Side 5 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 126
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år

Antagelig var tidspunktet tilfeldig og at det mest sannsynlig er det nok bare et virus, eller noen bakterier jeg har fått i meg. Ikke uvanlig det med småbarn i huset. Men ville høre om noen har hatt det slik når de byttet til thyroid.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år

Ganske sikker på at diaren kom fra Thyroiden. Den ga seg like fort som den kom. Ellers kan jeg ikke si jeg merker noen forskjell enda mellom Levaxinen og Thyroiden. Antagelig har jeg litt lav dose nå, så tror den bør heves litt. Vi får se hva legen sider når den ringer.

Ellers så ser jeg jo om dagen at det går ann å komme ned i vekt hvis jeg er veldig nøye med hva jeg spiser. Den minste utskeielse og vekten står stille eller går opp. Er jeg veldig nøye, går vekten ned.

Da skal jeg ut å gå tur i den deilige vårsola, akkurat nå føles det som den lindrer mer enn de beste tabletter. Det går mot vår, Deilig!!!

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: HJELP til overgang fra Levaxin til Erfa

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Ett spørsmål bare :
    Gikk dere rett over fra dag en - eller gjorde dere doseendringer ?
    Og - hva var/ble Levaxindosen/Tyroid-dosen ?
    Interresant dette. Jeg driver jo også å bytter fra Levaxin til Tyroid. Det vil si, jeg går på Balderklinikken, og de liker best kombinsjon virker det som. Så jeg har gått fra 125 mikrogram Levaxin til 90mg med Tyroid og 50 mkr Levaxin daglig. Det har ført til at jeg har blitt underdosert, har ganske så klare symptomer på det. Pluss at blodprøvene faktisk viser at verdiene har gått ned.

Legen mente da at det var Levaxindosen som måtte økes, og at Tyroiddosen ikke kunne økes Så nå skal jeg da ta samme dose Tyroid og 75 mkr Levaxin mer i uka. Noe jeg ikke kan forstå er nok.

Eneste jeg har merket er at jeg fikk diare de første dagene med Tyroid. Og så klart alle symptomene at jeg har for lav dose. Kan tenkes det ikke har gått lang nok tid enda, har gått på Tyroid i ca 5 uker nå.

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Nå skal jeg passe meg for å synse for mye om behandlingen din Damen.
    Og jeg vil ikke være med på å slå den hånden som tross alt rekkes ut mot oss.
    Men jeg tror ikke noe på de som vil styre doseringen etter blodprøver.
    Det er synd at man er villig til å overstyre pasientene med blodprøveresultater isteden får å lytte til dem, og tolke deres kliniske bilde.

Det er ingen hemmelighet at jeg også mener at man ikke skal bruke noe som ikke virker godt nok. Litt av noe som ikke virker - virker heller ikke.
    Det pynter på blodprøveresultatet, men det er jo DITT kliniske bilde som teller.
    Synsing om behandlingen taes imot med takk . Føler at legen tar meg på alvor, og den sa selv at det hørtes om at jeg var blitt for lav (og la til at det var normalt (?) ved bytte) Hvorpå jeg da mente at det var det vel bare å øke Tyroiden, men neida, det gikk ikke, fikk maks allerede der mente legen.

Føler som sagt at de tar meg på alvor, men det som irriterer er at de ikke holder avtaler. Legen skulle ringe meg på torsdag eller fredag som var, for da hadde svaret på blodprøvene kommet. Men ringte ikke! Når jeg ringer å maser i dag, så har legen så klart tatt påskeferie. Men fikk jo vite verdiene, og de har gått ned alle sammen. Jeg har bestemt meg for å gjøre som legen sier frem til midten av april. Hvis jeg ikke er bedre innen det, kommer jeg til å medisinere meg selv. Har ikke vært i nærheten av hjertebank, så tror jeg har veldig mye å gå på i doseøkning. Liker heller ikke tedensen til at jeg har blitt mye trøttere, og mer muskelvondt.

Ruth 2. Hvor kjapt økte du? Jeg gikk på 125 mkg. levaxin. 1 grain=60 mg, ikke sant? jeg tar nå 90 mg. 4.5 grain hørtes mye ut, ihvertfall i forhold til den lille dosen jeg tar da. Hvordan prøvde du deg frem til det som passet for deg?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: HJELP til overgang fra Levaxin til Erfa

DAMEN: jeg har altså ikke startet kombinasjonsbehandling Levaxin/Thyroid ennå. Jeg er kanskje ikke et godt eksempel, fordi jeg har binyreprobelemer i tillegg til lavt stoffskifte. Så økning må avstemmes mellom hydrocortison og Thyroid. Men jeg tok ofte og økte 0.25 grain en uke, og deretter 0.25 grain uka etter, deretter ventet jeg en stund, 1 -4 uker ofte, og vurderte resultatet av økningen ut fra symptomer. Jeg var oppe på 4.75 grain, men gikk ned 0.25 grain etter at jeg begynte med DHEA.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Har vært ganske så stiv og ekkel i kroppen de siste dagene. Og i går slo det ut i en heftig hodepine. Jeg tror det kommer fra musklene, for jeg er helt stiv i hele nakken, og de øvertste muskelfestene ved hodet er så ømme at det gjør vondt bare jeg kommer nær de. Samme med leggene. Virker som det er helt på grensen til migrene, for er kvalm også. Det er så fælt å våkne med hodepine, da er liksom dagen ødelagt. I går gjorde jeg alt jeg kunne for å bli kvitt den, drakk vann, oppmerksomhetstrening, slappe av , varm dusj osv. Men måtte krype til korset og ta en sterk ibux. Da ble smertene borte, men var jo fortsatt helt ør.

I går tok jeg 180 mg, 3 grain, som jeg pleier å ta. Ta mer noen dager i uka, så i dag tok jeg mer, var helt i ørska når jeg tok de, husker ikke om jeg delte den... Hvis jeg ikke gjorde det ble dosen 240 mg, 4 grain. Pleier å gjøre det klart før jeg legger meg, men det glemte jeg i går. Poenget er, at akkurat nå er hodepinen borte. Er det tilfeldig at det gled lett over i dag, eller er det pga større dose? Føler meg fortsatt ør, men har ikke vondt i hodet. I går slapp ikke hodepinen før kl 15.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Damen....jeg og er blitt slik.
    Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut.....
    Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også.
    Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
    Jeg har tatt 3,5Grain de siste dagene, for merka det godt på magen at jeg mulig lå litt lavt..Har veksla litt mellom 3 og 3,5G.(gått på thyroid i ca.3 mnd.)
    Kanskje andre med lengre fartstid vil kjenne seg igjen....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Damen....jeg og er blitt slik.
    Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut.....
    Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også.
    Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
    Jeg har tatt 3,5Grain de siste dagene, for merka det godt på magen at jeg mulig lå litt lavt..Har veksla litt mellom 3 og 3,5G.(gått på thyroid i ca.3 mnd.)
    Kanskje andre med lengre fartstid vil kjenne seg igjen....
    Er akkurat slik jeg føler meg også. Jeg vet virkelig ikke hva det kommer av, men det er fryktelig ubehagelig. Har også merket at jeg har litt rar sur smak i munnen. Kan godt være det er avfallstoffer som "forgifter" oss, ikke vet jeg. Har du hatt det lenge? Jeg har bare følt meg slik i 2 dager.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg har utvikla dette den siste uken, tenker jeg.
    Og det du nevner med smaken i munnen kjenner jeg også igjen.
    Jeg opplever meg selv som en som har fått dårlig ånde...men ikke hele tida.
    Det "må" være noe styggedom som skal ut av kroppen!!!
    Syns faktisk at jeg har annen lukt fra magen også.......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jeg hadde slik muskelverk som dere nevner helt i begynnelsen av da jeg startet med Erfa Thyroid; her og der i kroppen; men mest i legger og nakke.. Men etterhvert som jeg økte på med dosen, ble det borte.. Det kan kanskje ha vært noe med at musklene fikk tilført t3 som de ikke hadde fått på ei stund?? Slik verk i nakkemusklaturen får jeg ofte de første dagene etter at jeg øker dose; hodepine også.. For meg behøver ikke dette bety at jeg er overdosert, det er mer en reaksjon på doseendring. Jeg får også hodepine og vondt i nakkemusklaturen når jeg er overdosert; og underdosert. MEN mest typisk er det som nevnt når jeg øker dose... Så damer, dette er mine erfaringer

Det med ånden gjenkjenner jeg også forresten; og jeg oppfattet lukten som det samme som det lukter av Thyroidtablettene. Selv om jeg tok/tar tablettene først på dagen, luktet det også på kveldstid. Legger ikke merke til dette lengre. Så jeg håper for guds skyld ikke at mannen min merker det heller.

Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Hm, men da får en vel si at dette er normalt da. Dog, jeg synes dette er veldig ubehagelig. Jeg har det verst i hendene, leggene og nakken. Tror nok det er musklene i nakken som lager hodeverken. Det er akkurat som man har skikkelig influensa med høy feber. Men det er jo ikke det. Hvis det er avfallstoffer i muskene som gjør det så har jeg ihvertfall drukket mye vann i løpet av dagen, i håp om at det kan renske opp litt.

Har lagt mange timer i sengen i dag, men måtte en tur innom jobben. Var helt skutt når jeg kom hjem. Hva gjør man for å bli kvitt dette da? Bruke musklene? la de hvile? øke dose?

Side 5 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Maikas dagbok
    Av maika i forumet Dagboker
    Svar: 17
    Siste melding: 09-03-12, 14:12
  2. Orca's dagbok
    Av Orca i forumet Dagboker
    Svar: 10
    Siste melding: 17-03-11, 20:37
  3. Vimselitens dagbok
    Av Vimseliten i forumet Dagboker
    Svar: 8
    Siste melding: 06-02-09, 01:29
  4. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  5. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg