Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 110
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Skal sies at det jeg kaller "stress" er bare fordi det er noe. Jeg er 100% sykemeldt, så 2-3 møter i løpet av en uke burde jo vært null problem egentlig.

Jeg skal øke dosen på medisiner fra i morgen også, så forhåpentligvis hjelper det litt også.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Qa, du vet, det kan være binyrene dine som sliter litt. Da er det lett å få stressfølelse av veldig lite. Har du prøvd adaptogener (sibirsk ginseng, ashwaghanda, lakrisrot etc) eller annen binyrestøtte? Eller forsøke oppmerksomhetstrening, qi gong, meditasjon eller yoga? Det er også virkningsfullt når du sliter med stressfølelse.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for tips Vigdis. Har ikke prøvd noe av dette, men å kjøpe et sånt tilskudd skal jeg få gjort.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Les denne oversettelsen av Anisa fra Wilsons bok, her står det mange gode råd når det gjelder stress og binyrer. Link til Wilsons hjemmeside på forsiden av forumet
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Les denne oversettelsen av Anisa fra Wilsons bok, her står det mange gode råd når det gjelder stress og binyrer. Link til Wilsons hjemmeside på forsiden av forumet
    Hej Ruth og Qa Linket henviser til en tekst vores læge, Carsten Vagn-Hansen har skrevet om binyrerne. Wilsons bog "Binyretræthed" oversat til dansk er omtalt i denne tråd. Den kan købes i Norge hos Capris.no.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for mange flotte linker. Har jo lest litt om det her inne tidligere også, men den ene oppsumeringa på linken til Vigdis, sa meg mye. Den forklarte hvor håpløst døgnet mitt er. Og søtt og salt, joda der er jeg også.

Så jeg bør vel begynne å lese litt mer om dette også. Må bare "få med meg" hodet mitt litt igjen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Jeg reagerte veldig negativt på stress. Det er faktisk blitt veldig mye bedre etter jeg gikk over til Thyroider. Men jeg tåler lite fysisk eller mental aktivitet enda (men jeg har jo ME på toppen av Hypo'en også da) før jeg blir utslitt, glemsk osv.
    Stress mestring var det eneste psykiske utslaget jeg hadde på å ikke ha hormonene jeg trengte. Også må jeg ikke undervurdere det at jeg etter 10 år med ME, fikk diagnosen. Livet som syk i NAV systemet gir mer stress enn noe annet i verden Spesielt når man ikke har papirer som sier hva som er galt. De hører jo ikke etter om man forteller hva som skjer med en.. Så egentlig er det nok flere faktorer som gjør at jeg håndterer stress på nesten samme måte som jeg gjorde før jeg ble syk.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering

Jeg gav legen min en sjanse til før jeg gikk videre og det var bra.

Hadde fått tips om en privat endokrinolog jeg ville han henvisning til, og han var positiv til det også. vi gjorde det ikke denne gangen, men doserte opp levaxin til 100 microgram og skal se an 2 mnd.

Men en annen ting var at han spurte om andre symptomer også. Ikke at jeg huska så mye på direkten , for jeg er jo helstressa på legetimer. Er så vandt til å ikke bli hørt så jeg gruer meg veldig til hver time. Har lurt på å skrive ned alt og levere det til han.

Nå har jeg gått på ny dose i 3 dager og hele veien har jeg vært kvalm. Har sett noen andre her inne som har hatt dette også. Jeg opplevde ikke det med hverken 50 eller 75. Denne kvalmen er ikke sånn akutt som ved omgangssyke, men jeg føler meg generell kvalm hele tida.

Hva bør jeg gjøre nå da? Avvente og se om det går over, gå ned på 75 igjen og se om det blir borte, før jeg begynner på 100 igjen?

Jeg har ikke overdose symptomer, og jeg vet dere mener det tar lang tid før man merker ny dose, men jeg har merket endring raskt hver gang. Jeg merker også at jeg ikke sovner hver ettermiddag, slik jeg gjorde før jeg doserte opp. Så det må jo være noe positivt også.

Jeg har sett at noen her inne hadde denne kvalmen i forbindelse med binyresvikt, hvis jeg forsto det rett? Og dere har jo nevnt dette med binyrene i andre spørsmål jeg har hatt her inne, så jeg er obs på det.

Noen som har noen erfaringer å dele med meg i forhold til levaxin og kvalme?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan være et signal kroppen gir når binyrene ikke helt henger med stoffskiftet.
    Det er økt, og binyrene kommer etter - forhåpentlig.
    Jeg syns du skal gi det tid. Press på med dosen - ikke gi deg, være heller kvalm. (innenfor visse grenser da....)
    Det økte stoffskiftet skal føre til at binyrene tar seg opp.
    Men det skjer jo ikke alltid da......
    Metoden er å gi tillegg en stund for dette, sånn for å hjelpe til å få det i balanse.

Blir kvalme for ille, er det bare å gå ned i dose en stund og øke igjen når det nar normalisert seg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for svar.

I dag har faktisk kvalmen vært bedre, så da går det den rette veien raskt ser det ut til.

Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 125
    Siste melding: 13-10-10, 22:50
  2. Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
    Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:51
  3. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  4. Depresjon og lavt stoffskifte
    Av -diab- i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 27-07-07, 00:10
  5. ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
    Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 13
    Siste melding: 26-12-06, 14:16

Bokmerker