Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
-
02-03-10, 19:20 #41
Sv: Noen med erfaring med tilskudd av fT3?
Du får gode svar

Det er ikke spesiellt ved Liothyronin binyrefunksjonen bør (SKAL!!) sjekkes.
Det gjelder i største grad før en starter med Levaxin eller Tyroid hormonbehandling.
Da har man gått lenge ubehandlet og har lavt stoffskifte.
Men en gjør ikke det idag - isteden velger man å starte opp med svært lav dose og øke sakte slik at binyrene henger med - noe de jo gjør i de fleste tilfeller.
Det vil jo si, at noen av oss rammes av at de ikke gjør det.
Det skaper akutte problemer, men en ser også langsiktige virkninger.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-03-10, 19:34 #42
Ja, veldig gode svar. Er SÅ takknemlig for dette forumet. Takk og takk til dere som svarer!
Etter 1,5 år med Levaxin, er jeg like sjuk - om ikke verre - enn før jeg startet opp med medisiner. Har vært på Aker, men der var det ikke snakk om å øke dosen pga lav TSH (0,06). fT4 er imidlertid 12,5 og fT3 5, så her er det litt å gå på . for å si det slik....
Er villig til å prøve hva som helst for å bli bra og komme i jobb, så i morgen ringer jeg fastlegen og ber om Liothyronin. Denne tolmodigheten alle snakker om at jeg må ha, er snart slutt.
-
02-03-10, 20:06 #43
Levaxin er jo T4, og måler jo lavt i blodet.
Du får ikke nok fT3 ved så lav fT4.
Jeg ville jo forsøkt å øke Levaxindosen før forsøk med Liothyronin.
Men det er sikkert lurt å ha en box Lio på lur likevel.
Så senker jo Liothyronin TSH også da.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-11-10, 13:36 #44
fT4 = 22, føler meg endelig bra
Takk til forumet og alle dere som har overbevist meg om at mitt problem var at fT4 var for lavt. Endelig har jeg fått mer Levaxin (175 daglig), og har fått et nytt liv. fT4 er nå 22! TSH er ikke målbar, men jeg har ingen bivirkninger, ingen symptomer på for høyt stoffskifte. Jeg har det endelig bra og er optimistisk mht framtida.
-
14-11-10, 20:28 #45
Sv: FT4 ikke kommer over 16, mens TSH har sunket til under 0,02
Så godt å høre! Nyt gode dager
Lignende tråder
-
Lio....mens jeg venter på Erfa
Av Babe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 16-04-10, 14:04 -
Mens
Av Claudia i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 00:31 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 17:59 -
Kommer meg ikke etter omgangssyken
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 22:43
Svar med sitat
Bokmerker