Viser søkeresultater 31 til 40 av 47
-
29-08-07, 18:33 #31
Dette må jeg spørre UNN om, den ene sykdommen hun/vi utredes for har med bindevevet å gjøre( ehlers danlos syndrom), det andre syndromet sa de ikke hva het, men de tok en kromosonprøve.
Håper bare de snart finner ut av det, det er slitsom å ikke vite.
-
29-08-07, 18:47 #32
Jeg vet ikke mye om spesielle tilfeller, men en skulle tro at uansett tilleggsdiagnose, må det vel bare være bra at stoffskiftet blir iorden ?
Altså ikke så mye å drøye med ?
Får håpe dere er på rett spor og at det ordner seg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-08-07, 20:24 #33
Stoffskiftet bør absolutt komme i orden, det slår henne jo helt ut i perioder.
Jeg vurderer å ta kontakt med Medex hvis ikke legene her er villige til å gjøre noe.
-
29-08-07, 21:31 #34
Trist å høyre om dottera di. Eg hadde sjølv forhøga Anti tpo i minst 5 år, før eg etter kvart vart sjuk. Da eg bytta lege, ville den nye legen ta blodprøver og da viste det seg at eg hadde fått lågt stoffskifte. Betennlesen i skjoldbrukskjertelen hadde øydelagt den naturlege funksjonen, tsh var da 6,3 ca. Dette er ikkje så lenge sidan, har vel brukt levaxin i 1,6 år. Det eg ville seia til deg, er at eg i dag (men også tidleg i behandlinga med levaxin) fekk hypo-symtom ved ein tsh på 2 og oppover...
Derfor bør vel dotter di få prøve medisin. Trur det er slik at enkelte (også dei med normal skjoldbrukskjertel/friske) har det ok med ein tsh på 2 til jamvel 4 medan andre naturleg har under 1.
Sjølv hadde eg nok naturleg høgt stoffskifte før eg vart sjuk og reagerer derfor med "kræsj" ved "berre" tsh på 2.
Veit ikkje om mitt innspel er til hjelp, eg les jo at tilstanden til dotter di faktisk er under utgreiing og at ho truleg lir av fleire ting enn "berre" hypothyreose.
-
29-08-07, 22:53 #35
All informasjon hjelper, jo mer jeg har å fore legene med jo bedre.
Men her oppe i nord er de ganske sta når det gjelder behandling. Fastlegen mente TSH burde over 10 før medisin var aktuelt. Da er hun nok sengeliggende, men jeg akter ikke å gi meg. Må bare samle litt krefter til en ny runde med krangling, det tar på å bli motarbeidet hele tiden.
-
30-08-07, 10:22 #36
Re: Siste krampetak eller?
Finn en ny lege, eller ta turen til Balder klinikken. Jeg kan ikke forestille meg hvordan datteren din har det (egentlig kan jeg vel det men...), dette kan ikke være bra for henne.
Opprinnelig skrevet av gismo
Bare det at Anti-TPO er så høy!!
Anti-TPO viser hvor mye antibodies (have heter nå det på norsk igjen??) som er i kroppen. Disse angriper skjoldbrukskjertelen.
Dette er litt opp og ned, men noen dager så angriper den mindre enn andre dager. Derfor er det også slik at for oss med Hashimoto, må vi alltid forandre på stoffskifte medisinene vi bruker.
Man kan føle seg glimrende på en mengde medisiner i lang tid, frem til skjoldbrukskjertelen blir angripet mer eller mindre, og da må man gå opp og ned også på medisin bruken.
Kanskje jeg høres veldig streng ut når jeg sier at du bør få ny lege... men jeg hadde ikke tålerert slikt som dette.
-
30-08-07, 11:43 #37
Hei Gismo!
Det er forferdelig å lese om datteren din, at hun ikke får behandling! Dersom dere ikke får hjelp av den nye legen kan du jo også vurdere å bytte til en fastlege i en nabokommune. Vi har jo rett til å velge fastlege hvor som helst, selv om det er upraktisk. Du kunne eventuelt undersøke i ditt nettverk, hos tillitsvalgte i Thyreoideaforeningene eller få tilbakemeldinger her om det finnes dyktige leger som er faglig oppdaterte og flinke til å behandle hypothyreose.
Ønsker dere lykke til,- håper at datteren din får en superflink lege!
-
01-09-07, 15:22 #38
Frossenheta til min datter ble bare verre så i går dro vi til tannlegen siden hun nettopp har trukket en tann og hun klaget over vondt i munnet/tennene. Tannlegen fant ingen feil, en tok røntgen og sendte oss til legen for bihulene var tette.
Så nå er det penicillin for bihulebetennelse.
Spurte legen om stoffskifteprøven og fikk ny time på tirsdag hos vår nye fastlege. Legen vi var hos ville ha ringt UNN om den høye anti-tpo,en for hun hadde ikke så mye greie på stoffskiftet. Men hun mente at det ikke var rett at den skulle være så høy.
Kanskje jeg heller skal be fastlegen ringe Aker for på UNN skal vel TSH være over 10.
Jaja vi får se på tirsdag hva som skjer og om den nye fastlegen får er noe tess.
-
01-09-07, 16:19 #39
Hvis du klarer å få sendt prøven til Aker, kan det være en fordel.
Ingen som protester på det dem sier, og når antistoffprøven er så klar, så tipper jeg det skjer noe.
De er også veldig hyggelige å ringe til.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-09-07, 19:59 #40
Det har kommet mange klager her over at pasientene i nord trenger en TSH på minst 10 for å få behandling til tross for mange og tydelige hyposymptomer samt noe forhøyet TSH.
Men endokrinologene internasjonalt slåss som hund og katt om nettopp denne TSH-10-grensen og det står mange debattinnlegg i fagbladene.
Argumentene til leiren som krev en TSH på minst 10 er , at pasientene for det første ikke kan ha symptomer med en TSH under 10 (!) , samt at hvordan i huleste skal man dosere levaxin hvis pasientene får lov til å starte med det med en lavere TSH, fordi mange da vil få en lav TSH og det er en skjebne som er verre enn døden og man kan få atrieflimmer og oteoporose av det (!)
Hvor mange her plages med stadig overdxosering og osteoprorose og atrieflimmer pga overdosering??
Lignende tråder
-
Vet noen om en endokrinolog som holder til på Sørlandet ?
Av tamara_24 i forumet PresentasjonerSvar: 13Siste melding: 10-08-10, 16:58 -
Min lege holder til på Frogner i Sørum
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 05-06-10, 10:20 -
Han holder koken ennå...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 08-08-09, 11:54 -
Hvor holder Leif Ims til?
Av atv i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 27-01-08, 20:33
Svar med sitat
Bokmerker