Viser søkeresultater 31 til 40 av 45
-
30-07-07, 20:00 #31
Ja, jeg tror at både du og andre har linket til disse før - har av og til kikket litt derinne, men er så utrolig utmattet og ukonsentrert, så jeg klarer ikke å samle meg om å lese norsk, langt fra engelsk... som forøvrig stort sett også har gått i glemmeboka...
Men jeg mener at jeg så i en av disse linkene tidligere at det f.eks. ikke nyttet å kjøre på med høyere doser thyroxin hvis binyrene ikke fulgte med - og nettopp dette tror jeg at jeg opplever nå, idet jeg har startet på Armour og forsøker å øke...
Men jeg burde absolutt forsøke å absorbere litt mer.... Imens støtter jeg jo binyre litt med litt "smørelse" og f.eks. Selen. Har også brukt Rosenrot i mange måneder, men det har jeg nettopp funnet ut av av "vi" ikke skal gjøre. Vi - vi som trolig har ME - fordi det trigger et allerede for aktivit immunforsvar, og da har jeg selv konkludert med at dette trolig kan gjelde for de med antistoffer mot kjertelen også - idet de også har et for aktivt immunforsvar. Men kosten som du snakker om - der er jeg jammen ikke så flink. Orker ikke styre så mye mat - hiver i meg det jeg kommer over
Ja, fibromyalgi pga lavt stoffskifte - den er jeg helt inneforstått med. Det har t.o.m. både legen min og revmatolog sagt for mange år siden - så der var de jo jammen meg våkne. Ikke verst, bare det ;) Men problemet er jo at jeg bare verker mer og mer - håper inderlig Armour'en hjelper på det, bare jeg øker så stille og rolig at binyrene kan klare å holde følge."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-07-07, 20:15 #32
Må bare tilføye at noen hevder at levaxinen liksom virker bedre eller føsrt virker hvis man går på lavkarbo. Ligner noe på hva jeg skrev i et referat om kosthold i en annen folder her.
Men en TSH på 2 og 3 er helt vanligvis underdosert også hvis ft4 er 22 eller 24.
Det er nemlig alltid noen som trenger ft4 akkurat på øverste grense eller akkurat littegrann over.
Og ikke glem at mange får et helt nytt liv med litt liothyronin, for eksempel er 5µg eller 2x 5 µg ofte nok.
Hvis ikke dette hjelper, sverger mange til det naturlige thyroxin fra svinekjertler fordi det er i en anne form som kroppen gjenkjenner. Det står masse om det her på forumet.
Man må også få sjekket om manhar noe annet, slik som cøliaki (en av hundre har det) eller noe annet elr B-12-mangel som jo er autoimmunt det også og henger tett sammen med hypothyreose.
-
30-07-07, 21:53 #33
Så på www.furst.no at det er kommet en bedre cølliakitest. Men kan den erstatte biopsi ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-08-07, 20:35 #34
hormonlaboratoriet ligger på aker, og her ligger tyroideapoliklinikken - det er der de virkelige spesialistene på feltet jobber.
Opprinnelig skrevet av lolipop2000
-
12-08-07, 22:33 #35
Kan noen gi meg konkrete ting jeg begnne med for å få orden på stoffskifte?
Tar nå 100 mcg Levaxin. Skal be legen skrive ut T4! Men hva kan jeg gjøre med binyrene og B12 vitamin?
Har en Progeston krem liggende? Hjelper dette for binyrene? Evt hva skal jeg ta for Binyrene?
Kan jeg få skrevet ut B12 vitmain selvom jeg har verdier innenfor "normal" nivået?
-
12-08-07, 22:54 #36
Ehh - progesteron er kvinnegreier det da - trur ikke det er løsningen for deg

Men ikke så greitt for oss enslige svaler.........
eller okser da.
100µ er for lite. Det gjør at du får problemer, men øk den s a k t e !
25 av gangen annenhver måned. Etter 4 mnd så er du inærheten. Etter 4 til så kan du se tilbake på den store gangen du hadde problemer.
Hvis Levaxin er saken for deg da.
Levaxin inneholder kun T4 som er syntetisk fremstillt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-08-07, 23:20 #37
-
13-08-07, 07:56 #38
En behandling som skal støtte binyrene kan ikke settes inn før en vet hva som skal støttes. Binyrene består av 3 deler som lager mange hormoner så en må først få en oversikt over hva som er problemet før en kan støtte det.
Etter min mening må eller bør alle som har et definert stoffskifteproblem teste binyrefunksjonen.
Dette er spesialistkrevende og kan komme igang på grunnlag av undersøkelser fastlegen din utfører.
Jeg vet det kan være krevende å få en fastlege til å gjøre disse undersøkelsene, men de innledene undersøkelene er bare blodprøver.
Neste runde er spyttprøver av fritt kortisol.
Fastlegen sender deg da videre til spesialist om det er noe han mener bør undersøkes nøyere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-08-07, 09:58 #39Gjest
Hei Lollipop!
Progesteron er både for kvinner og menn, så det kan du prøve. (Det er ikkje eit kjønnshormon, slik som østrogen/testosteron). Søk litt på "progesterone" på nettet (engelske nettsider har som regel mykje meir påliteleg info...) og sjå om du finn ei side der det står om bruk for menn... ellers finn du ein god del info her:
http://www.natural-progesterone-advisory-network.com/
Ellers har eg skrive ein link før (www.drrind.com) der det er ei lang liste om kva tilskot du kan ta for binyrene. ("adrenal support") Der står det også om dosering og kvifor du skal ta det.
-
16-03-09, 22:18 #40
Sv: Hypotyreose tar livet av meg
Ja jeg så denne tråden som en link på en annen tråd.
Hvis du er på forumet ennå, så vil vi gjerne vite hvordan det går med deg lollipop!
Lignende tråder
-
LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-07-07, 18:52 -
LIVET I DELVIS KOMA
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 20-02-07, 11:50 -
ta tabletter resten av livet?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-02-07, 18:14 -
Når livet begynner å få form igjen
Av sivcath i forumet SolskinnshistorierSvar: 7Siste melding: 22-10-06, 13:22 -
En god latter forlenger livet heter det
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 05-06-06, 20:31
Svar med sitat
Bokmerker