Side 12 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 111 til 120 av 131
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Jeg kommer også! Det er en knall forretningside Skulle ikke mangle på kunder ihvertfall, hehe

Jeg tar d-vitaminer med k2 vitaminer kjøpt fra det store utland. Hadde mangel på k-vitaminer iflg. blodprøvene. Har tatt d-vit en stund, og vært en tur i syden uten at det har hjulpet så veldig på blodprøvene. Så får vel øke litt der også da.

Jeg tror det er viktig for meg å øke Erfa-dosen. Føler meg bedre når jeg tar større dose, så jeg ska følge det du skrev n`Finn. Var litt engstelig for å øke, når jeg egentlig skulle redusere. Men kroppen har fortalt meg de siste dagene at jeg gjør noe riktig så da fortsetter jeg med det.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Flott det Damen.
    Det viktigste er nok at man finner sin egen metode - det som virker for en selv.
    En bør ha dette i hodet både når en leser hva andre skriver og når en skirver om sine egne erfaringer til andre. Tolke dem i sitt eget bilde mener jeg altså.

Og så legg vekk den redselen da
    Jeg vet hva det er og har selv slitt med dette !
    Men det er ikke farlig å ta for mye ! Slett ikke en dag - jeg merker ikke noe til om jeg tar en dobbelt dose en dag.
    Og det er iallfall ikke farlig første uka, for å si det slik. Man kan i høyden merke litt hjerteuro etter leggetid om dosen er for høy.
    Da er det bare å hoppe over neste dose.

Det som er farlig, er å dosere seg til hypersymptomer og la dem vare mer enn ett år. Og da er det snakk om fT4 på langt over 30.
    Og da spør jeg : Hvem er istand til å klare det ?

Vi må bare ikke glemme at vi er havnet i denne klemma fordi vi har fått for lite !
    Er sikker på at de fleste her tar for lav dose, så øs på - men bare liiitt av gangen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Flott det Dmen.
    Det viktigste er nok at man finner sin egen metode - det som virker for en selv.
    En bør ha dette i hodet både når en leser hva andre skriver og når en skirver om sine egne erfaringer til andre. Tolke dem i sitt eget bilde mener jeg altså.

Og så legg vekk den redselen da
    Jeg vet hva det er og har selv slitt med dette !
    Men det er ikke farlig å ta for mye ! Slett ikke en dag - jeg merker ikke noe til om jeg tar en dobbelt dose en dag.
    Og det er iallfall ikke farlig første uka, for å si det slik. Man kan i høyden merke litt hjerteuro etter leggetid om dosen er for høy.
    Da er det bare å hoppe over neste dose.

Det som er farlig, er å dosere seg til hypersymptomer og la dem vare mer enn ett år. Og da er det snakk om fT4 på langt over 30.
    Og da spør jeg : Hvem er istand til å klare det ?

Vi må bare ikke glemme at vi er havnet i denne klemma fordi vi har fått for lite !
    Er sikker på at de fleste her tar for lav dose, så øs på - men bare liiitt av gangen.
    For meg er det egentlig nytt å lytte til egen kropp. Vet det høres helt absurd ut, men jeg har prøvd å fortrenge det kroppen min sier og stole på legene veldig lenge. Har sagt til meg selv at det jeg som må ta meg sammen. Men, nå gikk jo ikke det lenger. Og siden da, har jeg prøvd å føle hva som er bra for MEG og ikke for alle andre, leger inkludert. fT4 over 30 haha, det tror jeg ikke før jeg ser det. Det hadde jeg aldri klart å få til.

Takk for alle kloke ord n`Finn!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Heia Damen!!!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Har vært ganske så stiv og ekkel i kroppen de siste dagene. Og i går slo det ut i en heftig hodepine. Jeg tror det kommer fra musklene, for jeg er helt stiv i hele nakken, og de øvertste muskelfestene ved hodet er så ømme at det gjør vondt bare jeg kommer nær de. Samme med leggene. Virker som det er helt på grensen til migrene, for er kvalm også. Det er så fælt å våkne med hodepine, da er liksom dagen ødelagt. I går gjorde jeg alt jeg kunne for å bli kvitt den, drakk vann, oppmerksomhetstrening, slappe av , varm dusj osv. Men måtte krype til korset og ta en sterk ibux. Da ble smertene borte, men var jo fortsatt helt ør.

I går tok jeg 180 mg, 3 grain, som jeg pleier å ta. Ta mer noen dager i uka, så i dag tok jeg mer, var helt i ørska når jeg tok de, husker ikke om jeg delte den... Hvis jeg ikke gjorde det ble dosen 240 mg, 4 grain. Pleier å gjøre det klart før jeg legger meg, men det glemte jeg i går. Poenget er, at akkurat nå er hodepinen borte. Er det tilfeldig at det gled lett over i dag, eller er det pga større dose? Føler meg fortsatt ør, men har ikke vondt i hodet. I går slapp ikke hodepinen før kl 15.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Damen....jeg og er blitt slik.
    Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut.....
    Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også.
    Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
    Jeg har tatt 3,5Grain de siste dagene, for merka det godt på magen at jeg mulig lå litt lavt..Har veksla litt mellom 3 og 3,5G.(gått på thyroid i ca.3 mnd.)
    Kanskje andre med lengre fartstid vil kjenne seg igjen....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Damen....jeg og er blitt slik.
    Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut.....
    Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også.
    Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
    Jeg har tatt 3,5Grain de siste dagene, for merka det godt på magen at jeg mulig lå litt lavt..Har veksla litt mellom 3 og 3,5G.(gått på thyroid i ca.3 mnd.)
    Kanskje andre med lengre fartstid vil kjenne seg igjen....
    Er akkurat slik jeg føler meg også. Jeg vet virkelig ikke hva det kommer av, men det er fryktelig ubehagelig. Har også merket at jeg har litt rar sur smak i munnen. Kan godt være det er avfallstoffer som "forgifter" oss, ikke vet jeg. Har du hatt det lenge? Jeg har bare følt meg slik i 2 dager.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg har utvikla dette den siste uken, tenker jeg.
    Og det du nevner med smaken i munnen kjenner jeg også igjen.
    Jeg opplever meg selv som en som har fått dårlig ånde...men ikke hele tida.
    Det "må" være noe styggedom som skal ut av kroppen!!!
    Syns faktisk at jeg har annen lukt fra magen også.......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jeg hadde slik muskelverk som dere nevner helt i begynnelsen av da jeg startet med Erfa Thyroid; her og der i kroppen; men mest i legger og nakke.. Men etterhvert som jeg økte på med dosen, ble det borte.. Det kan kanskje ha vært noe med at musklene fikk tilført t3 som de ikke hadde fått på ei stund?? Slik verk i nakkemusklaturen får jeg ofte de første dagene etter at jeg øker dose; hodepine også.. For meg behøver ikke dette bety at jeg er overdosert, det er mer en reaksjon på doseendring. Jeg får også hodepine og vondt i nakkemusklaturen når jeg er overdosert; og underdosert. MEN mest typisk er det som nevnt når jeg øker dose... Så damer, dette er mine erfaringer

Det med ånden gjenkjenner jeg også forresten; og jeg oppfattet lukten som det samme som det lukter av Thyroidtablettene. Selv om jeg tok/tar tablettene først på dagen, luktet det også på kveldstid. Legger ikke merke til dette lengre. Så jeg håper for guds skyld ikke at mannen min merker det heller.

Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Hm, men da får en vel si at dette er normalt da. Dog, jeg synes dette er veldig ubehagelig. Jeg har det verst i hendene, leggene og nakken. Tror nok det er musklene i nakken som lager hodeverken. Det er akkurat som man har skikkelig influensa med høy feber. Men det er jo ikke det. Hvis det er avfallstoffer i muskene som gjør det så har jeg ihvertfall drukket mye vann i løpet av dagen, i håp om at det kan renske opp litt.

Har lagt mange timer i sengen i dag, men måtte en tur innom jobben. Var helt skutt når jeg kom hjem. Hva gjør man for å bli kvitt dette da? Bruke musklene? la de hvile? øke dose?

Side 12 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25