Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 53
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Det gjorde godt at læse, Anisa

Og en god idé at lave en antologi!

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Jeg er veldig, veldig glad på dine vegne, Anisa!
    Håper inderlig det går godt i din videre kamp.
    Lurer ofte på hva vi skulle vi ha gjort uten deg? Tenker mange ganger at du ikke får ordentlig takk for alt du bidrar med, kun ut fra ditt gode hjerte. Tror vi har lett for å ta deg for gitt. Du skal vite at jeg ihvertfall ikke gjør det! Du har bidratt til å endre livet til mange mennesker (mitt inkludert). Tusen takk!

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: På arbejde med lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    I begyndelsen af 2009 da hele historien startede, havde jeg en restskat for 2008 jeg var nødt til at udskyde betalingen af... Ingen omsættelig formue samt ingen indtægt = ingen afbetalinger. Jeg havde planer om at afvikle min restskat efter at min indtægtsgrundlag er blevet (gen)opbygget til fuldtid, men det har SKAT ikke tid til at vente på og forsøger at presse mig med truslen om at fratage mig retten til at være freelance - dvs. jeg kan nu ikke være sikker på at jeg overhovedet kan arbejde fuldtids fra april i år fordi til det har jeg brug for mit CVR-nr. Kunden ønsker ekstern service og det er ikke til diskussion. Arbejdsløshed og firmakonkurser i Danmark er fortsat tårnhøje og nye arbejdsløse kommer til i hobetal hver dag. Så fra at være glad og forventningsfuld - venter jeg nu på at SKAT bestemmer sig for ikke at ødelægge mit levebrød. Som jeg skrev til en ven i dag:

Det er bare SÅ beklageligt, at jeg måtte vente med at svare på din sidste e-post SÅ længe. Godt nok har jeg postet lidt på forummet i den mellemliggende tid, men det var langt fra, hvad jeg selv havde lyst til, men måtte opgive af tidsnød og fordi "virkeligheden" i mit arbejdsliv har tvunget mig til at bruge omtanke og energi til andet end det lystbetonede.

Det er SKAT-myndigheder der gør mit liv surt for tiden og hvis det ikke lykkes mig at holde dem stangen - vil det betyde enden på min selvforsørgelse. Det er en større sag, hvor jeg er blevet flyttet til kategori "virksomheds-skatteligning", selv om jeg kun er en freelance med ganske almindelig mellem-indtægt som ikke er større end en almindelig lønmodtagers. Alligevel forsøger SKAT nu at presse flere penge ud af mig, end jeg kan tjene og dette under truslen af at tage mit "freelance-momsnummer" fra mig, hvilket vil betyde enden på mit levebrød, der jo direkte er indrettet efter begrænsninger hypothyreose dikterer.

Jeg har skrevet til alle, fra skatteministeren, beskæftigelsesministeren, erhvervsministeren, Folketingets skatteudvalg's medlemmer og ellers "gud-og-hver-mand" hos SKAT, at begrebet "samfundsnytte" er altså ikke kun et lovligt argument når politikere og SKAT skal skaffe sig velvilje fra samfundet, til støtte for egne tiltag/påfund til at skaffe flere penge i statskassen. "Samfundsnytte" bør gælde også den anden vej rundt - for at borgere som jeg kan få ro til at brødføde sig selv OG til at afvikle sine restskatter i det tempo det kan lade sig at gøre. Det kan ikke nytte, at SKAT med den ene hånd fylder statskassen op med penge, og med den anden hånd - tømmer den, når tusinder danske freelancere som jeg, bliver forsøgt sendt ud på offentlig forsørgelse når de ikke kan afvikle restskatter med den fart SKAT forlanger. Den er fuldstændig gal, når SKAT ligestiller enlige, uformuende freelancerne med store virksomheder med masser af aktiver, når skatten skal lignes og inddrives. Der er forskel på en person og et firma med mange ressourcer og mange ansatte til at skaffe disse ressourcer til veje.

Fra at være ellevild af glæde over den nye kontrakt - hænger jeg nu (igen) i limbo og venter på at SKAT besinder sig. Heldigvis er april lige om hjørnet så jeg ikke behøver frygte at skulle vente på ubestemt tid. Det er kun en måned til og på denne korte tid kan jeg umuligt nå at blive slidt op så meget, at der er fare for et nervesammenbrud. Jeg har suspenderet alle fremtidsplaner, skærer yderligere af benet for at pengene skal række længst muligt, og så tager jeg en dag ad gangen.... Jeg kan ikke engang sige at det bliver spændende hvad april vil bringe, fordi lige nu findes der ingen april. Kun en dag ad gangen og jeg smiler fortsat når jeg vågner og smiler igen når jeg sover.
    Det blev altså ikke i april 2011, men hele femten måneder senere - i juli 2012. Jeg har omsider vundet over SKAT's latterlige regler om at inddrive selvstændige freelance's direkte i ruin og offentlig forsørgelse. Nu er det ikke SKAT men jeg selv, der bestemmer over min fremtid og hvor mit daglige brød skal komme fra. Jeg regner med, at det vil tage endnu nogen tid, til jeg har renset sindet for alle "slagger" denne process har genereret og efterladt. Jeg har gjort det før, så det nok skal lykkes også denne gang.

Tusind tak for støtte og venlige ord. Hvor meget de har varmet, ved kun jeg selv.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

TILLYKE TILLYKKE TILLYKKE hvor er jeg glad på dine vegne Anisa. Det har været en sej kamp men du har vundet Det må være en helt igennem fantastisk følelse af frihed, muligheder og en fremtid som du selv er herre over. Det glæder mig at lykken endelig fik øje på dig

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Kjære modige, tapre og dyktige Anisa. Jeg er også så utrolig glad på dine vegne. Hva du har vært igjennom i denne tiden kan jeg bare ane. Det må ha vært en tung tid for deg. Allikevel har du hatt tid og omtanke for alle her inne på forumet og du er snar til å rekke ut hånden til den som trenger det.

Jeg håper du raskt for renset sinnet for "slagger" så ikke SKAT stjeler mer fra deg. Det håper jeg inderlig. Jeg ønsker deg alt mulig godt i tiden fremover, ro og fred.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Dette var virkelig gode nyheter! Er så glad på dine vegne! Vel fortjent!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Dette er godt å høre! Noen ganger lykkes den lille manns og kvinnes kamp mot det store byråkratiske system.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Så bra at det ordnet seg for deg! (her skulle det stått et hjerte, men jeg får ikke satt inn smilier i dag) Nå kan du slippe ned skuldrene ...

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves