Viser søkeresultater 81 til 90 av 149
-
20-03-07, 21:59 #81
nå har jeg bakt glutenfritt brød..kjøpte en pakke med mel i butikken som en ansatt anbefalte veldig. Den kostet 50 kr!!! Tror ikke jeg kjøper den mer..brødet smakte altfor søtt (måtte ha sirup i)..
fant oppskrift på grove rundstykker på internett og den oppskriften virket hvertfall grei. tror heller jeg holder meg til den når jeg lager brød.. Merker at kroppen min skal ha minst mulig sukker.. hvordan er lettbrus for oss med lavt stoffskifte, og som egentlig skal ha minst mulig sukker?
-
20-03-07, 22:08 #82
Eh----aspartam trigger antistoffene, se etter noe uten. Lage te og ta med på flaske?
Sakkarin er ikke så ille tror jeg.
Men semper-mel-brødet er verdt å prøve, med hglutenfri havre i.
Unngå sirup og sukker som sagt. Er nok en svensk oppskrift, jeg bodde en gang i sverige og de sa at de trodde at det ikke kunne bli brød uten sirup....
Et tricks å skippe brød med. er å lage omelett istedenfor brødskiver...
-
21-03-07, 09:13 #83
Jeg skal gå å se om jeg finner Semper mel. Synes det var liiiittegranne merkelig at jeg skulle ha sirup i brødet...hehe..da gjør jeg ikke den tabben igjen.
-
02-04-07, 22:24 #84
Føling?
Er det noen her inne som vet hvordan det er å ha føling? kanskje noen med diabetes..? hvordan kroppen kjennes ut osv? av og til begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg..noe med blodsukkeret å gjøre...
-
02-04-07, 23:32 #85
jeg kan nok ikke forklare deg det siden jeg ikke har diabetes, men jeg har en lett form for føling innimellom.
det kommer gjerne om jeg har glemt å spise over lengre tid.
da blir jeg slapp, mister litt kontroll på kroppen. mister ting, blir svimmel, ør, snakker litt i ørska osv...
da MÃ… jeg få i meg mat, hurtigvirkende karbohydrater for å få opp blodsukkeret raskt + proteiner eller grovt korn/nøtter for å få et langsiktig høyere blodsukker. et typisk sånnt måltid er en litagomelk med jordbær og en tebriks med en karbonade inni. om jeg bare satser på hurtige karbohydrater går jeg rett i kjellern igjen etter en halvtime, og om jeg dropper sukkerbombemelka tar det flere timer før jeg er oppe igjen :(
jeg kjenner diabetikere og de beskriver begynnelsen føling omtrent slik som jeg har det...
jeg unngår dette veldig enkelt ved å spise hver 3. time, minst hver 4.
jeg putter sågodt som alltit proteiner inn i måltidet. det holder blodsukkeret der det skal være. på MEG i alle fall... helt til jeg glemmer meg igjen
håper du finner ut av det og at noen som faktisk har diabetes kan svare deg.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
04-04-07, 20:38 #86
Høyt cortisol...
Har nettopp vært hos legen og fått svar på noen blodprøver jeg tok i februar og fikk vite at jeg har et noe høyt cortisol nivå. Mitt nivå lå på ca 930 og referansene var på 200 - 600 (er ikke helt sikker på referansene, men tror de er noelunde dette).. Legen min mente at det ikke var galt i det hele tatt, men etter mye om og men sa han at jeg skulle ta døgnurin og levere inn for en nærmere undersøkelse... Er det noen som har noen erfaringer med cortisol nivåer og slikt? Tror det har noe med binyrebarken å gjøre..men er ikke helt sikker...
-
04-04-07, 20:52 #87
Ja, det har sikkert en sammenheng med binyrebarken. Men hvis det bare er verdiene som er høye og du ikke har symptomene er det kanskje ikke så farlig? Men sikkert greit å være oppmerksom.
Har du lest det som står på sida til Kris om binyretretthet: www.stoffskifte.info/binyrebark.html
-
04-04-07, 20:56 #88
leste om det Kris hadde på siden sin og mye av det stemmer!! I tillegg til mange av de symptomene som som nevnt der, er jeg også plaget med en merkelig og UTROLIG irriterende kvalme som kommer og går hele tiden...
-
04-04-07, 21:06 #89
Jeg hadde svingende binyreproblem og fikk god hjelp av rosenrot (byttet av og til ut med lakrisrot e.l), stressmestring, avspenning og meditasjon/yoga.
Brukte hydrokortison bare i noen få tilfeller, men prøvde stort sett å unngå det. Fikk et tips om at hvis man prøver hydrokortison og føler seg bedre da er det antagligvis binyreproblem. Føler man seg værre da er det sikkert ikke det. Virkningen kommer bare etter kort tid.
-
04-04-07, 21:32 #90
Når det gjelder hydrokortison, bør du være forsiktig med det når du har for HØYT cortisol i utgangspunktet. (I så små, fysiologiske doser (f.eks. 5 mg) som anbefales for å støtte en svak binyrebark, vil det antakelig ikke gjøre noen stor skade heller - men du vil antakelig ikke føle deg noe bedre, kanskje snarere tvert imot.) For de fleste av oss med lavt stoffskifte er problemet for LAVT cortisol - men det kommer visstnok ofte som et resultat av lengre perioder med for høye verdier. Man kan visstnok også ha et svingende nivå av cortisol i en periode i et slikt forløp.
Du bør absolutt sørge for at dette blir fulgt opp videre av legen din - eller kanskje vurdere å ta kontakt med mer alternativt orienterte leger (Balderklinikken, for eksempel).
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25
Svar med sitat

Bokmerker