Viser søkeresultater 41 til 44 av 44
-
17-08-12, 11:47 #41
Sv: Er i gråsonen og trenger sårt noen råd!
Sliter fortsatt med søvn, men fant ut at det kanskje er selenen jeg tar om kvelden som gjør at jeg sover dårlig. Tok ikke selen i går, og har sovet godt i natt. Sendt henvisning til Aker og håper jeg får en skikkelig utredning der.
Sliter mye med stress og kan få "byger" av små bagateller.. det er jo ikke tatt noen prøver i forhold til binyrer og ingen bryr seg jo om den høye Anti-TPOen! Håper de på Aker tar dette litt mer seriøst enn de legene jeg har vært borti frem til nå..
-
30-08-12, 08:26 #42
Hei igjen. Da har jeg fått igjen min fastlege - etter å ha hatt en vikar i sommer. Vi snakket om behandling og han forklarte meg at han var av den konservative typen - de som vil vente til stoffskiftet er for lavt - før man får behandling.
Men ettersom jeg har begynt på Levaxin skal han følge meg opp og la meg få prøvebehandle og se om jeg føler meg bedre.
Og han skal følge med på TSH - og regulere medisinen min etter hva den viser. Men han vil ikke gi meg for "høy" dose slik at skjoldbruskkjertelen sovner! (ERGO: han vil holde meg på rundt 50microgram) MEN - jeg skal på AKer og ta en full utredning. De er visstnok konservative de også - og HVIS de mener at det er feil at jeg får behandling - vil fastlegen min følge deres anbefaling og kutte ut behandling - uavhengig om jeg har det bedre eller ikke på Levaxin.
De liberale legene derimot - de har stikk motsatt holdning til stoffskifte og følger ikke retningslinjene slavisk. De vil gi medisiner FØR stoffskiftet blir for lavt...De gir behandling FØR man evt. ønsker å bli gravid........
Men for nå må jeg bare danse etter fastlegens pipe - frem til den avgjørende dagen - da jeg får vite hva AKER bestemmer. Hvis dette går skikkelig i dass, da er jeg nødt til å oppsøke det private og de mer liberale legene!
-
12-09-12, 16:09 #43
En liten oppdatering!
Fastlegen min ringte for et par dager siden og ba meg øke til 75 mcg 4 dager i uken og fortsette på 50 mcg 3 dager i uken, da min forrige blodprøve viste at stoffskiftet fortsatt lå for lavt!
Ble ganske overrasket etter alt han sa om at jeg ikke burde øke forrige gang..
Jeg er jo fortsatt sliten og trøtt, men orker mer enn jeg gjorde før sommeren. Håper jeg får en seriøs oppfølging nå, dette frem og tilbake styret er jo helt sykt.
Ha en fortsatt fin dag alle sammen
-
22-09-12, 11:06 #44
Anbefalt lesning!
Anbefaler denne artikkelen på det sterkeste!
http://fitnessbloggen.no/veien-til-g...gjennom-magen/
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte? Sjekk om du er i gråsonen
Av myris i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 13-06-11, 06:30 -
Ny og trenger noen tips til legetime imorgen
Av izzie i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 7Siste melding: 26-04-10, 10:06 -
Trenger svar på noen spørsmål
Av MizzyCat i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 13-01-08, 00:44 -
Trenger hjelp av noen som vet.
Av Leia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 01-09-07, 19:24
Svar med sitat

Bokmerker