Viser søkeresultater 51 til 52 av 52
Tråd: Anti-TPO rundt 1300
Threaded View
-
10-09-09, 13:05 #1
Forhøyet anti-TPO
Hei.
Jeg har i en 5 1/2 års periode vært plaget med en del diffuse, men svært plagsomme symptomer. De startet akutt i forbindelse med min første fødsel(er mor til 2 jenter på 4 og 5 år). Plagene var nesten borte i et år, for så å komme tilbake igjen for 1 1/2 år siden-. Jeg er nå til utredning hos nevrolog, men jeg klarer ikke helt å legge fra meg tanken om at plagene kan være relatert til stoffskiftet.
Noen av symptomene mine: Smerter (vandrende), tretthet/slapphet, frysing (svært intenst i lange perioder), kraftløshet, blekhet og en hel del mer. I travle perioder, (jobb, barn, trening, osv) blir symptomene mye mere fremtredende, og da tar det gjerne lang tid å komme seg fysisk og psykisk i etterkant. Siste året har jeg vært gradert sykemeldt, og har kun jobbet to dager i uken. Treningen måtte jeg til slutt gi opp, men er nå den siste måneden begynt å trene igjen, en eller to ganger i uken
.
Har tatt blodprøver med hensyn til stoffskifte tre ganger siden plagene kom tilbake. Anti-TPO var første gang 389, andre gang 738 og siste gang (6mnd siden) 1314. De andre stoffskifteprøvene har imidlertid vært innenfor referanseområdet (TSH og Ft4). Noen som vet om det har noen betydning om anti-TPO øker? Kan man ha thyroiditt uten struma? Fastlegen min mener at anti-TPO er uten betydning så lenge de andre prøvene er normale
, og at jeg mest sannsynlig vil gå hele livet med forhøyet anti-TPO uten å få hypothyreose!!?!
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker