Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk for svar Nora

Skulle ta noen prøver som skulle sendes til Bergen det er Thry. peroks. antistoff.TPOAs og TSH reseptorantistoff.

Jeg skal avgi rapport når jeg har vært der.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har du ikke fått tatt dem før cat?
    Anti TPO, TRAS er jo helt vanlig å få tatt når man skal få diagnose. Synes det er merkelig om du ikke har fått tatt noen av dem før. Men leger er noen rare dyr..

Nora: Hva er forskjell på Thyr.perox antistoff og TPOAs. Er ikke det den samme prøven?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Samme prøven.
    For TRAS fins det forresten to typer prøver og den ene er ikke standard. da prøver de på hamstervev eller noe sånt...
    Har oppled at labben har skiftet navn på resultatene når de tar i bruk et nytt kit fra samme eller en annen leverandør med litt andre referanseområder, slik at resultater på pc-en hos legen ikke skal komme i samme linje når referanseområdene er forskjellige.
    Derfor regner vi ofte om til prosent, først da gir de mening.
    Altså de bruker gjerne en annen forkortelse hver gang de skifter leverandør.
    Men jeg må innrømme at det kan være veldig forvirrende på pasienter at det florerer med diverse navn på det samme.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Jeg er så trett. Hva er galt med meg?

Jeg er så trett og har stort sett sovet i ett i 2 dager nå. Jeg tok prøver for ikke så lenge siden og de var helt fine med T4 i øvre referanseområde. Spesialisten jeg var hos var imidlertid ikke fornøyd fordi TSH var for lav og der var de veldig opptatt av referanseområder fikk jeg høre. ( legen min har sat at TSH vil være lav når jeg får behandling).

Så¨jeg burde vel ha det fint, men som sagt så er ikke det tilfelle. Føler meg oppgitt og har mest lyst til å gi opp bare godta at det ikke blir bedre. Kanskje det blir lettere da.

Alle forslag mottas med takk.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har du kanskje ME? Tåler du ikke sol og lys kanskje? Blir dårlig av varmen? De med sliten binyrer blir veldig slitne av varme også.
    Har du ikke drukket nok vann?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Har du noen andre symptomer ved siden av tretthet?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

takk for svar

Jeg har ikke drukket vann i det hele tatt fordi jeg liker ikke vann. Men jeg drikker andre former for væske. Ellers så er det sant at jeg blir dårlig i varmen. Det gjør meg ikke noe at det er lyst ute,men varmen er plagsom , men i dag har det jo ikke vært så varmt da.

jeg har ingen andre symptomer enn denne fryktelige trettheten.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tipper det er varmen og at du har glemt å drikke nok, kanskje. Jeg blir selv ikke tørst. Kanskje det er noe sånt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard forandringer i blodlevringen

Jeg fortalte til endokrinologen at jeg hadde hatt blødninger da jeg skulle kutte ut Armour for en periode etter ordre fra legen. Disse blødnigene som jeg vel har fortalt om før var fra nese, munn,magen, underliv og i huden som små blå flekker.

Først sa hun at det ikke hadde noe med hypotyrose å gjøre , men så fant hun ut fra en bok at det kunne oppstå endirnger i blodlevringen. Er det noen som vet hvor farlig dette er? Jeg blødde masse fra magen og flere håndklær med blod fra nesen. Så ikke ut med alle disse blå flekkene over alt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Tipper det er varmen og at du har glemt å drikke nok, kanskje. Jeg blir selv ikke tørst. Kanskje det er noe sånt.
    Kan nok være noe i det Nora sier. Det er utrolig viktig å drikke masse når det er varmt.

Tretthet er jo en ganske generell symptom som det finnes utallige årsaker til. Hvis ikke det gir seg så burde du jo ta det opp med legen.

Skjønner at du får lyst til å gi opp. Har vært innom den tanken mer enn 1 gang selv! Hold fast og ikke slipp taket. Du er bare litt sliten av lete etter løsningen akkurat nå. Ikke gi opp!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Side 49 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn