Viser søkeresultater 51 til 60 av 112
Hybrid View
-
02-08-07, 18:05 #1
http://www.felleskatalogen.no/ "levaxin"Interaksjoner: Nedsetter virkningen av digitalis. Kan gi økt effekt av perorale antikoagulantia. Levotyroksin kan redusere effekten av legemidler som senker blodsukkernivået. Ved samtidig inntak av kalsium og levotyroksin reduserer kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Jern og levotyroksin danner uløslige komplekser in vitro, og bør tas med minst 2 timers mellomrom. Salisylater, dikumarol, furosemid i høye doser (250 mg), klofibrat, fenytoin og andre substanser kan fortrenge levotyroksinnatrium fra plasmaproteinene. Dette resulterer i en forhøyet T4-fraksjon. Polystyrensulfonat kan redusere absorpsjonen av tyroksin, og de bør derfor gis med 4 timers intervall. (I: H03A thyreoideapreparater)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-08-07, 12:26 #2
Ikke så helt lett å bli klok på dette her altså. Men en bør iallfall unngå jern og kalsium nærmere enn to timer fra Levaxinen.
De siste par dagene har jeg fulgt Finns råd og tatt Levaxin i ørska når mannen og barna står opp. Selv er jeg sykemeldt og sover et par timer lengre enn dem. Så da kan jeg trygt spise hva som helst når jeg endelig står opp.Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
03-08-07, 12:36 #3
Det er de to viktigste.
Og melk inneholder jo mye calsium. Det gjør belgfrukter og broccolli og sesamfrø (om skallet ikke er polert vekk da)
Jeg kjenner ikke til at det er noen forskjell på "pillifisert korallkalk" og forstår ikke hvorfor det bare er melk som eventuell skal kunne godtas.
Jeg velger iallfall ikke å tro nevnte Endo og kjører videre med ikke å drikke melk til hormondosen.
Kanskje bør han konfronteres med noen print fra nettsider og få anledning til å spesifisere sin forklaring ?
Mannen kan jo ha rett - og det vil være en viktig nyhet for oss. Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-08-07, 13:16 #4
Jeg spiser frokost ca 1 time etter inntak av thyroxin. Til frokosten drikker jeg nesten 1/2 liter melk. Jeg finner ingenting som kan erstatte melk til frokost. Så da betyr det i praksis at jeg bør ta thyroxinen på et annet tidspunkt? Ser sånn ut etter det jeg leser her....
Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Hypothyreose uten antistoff.
Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-08-07, 18:45 #5
Jepp, sånn har jeg også forstått det, altså drikke/mat enten 2 timer før eller etter Levaxin. Enklere det enn å sile bort matvarer/ drikke som inneholder jern eller kalk eller hva det no skulle være tablettenes virkning reduseres av...
Så jeg hiver i meg i halvsvime når jeg står opp om morran, eneste aberet er jo at jeg skal rett på jobb, så da må frokosten vente til lunsj pausen da (kl. 10.30). Ikke ideelt det heller, men det fungerer iallfall best for meg.
Nå i ferien som har vært har det gått helt i surr siden jeg våknet mye seinere om morningen, synes jeg merker indikasjon på at jeg har gått litt "lav" enda jeg har tatt samme dose (men nå i kombinasjon med frokosten).
-
03-08-07, 23:23 #6
Her er utklippet. Etter jeg leste dette kunne jeg trygt drikke kaffe med melk til frokost

Behandling med sköldkörtelhormon samt presentation och information om dessa lÀkemedel â Levaxin och Euthyrox.
FörelÀsning i Göteborg, anordnad av VÀstsvenska Patientföreningen För Sköldkörtelsjuka, den 20/11 2003
FörelÀsare:
Ernst Nyström, Sahlgrenska.
Vad kan då påverka upptaget av tyroxin?
# JÀrnpreparat
# Calciumpreparat. HÀr var Ernst Nyström noga med att påpeka att det gÀller extra intag i form av tabletter och alltså inte mjölkprodukter. Att Àta sin vanliga kost med dess naturliga calciuminnehåll påverkar inte upptaget.
# Magsyra-neutraliserande medel, t.ex Novalucol
# Mycket fibrer i kosten
# Gallsyrebindande preparat
-
04-08-07, 08:30 #7
Link til Ernst Nyström's artikkel her :
http://www.vpfs.info/moten/ref_031120.html Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-08-07, 10:03 #8
Jeg vurderer ofte foredragsholdere som har kommet med intressante eller kontroversielle opplysninger etter hvilke andre opplysninger de gir - eller har gitt.
Nystrøm sier i nevnte foredrag : Ernst Nyström avslutade med att tala om att den tyroxinbehandlade patienten nÀstan alltid mår lika bra som den icke-sköldkörtelsjuka. Mår man inte bra Àr det ofta andra problem eller sjukdomstillstånd som ligger bakom det hela såsom vÀrk, depression etc.
Og om det som her sies "tycker jag INTE !! ", jeg mener at dette er en diagnostisk felle - og sovepute - som alt for mange leger går i. Og alt for mange pasienter får utsatt sin hypothyreosediagnose med. Dette fører til unødig lidende og ofte med varig tap av både jobb og livskvalitet som resultat.
I rettferdighetens navn likte jeg denne uttalelsen : - Vad ska TSH-vÀrdet vara? - "Vi siktar på ett vÀrde mellan 0,4 och 2,0. Det viktiga Àr att patienten mår bra.â
Som jeg tolker slik at hvis pasienten har det bra på en TSH=0 er det helt à KEI ! Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-08-07, 18:09 #9
Jeg har et glass og boksen med tabletter stående på badet.
Det første jeg gjør når jeg står opp er jo å gå på badet og da tar jeg levaxinen med en gang sammen med et par glass vann.
Jeg er kontorrotte og spiser frokost først når jeg har kommet innenfor dørene der.
Henter en kopp te med en gang og så inntar jeg den og spiser en brødskive mens jeg logger på pc'n og alle programmene jeg må ha opp.
Da har det gått ca to timer mellom inntaket av levaxin og mat og te.
Har forklart min sjef hvorfor det er slik og det er helt greitt for han.
Tar jo tross alt ikke så lang tid å spise en skive eller to.
Og jeg drikker te mens alle andre drikker kaffe.
Jeg klarer meg ikke uten tekoppen min
-Femice-
-
05-08-07, 21:09 #10
hei
Opprinnelig skrevet av n`Finn
sikkert hørt det før,men glemt er det...kan du svare på hvorfor?eller hva hjelper det mot?
Lignende tråder
-
Har jeg jern og B12 mangel?
Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 15Siste melding: 26-08-10, 10:51 -
Nature Thyroid, kalk og jern
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 19:30 -
Kvikk fiks for jern..?
Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 13Siste melding: 26-03-10, 14:26 -
Jern...., kvalme?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 6Siste melding: 19-09-07, 20:39 -
Levaxin + kaffe, jern og kalk...
Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 18-02-07, 17:03

Svar med sitat

Bokmerker