Viser søkeresultater 41 til 47 av 47
-
06-01-08, 16:34 #41
Hva kan brune flekker være symptom på?
Du spør noen i en tråd om de har brune flekker på kroppen. Hva kan brune flekker være symptom på?
Min datter har pigmentforandringer flere steder på kroppen, rundt halsen, mellom brystene og i armhulene.
Hun er på observasjon angående lavt stoffskifte. De to siste prøvene har vist TSH 2,7 og ft4 20 anti-tpo over 1300. Tidligere prøver har vist TSH 5,7 og ft4 13 anti-tpo over 1300.
Mellom de to siste prøvene og de eldre har hun begynt å røyke.
Hun går ikke på medisin.
I morgen skal vi til barnelege og som vanlig regner jeg med at "diagnosen" blir overvekt og kun det.
Jeg har satt hardt mot hardt og forlangt at de prøver behandling for lavt stoffskifte men det nekter de, jeg fikk brev fra sykehuset før jul om at prøvene ikke viste at hun hadde noen problem med stoffskiftet. Vi ble innkalt nå for å få et sluttnotat angående hennes helseplager, hva nå enn det betyr.
Hun er undersøkt for binyrene med urinprøve( den var fin)
Men som sakt, hva an pigmentforandringene tyde på?
-
06-01-08, 17:14 #42
hej Gismo,
Nu hedder jeg ikke n'Finn, men jeg vil tillade mig at svar alligevel.
De brune pigmentforandringer (små runde?) kan være svamp eller sopp.
Lægen vil sikkert give et middel at smøre på i første omgang - flere gange hver dag. Husk at skifte håndklæder, undertøj og lignende hver dag, da man kan smitte sig selv.
Det kan også behandles med medicin/piller i 1-1½ måned med samtidig undladelse af sukker og frugtsukker. Det gav et godt resultat for mig!
-
06-01-08, 17:25 #43
Alle er velkomne til å svare

Dette er nok ikke svamp/sopp.
Disse ser ut som slike pigmentforandringer man får ved graviditet eller hvis man bruker enkelte sorter medisin og utsetter kroppen for sol.
-
06-01-08, 22:33 #44
n,Finn.
Den høye anti-TPOen tyder vel på at noe jobber i systemet,tror jeg. Og så er det det med såkalte "normale" verdier da. Det er det sagt mye om her inne. .... Lavt stoffskifte kan virke inn på binyrer og produksjon av bl.a.cortisol. I den forbindelse kaaan det bli pigmentforandring.Men det kan sikkert komme av mange, mange ulike ting. En hudlege vil vel ha noen synspunkt?. Er iallfall enig med deg at du ikke skal gi deg. Stå på så langt du orker, og når det gjelder barna våre er det uendelig.
Lykke til.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-01-08, 14:02 #45
Anti-TPO er følsom for endel kjerteldestruktive stoffer som kroppens autoimmunsystem produserer ved en feil.
Testen er desverre ikke helt vanntett da den påviser disse stoffer hos noen som ikke har dem, visstnok opp mot 10% er feil.
Men blodprøver skal jo bare være til hjelp i en feilsøking der det er mange faktorer.
Alle de har jo ikke jeg, men basert på det som foreligger synes jeg det er vanskelig å overse den prøven.
Og det er jo ensbetydende med at det foreligger lavt stoffskifte.
Om hypofysen produserer høye verdier av styringshormonet for cortisol - ACTH, kan dette gi økt pigmentering på forskjellig måte. Denne er spesiell og en lege skal gjenkjenne denne. Ofte er furene i hånden også mørke.
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=332053
http://www.helsenytt.no/artikler/addisons_sykdom.htm
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... ID=1290217• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-01-08, 22:47 #46
Det ble nei til behandling denne gangen også. Men legen gikk med på teste henne for Tyreoideahormon-resistens.
Nye prøver av stoffskiftet skal tas igjen i oktober /november. Jeg ba om henvisning til BUP, for om hun ikke kan settes på behandling for stoffskiftet så skal hun i allefall få hjelp med alle problemene på skolen.
-
08-01-08, 14:35 #47
Hei...
Vil bare nevne at lave kortisolverdier gir pigmentforandringer også. Det er typisk å finne i armhuler, bakerst i nakken og i hender, men de kan dukke opp overalt hvor det er overganger som f.eks under tærne, bak knærne osv.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 10-08-10, 16:58 -
Min lege holder til på Frogner i Sørum
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 05-06-10, 10:20 -
Han holder koken ennå...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 08-08-09, 11:54 -
Hvor holder Leif Ims til?
Av atv i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 27-01-08, 20:33
Svar med sitat
Bokmerker