Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Jeg var på et apotek idag og forhørte meg om situasjonen.
    Hun hadde klart å skaffe noe for kort tid siden, men hun ringte diverse og jeg kom tilbake etter en time.
    Ingen har naturthyroxin på lager - ingen hadde hørt om ERFA.
    Jeg måtte komme igjen omtrent en gang i uka for å høre......
    Slike ble jeg møtt iallfall.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hei Cathrin

Du kan kanskje forsøke deg samme som meg? Har bestilt Erfa fra et internasjonalt apotek i Tyskland. Fikk resept av legen på Erfa og sendte bestillingen med resept for noen dager siden. Jeg har ikke hørt noe ennå. Sjekk denne tråden. Fra innlegg 43 og utover:

https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8587&page=5

Legger inn oppdatering om hvordan det går. Om du prøver selv, sikkert smart å sjekke med apoteket først om de har det på lager. Dette apoteket hadde ihvertfall det 1. oktober.

mvh Rufus

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei

Apotek 1 Kronen i Grensen, Oslo venter på Erfa, men vet ikke når/om det kommer

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

På erfas forum (på deres nettside) sier de at Armour Thyroid ikke kommer tilbake og vi vet fra før at de ikke vil søke om en NDA (New Drug application ) I USA. Det er derfr aldri tillatt.
    Men Thyroid fra kanada, som Erfa har kjøpt rettighetene til fra Parke-Davis som igjen kjpte det vra noen annen, har alle tillatelser iorden og er godkjent.

De amerikanske pasientene får det nå fra kanada med resept på "Thyroid"
    Armour har forresten aldri het Armour, men "Thyroid", alle heter "Thyroid".
    Her i Norge har de fleste bare kalt det amooor eller noe sånt, flaut, men det har alltid hett Thyroid.

I tyskland har de fått Thyroid fra Erfa nå, se andre tråder her. Veldig hyggelige priser.

erfa har ifølge dem selv forutsett denne mangelen på Thyroid ett år i forveien og skaffet seg råstoff.

De stedene som laget Armour Thyroid og Nature-throid for rettighetsinnehaverne har alle blitt stengt ned av FDA. Selve råstoffet gjør FDA ingenting med, kun produsentene av markedsførte varer (=tablettene) de må levere en NDA.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Skjønner ikke hvordan slikt kan gå an jeg at et medikament som mange mennesker tross alt bruker plutselig kan forsvinne. Og hvorfor kan de ikke prøve å lage det selv i Norge.? Det kan da vel ikke være så innmari vanskelig.Ikke forstår jeg hvorfor Apotekene ikke har fått et varsel fra Grossisten som de importerer fra heller, ettersom jeg forstår at dette har vært kjent i 1 år. Hva skjer dersom man ikke får tak i armour/ eller liknende. ? Jeg responderer ikke på Levaxin og raser ned i T4 fra 26 til 7 på bare en uke så jeg lurer faktisk på om jeg kan komme til å dø av dette ganske snart,? og da er det en del ting jeg må fikse først.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

jamen hypothyreose er en dødlig sykdom - det er det ikke tvil om !
    Du blir først gul inne i håndflatene, så gal (tossede), så dør du.
    Og de som burde vite mest om dette er jo de som gnir seg i henda og venter økning i Levaxinsalget !
    De som har bestemt at det er ok å opptre slik overfor vår sykdomsgruppe slumrer enda. Og jeg har ikke tru på at de våkner før noen dør.......

Så du har etter min mening all grunn til å bekymre deg chatrin.
    Og jeg har det omtrent som du.
    Og jeg tenker jo over det.............

De mennesker du hele tiden har trodd at er ansvarlige mennesker som er dedikert sin oppgave, er det ikke. Det er kun i lønnsforhandlinger de er det !
    Det er mye viktigere å passe på hvilke bissnissavtaler som er inngått og at man holder seg til dem - isteden for å handle medmenneskelig.

Jeg har jo i mail fra Kragerø Tablettproduksjon at de har en avtale som umuliggjør fortsettelsen av det du etterspør - en Norsk apotekerproduksjon av naturthyroxin.
    De har rett og slett i forhandling med store internasjonale selskaper vært nødt til å frasi seg sin hevdvunnenede rett til magistral produksjon.
    Og en må formode at de ikke har avstått denne retten frivillig - om en kan kalle det frivillig når en avstår med større fortjeneste i sikte da.........

For Norsk (og Dansk) lov sier at om du kan få et apotek til å fremstille et preparat, er det lovlig i salg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

På apoteket jeg bruker sa de at det hadde vært slik i sommer også. Kan det være at disse produsentene skaper seg med jevne mellomrom bare for å sjekke hvor nødvendige medisinene deres er? Noen som vet hvor lenge dette har vart? Til Rufus snakker/ skriver firmaet i Stuttgart bare Tysk? ( jeg kan ikke det, men forsår litt av det når jeg ser det/ hører det, men vil bli vanskelig å føre en samtale. Er det vanskelig å bli trodd av legen eller? Jeg er redd for hva legen vil tro. Skal prøve å få en avtale i morgen, så får håpe at det ikke er hun sure sekretæren som er der, da kan jeg nok bare glemme det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Skal prøve å få en avtale i morgen, så får håpe at det ikke er hun sure sekretæren som er der, da kan jeg nok bare glemme det.
    Sure skretærer skal man klage på!
    Jeg gjorde det overfor legesenteret jeg går på, og det tok de til etterretning og gjorde endringer. Den verste episoden jeg opplevde har de nå tatt inn i opplæringen av de ansatte som eksempel på hvordan de ikke skal opptre overfor pasienter. Så det kan nytte å klage hvis man er misfornøyd med noe!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Da håper jeg at det går bra hos legen at han tror meg og skriver en resept. Og er jeg heldig fakser han den kanskje også. Det var ikke den sure sekretæren i dag heldigvis. Hun gjør ikke noe galt som jeg kan klage på, men alt er liksom så vanskelig. Om den andre har sagt dagen før at jeg kan komme å ta blodprøver f. eks så har hun aldri hørt om det, blodprøveskjemaet er ikke der og det må hun snakke med legen om etc. Da har den andre sagt at jeg bare kan komme ned så slipper jeg å være så lenge uten epilepsimedisinen.

Til Rufus hvor lang tid ville det ta før du fikk medisinen?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Aner ikke hvor lang tid det tar.... Har jo ikke prøvd det før jeg heller, så håper bare at jeg har gjort det riktig....

Side 60 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn