ting, så jeg er ikke lenger alene. Og det er heller ikke du, Yvette, du skjønne menneske ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

  10. #10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

    Standard

    Gledelig nyhet - har fått lang, hyggelig og informativ mail fra thyroideaforeningen. Må lese en gang til...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Levaxin. Hvilke bivirkninger har dere fått?
    Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 29-02-16, 10:26
  2. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  3. Norsk Thyroideaforbund og BTF
    Av Hansen i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 22
    Siste melding: 18-12-07, 20:19
  4. Noen av dere som har erfaringer med Acth?
    Av munch i forumet Cortisol / ACTH
    Svar: 12
    Siste melding: 21-04-07, 09:32
  5. Hvilke erfaringer har dere med Norsk Thyroideaforbund?
    Av Stina i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 11
    Siste melding: 02-06-06, 19:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn