Viser søkeresultater 31 til 40 av 220
Tråd: Begynt på Levaxin i 2007
-
03-09-07, 21:45 #31
Levaxin eller Armour
Jeg begynte med Levaxin sist vinter og har prøvd å lære om lavt stoffskifte. Men merker at det når ikke inn
Har også fått med meg at dette er en sykdom man ikke plutselig blir bra med. Er også forvirret med hensyn til hvor stor andel som blir sånn noenlunde bra etter hvert. Bruker 50µ Levaxin og føler meg sjelden helt bra. Er det slik at man må ha prøvd ut Levaxin lenge før legen gir Armour?
Fant denne linken om "the Thyroid madness"
http://www.stopthethyroidmadness.com/
-
03-09-07, 22:13 #32
Svært få leger gir Armour. Jeg prøvde mange, men fikk ikke tross at de så meg bli dårligere og dårligere.
Hvis ikke du føler deg bra bør du etter min mening først prøve å øke Levaxindosen. Mange blir bedre med høyere dose.
Når du har fått opp dosen kan du måle ftittT3. Hvis ikke den er høy nok kan du prøve Liothyronin.
Hjelper ikke det heller kan du prøve om legen vil gi deg Armour.
50µg er en liten dose.
Sånne doser krever at kjertelen produserer noe selv for at du skal få nok.
En som har antistoffer vil kunne begynne på en slik dose hvis man begynner før kjertelen er helt uproduktiv, men det varer sjelden lenge før dosen må betydelig høyere.
Dertil kommer at mange leger doserer slik at TSH blir lik den en frisk person har og det blir feil.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 13:34 #33
Stedsans
Takk for svar :-) Uff, skjønner ikke hvorfor jeg har slike store problemer med å få inn stoff om sykdommen. Men det som bekymrer meg er hva som vil skje når skjoldbrukskjertelen tar kvelden.
Erfarer at ting endrer seg, så som var for enkelte lyder, skrivefeil, lav stressterskel. Har ikke, inntil nå, satt dette i sammenheng med lavt stoffskifte. Jeg skal selvfølgelig ikke legge skylden for alle plager på stoffskifte heller.
Men har merker at den gode stedsansen jeg hadde som barn er vekk. Stedsans og orienteringssans er som forduftet. Andre som har merket dette?
-
10-09-07, 12:10 #34
Orienteringssansen min var til tider svekket, men har kommet seg igjen syns jeg.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-09-07, 23:27 #35
Eier ikke stedsans. Mannen min må tegne kart dersom jeg skal bevege meg utenfor min daglige bilrute, til tross for at jeg har kjørt der ørten ganger før
Er særlig ille ombord på båter, der jeg roter noe forferdelig!! Bruker lang tid på å finne lugar o.l.• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
11-09-07, 12:43 #36
Et av de tidligste minnene jeg har er den gangen jeg gikk meg bort bak huset og ikke fant forsiden igjen. Jeg satt der i timesvis (det føltes ihvertfall sånn) og gråt.
Jeg vet fortsatt ikke forskjellen på høyre og venste og ikke himmelretningene. Geografisk dyslexsi, tror jeg det heter.
Det kan gi pussige utslag når jeg kjører bil, men jeg får ofte se steder jeg ellers aldrig ville se. "Aldrig så galt det ikke er godt for noe" som min mamma ville ha sagt.
-
13-09-07, 10:52 #37
Eier ikke stedssans lenger, kjører meg bort samme hvor jeg skal
-
10-10-07, 10:19 #38
Økte dosen
Hei
Jeg økte dosen på Levaxin fra 50 µ til 75 for en uke side. Gjorde det fordi jeg synes jeg har mye muskelsmerter. Men nå har jeg vært slapp i 4 dager på rad. Det "vanlige" er at jeg er slapp 1-2 dager i mnd. Fryser også mer enn normalt. Hvor lang tid tar det før jeg merker eventuell effekt av den økte dosen?
-
10-10-07, 10:38 #39
Jeg pleier å merke det etter ca 10 dager. Men vanligvis øker jeg ikke mer mer enn 25 mcg en eller to dager i uken når jeg gjør det. Vet ikke om det har noe å si.
-
10-10-07, 10:49 #40
Jeg får en reaksjon på økningen etter 10-12 dager og den behøver ikke oppleves som positivt og forsvinner gjerne etterhvert.
Det går flere måneder før jeg er stabil, og jeg blir ikke stabil før dosen er mot maks. På lavere doser blir jeg ikke stabil.
Det er jo en sikker strategi å gå langsomt fram. Særlig når en anser at det begynner å nærme seg.
På lavere doser tåler mange en høyere økning, så det er sikkert ok å øke fra 50 til 75, og sikkert også fra 75 til 100. Videre oppover kan man jo halvere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 102Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48
Svar med sitat
Bokmerker