Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
17-11-10, 12:39 #1
Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Har noen klart å bli frisk uten kortison?
Er det veldig vanlig at man går opp i vekt av kortison?
Noen tips på hva jeg kan gjøre for å bli frisk på egen hånd?
Går til refleksolog, holder meg unna koffein, brus, alkohol og trim.
Er med tungt hjerte jeg har lyst å fylle kroppen med den skiten der...
-
17-11-10, 12:58 #2
Sv: Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Ved du hvad Pusen1975? Så er her rigtig mange dumme her som fyller kroppen med den skiten der. Du skal selvfølgelig ikke fylde kroppen med noget som helst. Selvfølgelig ikke. Med den indstilling ville du alligevel ikke have gavn af HC-binyrestøtte, snarere tværtimod. Stresset over en uønsket/frastødende behandling ville æde effekten op inden den kunne nå at gøre gavn.
Jeg må ærligt tilstå, at dit ordvalg går mig på, på vegne af alle de andre, som trænger til behandling for deres binyreinsufficiens og som dit ordvalg vil skræmme fra den, for dem måske eneste løsning.
Dit ordvalg tyder klart på, at du overhovedet ikke har sat dig ind i sagen. Havde du gjort det, var der ingen grund til at bruge ord som "den skiten der". Hvordan støtte sine binyrer på anden måde - står der masser om her på forummet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-10, 12:58 #3
Det er vel som med alt annet ..
- kommer an på hvor ille det er i ditt tilfelle
- kommer an på hvor god tid du har
Se på rosenrot/arctic root/rhodiola rosea, andre adaptogener, binyrestøtte og pregnolone som alternativer. Det finnes også kostholdstips her. Binyrer trenger salt.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-11-10, 13:04 #4
Vel, jeg er nordlænding og da utrykker man seg kraftig, særlig siden man i tillegg er syk, oppgitt, har kort lunte og er sliten.
Det siste jeg trenger nå er å ese ut å bli dobbelt så stor, noe ganske mange har skrevet masse om fra før her inne, som igjen har påvirket min innstilling om dette... Godt poeng...!
-
17-11-10, 13:06 #5
-
17-11-10, 13:25 #6
Jeg gikk ned fire kilo da jeg begynte på thyroider. De samme fire kiloene har jeg lagt på meg igjen i løpet dette siste året jeg har brukt HC. Jeg og flere andre bruker også andre hormoner, som kan gi slike virkninger som litt vektøkning. Den aller største grunnen til å legge på seg ved binyresvikt skyldes nok heller at kroppen er i dårlig form, den er ikke tilstrekkelig sterk til å ha et tempo som gir maksimal forbrenning.
Les i forumet binyrer, der står det mye om hva du kan gjøre. Les også på sidene til Wilson og STTM, se sidebar på forsiden av forumet, der er det linker. På disse sidene står det masse. Kutt ut stimulanter som sukker, kaffe, svart te, alkohol. Spis ofte. Ikke la blodsukkeret bli lavt, hold det stabilt med kosten.
Jeg forstår at du tenker at du ikke vil gjøre noe som kan gjøre at du vil legge på deg. Mine tanker om dette er at jeg tror kroppen min vil endre seg når jeg blir friskere. Foreløpig må jeg vente med hard trening etc fordi binyrene ikke tåler det.
Så er det vel ikke alltid at ting er så enkelt som å la være å tilføre kortisol. Dersom kroppen trenger kortisol, vil energinivået ditt gå ned. Lavt kortisol vil hindre deg i å bevege deg så mye som du egentlig trenger for å holde formen. Hvis du da ikke vil tilføre kortisol kan du ha en spiral som tilslutt gjør deg tykkere. På grunn av lavt energinivå som følge av lave kortisolverdier. Kroppen produserer kortisol. Kroppen omdanner hydrokortison til kortisol. Jeg vil ikke kalle det for skit, like lite som jeg vil kalle thyroider som jeg trenger for skit, eller grønnsaker med viktige næringsemner eller en blodig biff for skit
Kortisol kan gi uønskede bivirkninger som måneansikt, alså hoven hud. Men da snakker vi om skikkelige høye doser, som gis når folk er alvorlige syke. Vi snakker her om fysiologiske doser, altstå å herme etter den dosen kroppen produserer hver dag. Dette er to forskjellige ting.
Jeg vil også gjøre deg oppmerksom på at Wilson ikke snakker om kombinasjonen hypotyreose og binyreproblematikk. Og han har et produkt å selge, binyrekstrakter. Det er lurt å ha det i mente når du leser hans negative omtale av å tilføre HC.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-11-10, 13:27 #7
Fra en nord norsk til en annen: Det er to faktorer du ikke har fått med deg: Nemlig hvilket produkt og i hvilken dose.
Hypothyreose eser du ut av, IKKE HC. Uten HC virker ikke stoffskiftemedisinene. DET betyr at du eser ut. HC kommer i to varianter, den ene er "vanlig" HC lik som den kroppen selv lager. Den andre varianten (som du refererer til når du snakker om å ese ut) er feks predinisolon som har en mye større anabol effekt, som er laget for å slå ned på immunforsvaret til bla annet folk som har leddgikt. Da gies den også i slike doser som får kroppen til å ese ut.
Vi som tar HC mot binyretretthet tar det i terapeutiske doser som gjør at vi erstatter kroppens egen produksjon akkurat som du tar stoffskiftemedisinene dine. Du erstatter det kroppen selv ikke klarer å produsere, lar binyrene hvile/bygge seg opp en stund ved å fylle på med det som er bra for binyrer. Deretter trapper vi forhåpentligvis ned og avslutter etter en tid HC behandlingen.
Og da kommer vi til det du burde tenke over: Klarer du å avslutte HC behandlingen? Kanskje ikke. Det finnes eksempler på at folk ikke klarer det. Men det alternativet er helt klart bedre enn å ha det slik jeg har hatt det det siste året FØR HC behandling. Og jeg må allikevel leve med thyroidbehandling resten av livet, så en pille fra eller til...
For ordens skyld: Jeg har gått NED 2 kg etter at jeg begynte på HC.
-
17-11-10, 13:41 #8
Tusen takk, dette gjorde meg litt klokere.
Selvfølgelig skal jeg bruke kortison om det er det som kreves at jeg blir frisk, men jeg har god tid å tenkte kanskje jeg kunne klare fikse dette uten. Men må jo innrømme at det frister å få noe som gjør meg bedre-fort.
Pr nå er alt et ork, ligger på sofaen hele dagen.
Tar ikke opp levaxin som jeg skal og har sluttet på nå en periode siden jeg lå på 0.14 og hadde hypersymptomer. T3 er sikkert lav.. T4 har alltid vært lav..
Får skikkelige svar av spesialist om to uker, men har fått påvisst binyretretthet av refleksolog. Spyttprøve er levert inn... svar 1.12
-
17-11-10, 13:44 #9
-
17-11-10, 14:09 #10
Jo og du har min medfølelse, men du skriver til andre som har det lige som du.
Det har jeg postet en ny tråd om forhåbentlig vil de som er blevet dobbelt så store - svare og forklare.
Forklaring på forskellen mellem terapeutiske doseringer af syntetiske steroider og fysiologiske doseringer af naturidentisk hydrocortison findes i Persas tråd Grunner til ikke å bruke Prednisolon?.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Binyrer, kortison og slikt
Av pandalakris i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 06-02-08, 21:03 -
kan kortison påvirke puls og hjertet?
Av rikke i forumet HydrocortisonSvar: 5Siste melding: 29-03-07, 08:36 -
kortison?
Av lailabye i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 24-10-06, 08:34
Svar med sitat

Bokmerker