Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 58
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard Sv: Overdosert?

Tusen takk for svar ThomasWH og N'finn

I dag hadde jeg med en av jentene til legen og vi snakket ikke bare om henne. vi ble enig om (dvs legen var enig med meg) at så lenge jeg hadde det bra så skulle vi ikke gjøre noe med dosen min. Det er ikke noen umiddelbar fare for at jeg blir benskjør for jeg har endel ekstra kilo å gå på og jeg raser ikke ned i vekt til tross for at prøvene viser at jeg er litt høy.

Så får vi se det ann til høsten da skal jeg ta nye prøver.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard Pusen slanker seg!

Ferien er slutt for min del og det er på tide å gripe fatt i fettet på kroppen og gjøre noe med det!

Kroppen min bærer preg av 2 tette svagerskap og ingen trening de 3 siste årene og selv om jeg bare veier 4 kg mer enn for 3 år siden er kroppen min blitt 2-3 størrelse større Mye muskler er erstattet med fett, desverre

Planen er å spise sunt og trene 2-3 ganger i uken og så håper jeg at det er nok til å i første omgang bli i bedre form og forme kroppen litt og så etterhvert gå ned noen kg.

Har meldt meg inn på ett treningsstudio for å få trent skikkelig, for det fungerer heller dårlig for meg å trene hjemme. Har litt høye stoffskifte verdier og føler at jeg har en ganske god periode nå med nok energi til å starte på dette prosjektet.

Den store utfordringen er å klare å holde ut, jeg er veldig flink til å begynne med sånne prosjekter og så holder det noen uker før jeg faller helt av. Tenkte derfor at jeg skal plage dere med dette og at det skal gjøre at jeg klarer å holde ut til jeg har nådd målet mitt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Pusen slanker seg!

Tja, sier jeg.
    Trener man ikke, er all trening god trening.
    Men trening som prosjekt er ikke så bra som trening som livsstil.

For meg høres din elegi ut som et fettforbrenningsprosjekt ?
    Altså : regelmessige turer i skog og mark med puls rundt 130 - i tillegg til en kostendring ?

Og det holder ikke med en time om gangen. Ikke bit på den.
    Fettomsetningen i kroppen starter ikke før du har trent 45min - ikke før sessjonen er over og du er mitt i sultperioden......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Det har du nok sikkert rett i, men med 3 barn under 3 år så er det det opplegget jeg har skissert det jeg har tid til, og selv det går utover familien og energien mer enn det burde.

Nå har jeg jo bundet meg til treningssenteret i 12 mnd, jeg burde vel klare målene innen det

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Sitat Opprinnelig skrevet av Pusen Vis post
    Den store utfordringen er å klare å holde ut, jeg er veldig flink til å begynne med sånne prosjekter og så holder det noen uker før jeg faller helt av. Tenkte derfor at jeg skal plage dere med dette og at det skal gjøre at jeg klarer å holde ut til jeg har nådd målet mitt.
    Kjenner meg veldig igjen i dette Pusen!!
    Jeg er faktisk mye flinkere til å planlegge slankekuren enn å følge den jeg da...
    Styrer og kjøper inn masse tilskudd, matvarer etc. og bruker masse tid og penger på forberedelser. Men når jeg først er igang er jeg altfor utålmodig...
    Og skulle dietten gi bra resultater, da sprekker jeg i hvertfall for da synes jeg liksom at jeg er så flink at jeg kan unne meg litt mer.
    Også faller det helt ut...
    Men jeg gir meg ikke så lett, er bare å starte på nytt det.
    Vi kan jo prøve å heie på hverandre!

Lykke til Pusen!!
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
    Og skulle dietten gi bra resultater, da sprekker jeg i hvertfall for da synes jeg liksom at jeg er så flink at jeg kan unne meg litt mer.
    Også faller det helt ut...

Godt det ikke bare er meg som er sånn Supert om vi kan heie litt på hverandre

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det aller viktigste for meg er å finne noe som er morsomt! For noen er spinning morsomt, for meg er det kjempekjedelig! Derfor er det viktig med noe du liker!

Så, Pusen, finn noe du tenner på! Og klarer du, eller ønsker du, å trene sammen med noen, kan dere dra hverandre litt!

I tillegg til tenning på noe som er moro, tenk at du konkurrerer med deg selv! Legg merke til når det går fremover og gi deg selv ros for det. Har du dårlige perioder på grunn av helse eller ungestyr, så tenk at dette kan du ta igjen!

Kondis og styrke holder ikke evig, det er ferskvare, men det kan vedlikeholdes.

Har du hage, er det trening å holde på der. Å være aktiv med unger er også trening. Selv det grusomme med å holde huset reint, er trening...
    Det er trening å gå til butikken, dersom den er nær, gå til barnehagen.

Og husk å heie på deg selv!
    For min del er faste treningsdager bra, da ligger det i hjernen at jeg skal dit. Da blir det litt vanskeligere å hoppe over treninga! Men jeg hopper over jeg, også! Jeg er ikke fanatisk, selv om jeg liker å trene!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Jeg synes det er viktig å sette seg delmål når prosjekter som dette skal settes i gang. Skal vi gjøre alt på en gang, blir det som regel uoverkommelig og ikke særlig lystbetont. Alt som øker aktivitetsnivået fra ditt ståsted pr i dag er en kjærkommen gave til din kropp. Så jeg synes det er fantastisk hvis du får trent 2-3 dager i uken jeg da Klarer du dette over noen mnd vil gjerne kroppen be om mer aktivitet av seg selv. Den er fiffig sånn

Skulle en av disse øktene være vanskelig å få til, erstatt den feks med en gåtur i litt tempo (kan gjennnomføres etter at barna er i seng feks). Jeg heier på deg!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Nå er det på tide med en liten oppdatering. Nå har det jo gått en uke allerede.

Jeg har ikke veid meg og jeg kommer ikke til å gjøre det før 1 august. Jeg har en vekt som også måler fettprosenten og det er den jeg er mest spent på.

Jeg har stresset mye denne uken. Har begynt å jobbe igjen etter ferien og styrt på med flere annonser på finn.no for å bli kvitt alt det som tar opp masse plass i heimen. Sover altfor lite kjenner jeg for jeg så himla sulten. Snopesuget er konstant etter at jeg har spist mye sukker i ferien. Jeg har ikke klart å styre helt unna har drukket litt brus i varmen og litt sjokolade har det også blitt Dog ikke så store mengder som i ferien

Jeg har trent 1 gang denne uken og så har jeg vasket huset og det er en treningsøkt i seg selv. Jeg skal på trening på søndag kveld.

Jeg har funnet noe jeg kan gjøre sammen med ungene - ZUMBA heter det og jeg venter spent på at jeg skal få dvdene. Det er en form for dans og det er jo gøy. Har danset litt med ungene og de blir helt i ekstase av det og det smitter Det gleder jeg meg til å begynne med

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Med 3 barn under 3 år har du sikkert mye trening hjemme med arbeid der også Pusen. Jeg skal også slanke meg. Det gikk fint en stund, men så ble stoffskiftet heller lavt og da kan dere jo tenke dere at vekten den jumpet oppover den. Vet ikke om det nytter å slanke seg med en FT4 på 7, men kanskje jeg kan holde den vekten jeg har til det blir bedre. Takknemlig for slanketips.

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Ikke noe å legge om kosten sa legen
    Av Ingvild i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 26-01-10, 21:51
  2. legen er ikke fornøyd
    Av cathrin i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 01-05-07, 20:45
  3. Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-06, 00:02
  4. Noe jeg kan ta med til legen når jeg skal spørre om Armour?
    Av Ruth i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 35
    Siste melding: 31-07-05, 16:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn