Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
-
02-02-07, 19:29 #31
man kan nok "øke" stoffskiftet, men ikke på lang sikt slik vi gjerne skulle ønske..
min magiske grense på trening er ca 3 ganger i uken, når jeg går over dette blir jeg fort syk(fort forkjølet).
noen sier kondis ikke er bra for dem, men dette er det som funker best for meg. styrketrening blir jeg faktisk kvalmen av......vet ikke hvorfor:=)
men for alle og enhver er det viktig med begge deler, kombinert med et godt kosthold stappfullt av grønnsaker og frukt.
har sittet mange ganger på spinningsykkelen og holdt på å falle av pga tretthet, men jeg sliter meg gjennom- har jeg sånn form er jeg sliten uansett hva jeg gjør.
-
04-02-07, 15:58 #32
Madallergi
Prøv at se dette om madallergi og sammenhæng med stofskiftet.
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=george&dbid=47
-
04-02-07, 17:43 #33
Ja det er en bra liste. Det fins flere slike på internett.
Matvarere man er allergisk mot, (ikke IgE, som er straksreaksjon, men IgG, kan man teste med yorktest. Står mye om dette i matoghelse.no.
Jegt ser på det tyske forum at de der har en loignende test som tester mot 300 matvarer. Man får da en liste over hvilke matvarer man skal helt unngå, og hvilke man skal spise høyst alle 4 dager. det blir da en rotasjonsdiett.
De sier at antistoffene (anti-TPO og TRAS ) da er gått ned. Interessant.
Hos legen får du bare IgE-tester. Hvis du har IgG mot noe, vil aldri IgE slå ut siden IgG- antistoffene jo fjerner antigenene.
-
06-02-07, 10:04 #34
Jeg trente løping regelmessig og var i skikkelig god form, men ble bare slappere og slappere og det ble kjempetungt å løpe. Til slutt klarte jeg bare å slepe meg rundt løypa, trodde kroppen bare var i ferd med å kollapse av en eller annen mystisk sykdom, men så fant de heldigvis ut at det bare var Hashimotos
Så nå prøver jeg å trene meg opp igjen, men det går ikke akkurat fort nei, bruker 10 min lengre tid på en 5km enn jeg pleide :evil: Har noen erfaring med at man blir i like god form som man var (en gang for lenge siden) når medisineringen er rett?
-
29-03-07, 14:59 #35
tsh ned, men t4 og t3 synker også
hei!
nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Er på diett om dagen for å teste ut eventuell matintoleranse. Det "spekuleres" i om det er det som er hovedårsaken til mine plager..ihvertfall en del! har forresten merket bedring på diett. Legen mente jeg kunne stoppe med Levaxin (hvis jeg ville), men jeg har fortsatt med 50 mikrogram. Startet med 25 mikrogram i november 06. Nå har jeg vel brukt 50 mikrogram siden begynnelsen av januar. MEN synes de siste blodprøvene er rare?? virker som kroppen ikke vil lystre levaxinen???
hvordan vil dere tolke disse verdiene?
FØR BEHANDLING M LEVAXIN (tidl. også hatt TSH på 5.)
13/11-06(kl9)TSH 4,7 22/11-06 (kl14) TSH 2,2 T4 15,1 T3 4,9
19/1-07 TSH 3,4 T4 14,5 T3 4,3 kortisol 715 kl 8
27/3-07 TSH 2,1 T4 13,6 T3 3,3 kortisol 733 kl 8,anti-TPO <35
TSH er altså blitt lavere men det har også T4 og T3 og det er vel ikke behandlingsmålet??
-
29-03-07, 20:06 #36
Samme hos meg tor31, men jeg bruker Armour+Levaxin, 2 grain + 75µg Levaxin i lang lang tid...
TSH er utradert, fT4 detter i kjelleren, men jeg er ok.
Det betyr at blodprøvesvarene er ikke til å stole på hos alle....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-05-07, 22:13 #37
ising langs brystbeinet
jeg har siste 3 uker gått og kjent på en ganske ubehagelig og nesten konstant isende/knytende følelse langs brystbeinet. Kan nesten beskrives som jeg skulle ha satt fast en mentholpastill i halsen. Jeg vet ikke om det stammer fra magen, spiserøret eller lunger. Det veksler på en måte...stråler også litt kaldt oppi halsen.
Lurer nå på om det faktisk startet etter at jeg stoppet med Levaxin? (hadde brukt Levaxin i 4 måneder, 50 mikrogram siste 2 mnd., brukte ett par uker på nedtrapping).
Noen som synes dette høres kjent ut?
-
04-05-07, 00:49 #38
Jeg har merket slike fornemmelser. Ikke den kuldefølelsen du beskriver, men det andre. Kanskje det har med stoffskiftet å gjøre?
-
04-05-07, 08:32 #39
Kor pussig.Satt i går å prøvde forklare menthol følelsen for gubben!!
Kan også kjenne den over kjertel.Er også mye øm langs brystbeinet og tungpust???
-
04-05-07, 16:26 #40
Jeg er også øm langs brystbeinet. Tror det er muskulært når jeg trykker på huden rundt så gjør det vont eller det verker i selve brystbeinet.
Lignende tråder
-
Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
Av Maja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 71Siste melding: 28-04-12, 10:29 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Kan jeg ha lavt stoffskifte.
Av Godis i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 65Siste melding: 23-03-07, 21:17 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker