Viser søkeresultater 41 til 48 av 48
Threaded View
-
06-05-10, 05:55 #1
Mye "freske" lab tall, spent på framtiden!
Hei alle sammen.
Jeg har i flere dager lest på forumet her og funnet mye av interesse. Snublet over forumet mens jeg googlet etter info om sykodommen. Dette forumet må jo absolutt score høyt i kategori over "det beste forum jeg fant som jeg skulle ønske jeg ikke trengte!....men jeg ser jo at det er mange kunnskapsrike mennesker her inne som har gjort en fabelaktig jobb med oversettelser og linker til den stor verden. Tusen takk for innsatsen som vi andre kan dra nytte av.
For og gjøre en lang historie kort i første omgang: (vi blir vel bedre kjent etter hvert regner jeg med?)
Primærlege oppdaget lavt stoffskifte nov. 08 og satte meg på Levaxin omgående. Selv er jeg overbevist om at jeg har hatt lavt stoffskifte hele livet, men ikke blitt oppdaget fordi verdiene har ligget innenfor labverdier. Kjent sak det vel?) Men, det er vel greit og komme ut av skapet i en alder av 48. Bedre sent en aldri er det noe som heter.
Startet med Levaxin November 08.
Fortsatte og øke doser i 2009 og utover 2010
Ligger i dag på 575 -600 µg Levaxin pr døgn. (ikke skrivefeil) Jeg har INGEN symptomer på overdosering....snarere kunne jeg tenke meg og "knaske" litt ekstra.
Jeg er en person som fungere best desto lavere TSH'en ligger. <0,02 er perfekt, over 0,06 føler jeg meg skrall.
Hvilepuls på ca 75, blodtrykk 135/80, ingen tegn til skjelvende hender, har en nattesøvn som jeg ikke kan huske og ha hatt lignende til noen gang. Som sagt, ingen tegn til hyper.....men det er en grunn til og reagere litt her allikavel synes jeg. Det er jo grenser for hva selv en mann i sin beste alder kan tåle.
Jeg tenker også tanken på og prøve ut Thyroid Erfa, men vil prøve og finne ut hvorfor jeg kan spise så høye doser med Levaxin uten og få overdosereaksjoner. Tar en ting av gangen tenker jeg. Gjør man flere ting på en gang er det vanskelig og vite hva som hjalp eller gikk feil.
de siste målingene mine. Har en hel masse forskjellige tester, men tror jeg har sortert med de viktigste her:
Lab: A-hus Lørenskog
26.02.2010
S-T4 57
S-T3 12
TSH 0.04
S-ALAT 49
S-ASAT 31
S-anti-TPO <1
14.04.2010
S-T4 47
S-T3 10
TSH 0.06
S-ALAT 34
S-ASAT 24
S-anti-TPO <1
Det skal nevnes at eg har en "grei" primærlege som lar meg bruke kroppen som indiktor på hvorledes verdagen min er. Legen er "litt betenkt" på dagsdosene, så jeg var i går hos endo på Rikshospitalet og fikk tatt litt flere prøver. Det som ble tatt var: ACTH, Kortisol, SHBG, LA, S-OH-25 (D-vitamin) i tillegg til en haug med standardprøver T3, T4 osv.
Det ble også tatt et 5 ml glass for og genteste...eller noe i den duren.
Det vil ta i alle fall 2 uker før jeg hører noe idet hele tatt, men skal holde tråden oppdatert videre i den grad det lar seg gjøre.
Håper jeg har fått med det viktigste i dag. Kommer tilbake etter hvert som ting utvikler seg. Jeg har sikkert glemt noe nå også.
Dere må gjerne kommentere og spørre i tråden her, så skal jeg stille opp så godt det lar seg gjøre.
Ha en fortsatt god dag alle sammen.
-M-
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker