Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
-
23-05-10, 20:49 #1
Er det mon bare pga virus?
Jeg har det ikke så godt i disse dage og føler at min dosis er alt lav. Jeg har derfor for to dage siden øget fra 200 til 225 mcg.
Men jeg har muligvis også en virus i kroppen, for jeg har i hvert fald haft noget kriller/hævelse/ømhed i halsen i ca. en uges tid.
Er der ikke noget med at kroppen har brug for lidt mere medicin når man er syg? For så er det jo måske forklaringen på hvorfor jeg føler mig hypo og tåget i hovedet - altså mere end normalt for jeg har endnu ikke haft det helt godt på euthyrox.
Jeg har ellers, ind til for nyligt ligget ml. 175 og 200 mcg.
175 var for lidt og 200 for meget, så jeg skiftede lidt mellem doserne.
Så forsøgte jeg mig igen med syntetisk T3 tilskud. Fik grumme hovedpiner, smerter i kroppen, men ingen ekstra energi og hukommelsen forblev dårlig, så det har jeg lagt på hylden igen.
Herefter har jeg ligget kort tid på 200 mcg. uden at føle det var for meget og nu er jeg jo som sagt oppe på 225 mcg.
-
23-05-10, 21:08 #2
Sv: Er det mon bare pga virus?
Det lyder godt nok som en stor dosis ... 225 µ
Måske skulle du på en eller anden måde ha' tjekket diverse tal (her, måske?) hvis du ikke allerede har gjort det.
Problemet med at sætte dosis op i anledning af en infektion eller anden forbigående dårligdom er vel, at der går så lang tid, inden ren t4-medicin er ordentligt inde i kroppen... Jeg mener, man plejer at regne med seks uger .. Og du er da forhåbentlig rask igen længe inden
Har du fået gang i noget med thyroid, eller?
-
23-05-10, 21:28 #3
Ja det er en stor dosis. Min tanke var at hvis det bare er sygdom, så kommer jeg bare til at skulle sætte dosis ned igen - det er jeg ikke bange for.
Men hvis det er fordi kroppen trænger til mere medicin, så har den i hvert fald fået det og så vil jeg komme til at mærke en bedring.
Sidst jeg fik taget blodprøve var kort tid efter jeg var steget til 175 mcg.
Jeg mener at ft4 lå på 18 (10,0 - 22,0 pmol/l) og t3 lå på 1,6 (1,1 - 2,6 nmol/l) som den åbenbart gør uanset hvor lidt eller hvor meget medicin jeg tager
TSH var røget under under de 0,2 mU/l som er minimum.
Jeg har heldigvis gang i noget med thyroid og gud hvor jeg glæder mig til det kommer frem, for det her fungerer bare ikke
Men måske skulle jeg hellere sætte dosis ned igen og se tiden an, for jeg føler mig godt nok noget ekstra hævet i halsen (der er dog intet at se, det føles bare sådan).
Måske et dumt spørgsmål, men kan jeg risikere at fremkalde struma ved for meget medicin?
-
23-05-10, 22:15 #4
Jeg ved desværre ikke noget om det. Har aldrig prøvet at være overdoseret ... Eller af andre grunde skullet tage stilling til det. Måske skal du lægge spørgsmålet ud i en ny tråd?
Jeg glæder mig også helt vildt til at komme i sving med thyroid. Er helt nede eft og vel et år på Ny Eltroxin :twisted: og Euthyrox er ikke godt nok, selvom det er så langt at foretrække frem for det andet.
Men så du den der, jeg lagde ud, om at Euthyrox hos nogle giver lavere t3 ... end andre typer t4-medicin (sådan forstår jeg jeg min kilde)? Eftersom thyroid'en skulle være på trapperne snart, og eftersom jeg er helt flad efter nu tre slags t4, så har jeg ikke tænkt mig at bruge mere krudt på det end sådan liiige. Så jeg bli'r på Euthyrox indtil thyroid'en kommer. >suk<
-
23-05-10, 22:32 #5
Og det er jo problemet.
Man kjenner ikke sine egne symptomer på å være overdosert.
Så sett igang - få erfaringer !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 22:33 #6
Jo jeg har set tråden, tak

Det "sjove" er at jeg faktisk startede ud med at føle at jeg fik mere ud af euthyrox end eltroxin (både ny og gammel), da jeg startede på dem. Og jeg havde derfor store forhåbninger til denne medicin og regnede med skulle ende med at få pæne t3 tal....men sådan skulle det ikke gå
Men det er så også det som gav mig blod på tanden for at finde en anden løsning, for dælme om jeg ville give slip igen når nu jeg endelig havde fået et glimt af hvad jeg havde engang.
Tanja
Problemet er at jeg ikke husker dem
Jo jeg husker et hjerte som slog dobbeltslag og var ved at hoppe ud af brystet og så var jeg fuldstændig ved at gå til af indestængt og uberettet vrede...øj nogle onde tanker jeg havde :evil:
-
23-05-10, 22:46 #7
Spøjst ... Jeg havde også en pepset tid i de første par måneder på Euthyrox. Endda selvom jeg stadig havde helt vildt ondt i alle mulige led efter 'turen' på Ny Eltroxin. Det var lidt sjovt, som jeg tog meget længere skridt, for eksempel - fantastisk fornemmelse. Havde skiftet til Euthyrox, fordi det tog mig så lang tid at komme frem til en recept på thyroid, at jeg simpelthen måtte kræve noget andet. Var ved at være HELT ødelagt af den skide Ny Eltroxin :twisted: :twisted: :twisted:
Men efter de der første par måneder på Euthyrox blev jeg - nærmest fra den ene dag til den anden - overfaldet af ødemer. Det klemte skræmmende hårdt alle vegne. Nu har jeg fået lidt mere ro på med højere dosis og så en gang hestekastanje hver dag (se evt. tråden 'følsomme øjne', hvor jeg har skrevet om det). Men jeg vågner da stadig med smerter og snurren i hænderne og sådan noget ... Utroligt, hvad man har lov at hælde i folk, synes jeg. Og man har jo bare at æde det
Hvilket med Ny Eltroxin for mit vedkommende nærmest fik karakter af tvangsmedicinering, eftersom jeg protesterede heftigt og ingenting fik ud af det -lægen stolede mere på Glaxo Smith Kline end på mig, jo 
Men mon ikke, den sjove start, vi åbenbart begge havde med Euthyrox kunne skyldes, at vi havde lidt af hvert i blodet? Lidt t3 fra den ene og lidt fra den anden ... Det gik så godt i begyndelsen, at jeg begyndte at overveje, om det nu også var nødvendigt at bøvle en masse for at skaffe thyroid ...
Men jo ... Og det blir fedt, tror jeg
..... Men ... Hvad nu, hvis man dropper protesterne og bare siger NEJ og går ud af døren? Vil en læge så lade en gå ubehandlet rundt, eller .... Hvad mon så'n en så stiller op? Kræver noget stamina, men kunne måske være det værd? (Hvis man har ekstra medicin på lager for en sikkerheds skyld, nok ....)
Men n'Finn, så længe, jeg er på ren t4, vil jeg slet ikke vide noget om det ... Fordi det tager lang tid at rette på det, mener jeg.
TIl gengæld er der vel ikke så lang tid tilbage, før posten (eller et bud?) står her med min thyroid. Så er sagen vel en anden.
-
24-05-10, 11:42 #8
Hoho

Jo - det er et problem med husken !
Det er nok det som gjør at jeg har forsøkt om og om igjen.
For meg har det vært signaler fra hjertet som har vært de første til å si fra.
Også på Levaxin Nielsigne. (du mener at så lenge skal det ikke vare før du er på tyroid?)
Men de varer lenger på Levaxin - hvis de opptrer av Tyroider vil en dags dosestopp også stoppe hjertesymtomene.
For å nærme meg tema igjen, er det jo vanskelig når man får en infeksjon.
Temp. stiger, hjerteaktiviteten øker og det kreves økt aktivitet av binyrene.
Jeg har fallt i den fellen å redusere Tyroid-dosen, men ikke nå mer.
Det skal bare gå sin gang, og kroppen trenger økte resurser som godt kan gi litt hjertebank i perioder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-05-10, 21:15 #9
Kære n'Finn, jeg mener bare, at jeg orker ikke sætte mig mere ind i, hvordan denne rene t4-medicin virker - når jeg nu ved, at Erfa'en kommer snart. Medmindre, noget går galt, selvfølgelig. Husker jo Anisas skrækhistorie om, hvordan hun måtte vente i otte måneder på en portion

Når jeg får Erfa'en, vil der være en masse, jeg skal sætte mig ind i på meget fysisk måde, og der vil sikkert også komme et punkt, hvor jeg finder ud af, hvordan det er, når jeg har fået for meget. Men det er så dér, jeg vil trøste mig med, at det hurtigt går over i forhold til, hvis det var ren t4
Nielsigne
-
24-05-10, 21:44 #10
Lyder da godt - så kommer der jo noget ud af det ...
Mit eget motiv var indledningsvis at finde ud af, hvad jeg skulle stille op - helt alene i verden er man jo, når lægerne viser sig ikke at være på patientens side men vil have, man skal bruge medicin, som man kan mærke er dårlig
Alene følelsen af at være tvangsmedicineret, selvom man har sin fornufts fulde brug og ikke er umyndiggjort er jo ubeskrivelig hæslig. Jeg begyndte at få associationer om filmene Gøgereden og Family Life, der begge handler om psykiatriske patienter, der dog ikke altid er lige gale ... Men skal makke ret i systemet.
Jeg søgte på nettet og endte herinde
hvilket har gjort en stor forskel for mig, både praktisk og rent psykisk. Det er en meget stor lettelse ikke at være alene i verden
og være i kontakt med andre i lignende situation.
Men ja, der kommer noget godt ud af det til sidst, tror jeg. Men det har også været en lang tur, det her
Men dette:
-- hvornår var det? Var du overdoseret på Ny eltroxin, Tanja? Mine blodprøver viste, at jeg lå lavere end normalt med alt (undtagen tsh som steg) - og at jeg faldt og faldt, selvom jeg blev på samme dosis i perioden.
Jeg følte selv, at jeg havde symptomer på både lavt og højt stofskifte SAMTIDIG; fx var jeg rastløs, utålmodig, havde kort lunte og hjertebanken samt hård puls. Men også forstoppelse, træthed, mathed, ujævn hjerterytme, forkammerflimmer .... og sidst men ikke mindst et syn, der blev ringere og ringere. Men det med synet bildte jeg mig faktisk ind måtte skyldes min alder - der er mange, der får briller, når de som jeg er midt i 40erne. Men brillerne blev aflyst efter et par uger på Euthyrox. Gud ved, hvad der var sket med mine øjne, hvis jeg var blevet på Ny Eltroxin :twisted:
Mine tanker går ofte til de mennesker, der sidder på diverse institutioner og er for syge og /eller for gamle til at fortælle, at de har det skidt eller ikke kan se så godt, som de plejer.
Nielsigne
Lignende tråder
-
de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 07-03-09, 20:30 -
bare forhøyet fT3
Av tussi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 13-11-06, 00:30 -
Må bare fortelle
Av grynet i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 12-10-06, 17:27 -
Bare et spm. om TSH
Av Hege i forumet TSHSvar: 10Siste melding: 03-08-05, 22:47
Svar med sitat

Bokmerker